• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • Ziraya

(Alltså förlåt, jag vet att det är en nomineringstråd bara, men jag har ju inget liv så jag kan inte låta bli att skriva allt jag kommer på ).

• M C
    Ziraya skrev 2013-03-11 20:45:15 följande:
    Oh! Oh! Jag kom på en till:

"jag/min mamma/min moster gjorde *valfri potentiellt skadlig grej* och jag/de har minsann inte tagit skada av det så det är ingen fara alls!" 

Ah! Den och droger alltså...
    Men nu finns det en undersökning från NZ, 30 år lång. Man blir korkad av att röka på. *nöjd* 
    Undo these cuffs and I'll show you
  • LillGris
    Ziraya skrev 2013-03-11 20:45:15 följande:
    Oh! Oh! Jag kom på en till:

"jag/min mamma/min moster gjorde *valfri potentiellt skadlig grej* och jag/de har minsann inte tagit skada av det så det är ingen fara alls!" 

"Jag rökte under graviditeten, och mitt barn är friskt, så så farligt kan det ju inte vara!"
  • Orcha

Floskel, "SD innehåller inga rasistiska element. Alls..."

*på hal jävla is*

Finns dårar med utbildning här. Ryggen mot väggen rek.
  • Ziraya
    M C skrev 2013-03-11 20:47:43 följande:

Ah! Den och droger alltså...
    Men nu finns det en undersökning från NZ, 30 år lång. Man blir korkad av att röka på. *nöjd* 
    Men du vet väl att man inte kan lita på de där "forskarna". Flört

Alltså, man blir lite skadeglad ändå när studier visar på saker som alla egentligen vet, men som man gärna hade haft källa på.
  • MajaVira
    Nyfiken gul skrev 2013-03-11 19:39:08 följande:
    ordet "påhopp" måste väl ändå vara en garanterad floskel här på FL... flititgt använd av debattörer som inte tål mothugg eller kritik.
    "Påhopp" tycker jag är helt okej i jämförelse med alla som blir "kränkta" ... Eller favoriten "krängta"...
  • Ziraya
    MajaVira skrev 2013-03-11 20:55:02 följande:
    "Påhopp" tycker jag är helt okej i jämförelse med alla som blir "kränkta" ... Eller favoriten "krängta"...
    Krängth!
  • MajaVira
    Lady Namárië skrev 2013-03-11 20:39:32 följande:
    BIM är det absolut värsta. Det kämpade vi emot redan när sidan startade, men det hamnade ändå på "FLs ordlista" så att man kunde hålla muspekaren över det och få fram förklaringen "Beräknad Inte Mens". Sedan var det liksom kört att försöka få folk att anamma "Beräknad dag för Utebliven Mens" eller vad som helst annat. Skrikandes
    Så du föredrar BUM? Eller BDFUM?
  • Ernst Hugo
    Smecker skrev 2013-03-11 20:35:37 följande:
    "Jag skriver aldrig som anonym."

"skrockar förnöjt"
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • sär skriven
    Lady Namárië skrev 2013-03-11 20:39:32 följande:
    BIM är det absolut värsta. Det kämpade vi emot redan när sidan startade, men det hamnade ändå på "FLs ordlista" så att man kunde hålla muspekaren över det och få fram förklaringen "Beräknad Inte Mens". Sedan var det liksom kört att försöka få folk att anamma "Beräknad dag för Utebliven Mens" eller vad som helst annat. Skrikandes
    Oh! Så det ÄR ett töntigt FL-fenomen alltså? Vidrigt, vidrigt, VIDRIGT uttryck. Why liksom?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!