• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • sär skriven
    FA80 skrev 2013-03-11 21:52:08 följande:
    Folk som gnäller på andras sär skrivning sedan skriver "pärson" och "flästa"
    Haha, för inte så länge sedan startades en tråd (minns ej om vad).
    Någon anonym med signatur i stil med "språkfascist" anmärkte på något litet stavfel i TS (därav det tillfälliga nicket) samtidigt som h*n skrev att något var omständigt.

Jag skrev då och frågade om man kan vara språkfascist och ändå inte veta att det heter omständligt (omständLigt). Illa tycker jag, att ge sig på någon, utmärka sina egna fantastiska språkkunskaper och inte veta det.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Sazza01

Haha vilken underbar tråd :) Har inga egna favoritfloskler men är mycket förundrad över attityden i många trådar. Här kommer jag hänga lite och fortsätta garva! Solig

• M C

*pust*
    20 sidor att gå igenom snart.

Nu sätter jag igång.   

Undo these cuffs and I'll show you
  • FA80
    sär skriven skrev 2013-03-11 21:55:15 följande:
    Någon anonym med signatur i stil med "språkfascist" anmärkte på något litet stavfel i TS (därav det tillfälliga nicket) samtidigt som h*n skrev att något var omständigt.

Jag skrev då och frågade om man kan vara språkfascist och ändå inte veta att det heter omständligt (omständLigt). Illa tycker jag, att ge sig på någon, utmärka sina egna fantastiska språkkunskaper och inte veta det.
    omständig är validt också iofs.
  • sär skriven

"Måste alla hacka på TS?" (typ i trådar där TS beskriver att hon uppträtt både fel, kränkande och rent för jävligt och söker stöd för sitt agerande, fler än en reagerar och då får man skit för att man delar åsikt med de flesta andra.)

• sär skriven
    FA80 skrev 2013-03-11 21:58:15 följande:
    omständig är validt också iofs.
    Inte enligt språkrådet, nej. Utbredd, men felaktig.
  • Nyfiken gul
    sär skriven skrev 2013-03-11 21:55:15 följande:

ha ha den tråden svarade även jag i och jag garvade läppen av mig när du lite diskret gled in och rättade språkfascisten.. Det var humor på hög nivå!
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sär skriven
    Nyfiken gul skrev 2013-03-11 22:00:34 följande:
    ha ha den tråden svarade även jag i och jag garvade läppen av mig när du lite diskret gled in och rättade språkfascisten.. Det var humor på hög nivå!
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!