• Mael

Pergotime start mars 2013.

LillaJagMaria skrev 2013-09-25 14:31:18 följande:
    Ja usch ibland får man riktiga dippar....men som du säger så behöver man kanske dem för att kunna må bättre de andra dagarna. Det vi går igenom tjejer är grymt jobbigt, att inte få det vi allra helst önskar, vi ska vara stolta att vi är så starka som vi är i alla fall!!

Du ska se att det kommer gå jättebra imorgon! Tyckte själv det gick mycket bättre än jag förställt mig innan, spände lite men annars var det ingen fara och direkt det var färdigt så kände man inget alls. 

Väntar på ÄL nu, känns som den borde vara här när som helst nu men än så länge ingen glad gubbe..... 

Tack för dina peppande ord! Jag hade missat ditt inlägg. Jag hoppas jag också tycker det går bra. :) och att det går snabbt.
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-09-25 20:19:48 följande:
    Nä, nu skiter jag i detta och tar en paus från detta skitet!! Efter att ha haft rosa flytningar mer eller mindre sen i lördagskväll så verkar mensen nu först vara på G , nu är det rött och kommer hela tiden men inget i bindan än men börjar väl imorgon förhoppningsvis.

Ska ta mig kraften att lyfta luren och få till en spolning och i väntan på denna så tänker jag ta en paus i försökandet. Inte så att vi ska ha skyddat sex men vi kommer ha sex enbart när vi känner för det och om det bara blir 2 ggr på hela månaden then so be it! Och inga äckliga tabletter eller annat skit utan bara leva i nuet och försöka släppa detta lite. 20 månaders frustration är mer ön man klarar av, det räcker nu. Nu ska jag leva med de två pågar jag har i mitt liv (sambo och son)

Önskar er andra stort lycka till och hoppas ni inte finns kvar här när jag kommer tillbaka (för då hoppas jag ni är gravida och hoppat in i annan tråd)

Lycka till! Kram
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-09-26 12:49:56 följande:
    Lycka till Poison!

Kram

Mael - Lycka till på spolningen idag!

Tack! Nu är det över. Det var verkligen ingen trevlig upplevelse men som tur var så gick det snabbt. Det var lite trögt att få igenom vätskan i ena äggledaren och det var nog det som gjorde ondast. Men nu är det gjort och det känns bra. Blev även glad då vår läkare sa att jag bara ska äta den här kuren med pergotime och sedan skickar han remissen till Umeå för ivf. Känns så skönt att det händer saker.
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-09-26 17:38:16 följande:
    Va skönt att du gjort det nu då. Och verkligen skönt att du bara behöver äta en pergotime omgång till innan det blir remiss till IVF. Är väldigt skönt när det händer saker så man inte står och stampar på samma ställe för länge. 

Jag hoppas det tar sig för er denna månaden!! Spolning kan ju göra att det blir lättare, har jag hört i alla fall. 

Ja jag har också hört att det fungerar för många. Eftersom min sambo har mindre antal spermier än normalt så är det nog bra om det blir lite lättare för dom att komma fram :). Känns skönt att gå vidare annars men samtidigt läskigt. Ivf är ju liksom det sista man tar till, innan adoption.

Vet du hur många kurer du ska äta innan man går vidare?
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-26 20:11:04 följande:
    Skönt att ha det överstökat! Hur många kurer pergotime har du ätit?

Blir fjärde kuren nu. Så inte så många egentligen men jag är verkligen redo att gå vidare med tanke på våra odds.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-27 19:00:19 följande:
    Hej tjejer. I morgon börjar andra kuren pergo. Fick svar från min läkare idag. Jag hade haft äl (kanon bra) men min äggkvalitet är skit dålig. :-/

Någon mer som testat amh värdet?

Men va tråkigt :(. Hur ser dom det? Dom testade amh på mig också och mitt värde var högre än normalt men jag trodde det var äggreserven dom mätte och inte kvalitén.
  • Mael
    mylady skrev 2013-09-27 23:14:53 följande:
    Nu borde BIM verkligen närma sig. På cd 30 idag. Provet dag 21 visade på äl. Menvet inte när Äl var. Så vet inte alls när jag ska tänka BIM. Men vågar inte testa. Vill få leva på hoppet att det kanske kan vara nåt ett tag till. Inte bli besviken igen.

Men hoppas inte särskilt mycket. Känner inga som helst symtom. Väldigt Kissnödig vissa dar men kanske jag dricker mer te just den dan. Sista dagarna varit väldigt hungrig vilket jag oftast inte är. Men kanske bara jobbat hårt o hungrig därför.

Frusen men det är kallt o regnigt helt plötsligt. Så många som fryser. Väldigt trött på eftermiddag kväll men det är nog mörkret här uppe i norr.

Så det lilla som jag kanske skulle kunna känna som symtom har sin förklaring.

Försöker finna mig i att tant röd kommer när som helst.

Jag brukar tänka att jag har ägglossning dagen efter testet visat det. Och sedan BIM två veckor från det. Då hinner jag oftast få mens innan jag hinner göra ett gravtest. Blir mer besviken av det än av att mensen bara dyker upp. Men du borde väl ha BIM om ca 4 dagar då?
  • Mael
    mylady skrev 2013-09-28 06:35:16 följande:
    Mael: jag har inte testat med stickor. Utan det var blodprov som visade att jag haft Äl. Och det provet visar ju högst en vecka efter Äl.

Man blir verkligen mer besviken av neg än mens

Jaha. Då förstår jag att det är svårare att räkna ut. Jag hoppas din mens inte kommer iaf :).
    Loppan76 skrev 2013-09-28 08:32:52 följande:
    Mael

Helt ärligt kan jag säga att jag är inte helt säker. Har fått så olika svar på det.

Ett lågt värde visar tydligen på nedsatt äggstocks funktion. Men läste på en annan sida att det även handlade om kvalitén?! Så jag blir inte riktigt klok...

Hmm nä jag har ingen aning. Vet bara att jag har mycket äggreserver vilket är vanligt vid pco. Men vid ivf kommer man väl verkligen få veta kvalitén på äggen. Usch. Jag blir nervös bara av att tänka på det.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 11:23:24 följande:
    Ja samma här, ivf skrämmer lite.

Vi har fortfarande denna och nästa månad innan det blir dax för ivf. Har tyvärr inte så mycket hopp. Så ivf känns både skrämmande och lovande. Snurrig som man är med sina känslor

Ja det är verkligen blandade känslor med ivf. Jag tog andra tabletten pergotime idag. Har tyvärr inte heller något hopp om att det ska lyckas den här gången och är väldigt inställd på ivf. Men man kan ju hoppas att spolningen gjorde någon nytta också. Det som skrämmer mig mest är väl att ivf är det sista liksom. Vad gör man om inte det fungerar :(
  • Mael
    mammasusan skrev 2013-09-28 11:52:16 följande:
    Vet inte hur gamla ni är, men ställ er i adoptionskö, en adoption idag tar minst ett år & till & med upp till 5,5 år beroende på vilket land man passar för. En adotpionsutredning första omgången tar omkring ett år ibland mer från start till ev medgivande. Ivf skulle vi aldrig ha gjort, trots att vi då var unga (24 & 27 år) om vi hade vetat mer.

Spelar ingen roll hur mycket jag vet eller inte faktiskt. Ivf kommer vi göra oavsett hur jobbigt det kommer bli. Adoption kommer efter det för oss.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.