• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • LillGris
    MajaVira skrev 2013-03-11 21:12:03 följande:
    Alla förstår ju inte procent eller sannolikhet heller.

Jag minns inte exakta formuleringarna, men har sett många trådar med något i stil med "Vi fick 1:10 på KUB-testet men barnet blev friskt ändå!"

Som om 1:10 skulle innebära att barnet då skulle bli 10% sjukt...

Aahhh det är som folk som inte fattar skillnaden på promille och procent. Helst i diskussioner om alkohol och amning. Majj GADD!!
  • Ziraya

"Alla som inte utför *valfi hygiengrej* lika ofta eller på samma sätt som jag är vidriga och äckliga!" (och jag blir så upprörd att jag måste skriva en tråd på FL om det).

• Ernst Hugo
    eflec skrev 2013-03-11 21:09:20 följande:
    "analen har man för att bajsa med"

Må vara en floskel men ändå inte helt gripet ur luften
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • MajaVira
    LillGris skrev 2013-03-11 21:14:58 följande:

Aahhh det är som folk som inte fattar skillnaden på promille och procent. Helst i diskussioner om alkohol och amning. Majj GADD!!
    Och apropå det så är det ju lika illa att dricka alkohol när man ammar som när man är gravid, för barnet får ju i sig lika mycket alkohol i båda fallen. Jovisst...
  • eflec
    Ernst Hugo skrev 2013-03-11 21:17:30 följande:

jooo...men du fattar...
  • Jellybeanbaby
    Smecker skrev 2013-03-11 21:14:44 följande:
    Är det för att du inte vet att "aldrig" är ett absolut mått, till skillnad från "nästan aldrig" eller "sällan"? Eller gör du det för att det låter bättre med "aldrig"?
    OK nästa gång ska jag skriva det. "Jag skriver bara en tusendel av mina inlägg som anonym. Alltså 0,1% av mina inlägg skrivs som anonym". Right. Då håller jag mig iaf till sanningen.
    orka
  • LillGris
    MajaVira skrev 2013-03-11 21:17:30 följande:
    Och apropå det så är det ju lika illa att dricka alkohol när man ammar som när man är gravid, för barnet får ju i sig lika mycket alkohol i båda fallen. Jovisst...

Exakt. "Skulle du låta barnet dricka ÖL?!" Det brukar vara runt då jag lägger ned diskussionen..
    Ernst Hugo skrev 2013-03-11 21:17:30 följande:

Hhaha nej, viss poäng finns där!
  • Flaminia

"Alla som inte resonerar som jag saknar empati/hjärta".

• Ziraya
    LillGris skrev 2013-03-11 21:19:41 följande:

Exakt. "Skulle du låta barnet dricka ÖL?!" Det brukar vara runt då jag lägger ned diskussionen..

Hhaha nej, viss poäng finns där!
    Då skriver man "nej, whiskey. Det somnar de av. Öl blir de ju bara kissnödiga av".
  • Smecker
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-11 21:19:35 följande:
    OK nästa gång ska jag skriva det. "Jag skriver bara en tusendel av mina inlägg som anonym. Alltså 0,1% av mina inlägg skrivs som anonym". Right. Då håller jag mig iaf till sanningen.
    Vad är det för fel på att använda "nästan aldrig"?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!