• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej tjejer. Trådstartaren här :). Har läst igenom en del av inläggen men orkar inte läsa alla tyvärr. Jag börjar med att säga stort grattis till er som plussat! Jag håller alla tummar för att det ska gå hela vägen :). Sedan kan jag berätta att efter missfallet efter pergotime pausade vi en månad med pergo för att sedan äta en enkelkur. Tyvärr blev det ingenting. Fick mens. Börjar med sprutor istället till hösten. Så just nu pausar vi behandlingen frivilligt. Vill inte äta pergotime min sista semestervecka och kan säga att jag dricker vin, äter skräpmat och röker en cigg då och då. Och det är väl helt upp till mig. Jag startade denna tråd för att vi ska kunna stötta varandra. Har man massa åsikter om hur folk lever så tycker jag att man kan hålla dem för sig själv istället. Alla gör vi våra egna val. När jag åt pergotime rökte jag inte en cigg men kunde ändå ta ett glas vin till maten ibland eftersom det knappast gör någon skillnad. Och håller man på med behandlingar under en lång tid varje månad så måste man väl få göra som man vill när det kommer till alkohol. Man sköter sitt och skiter i hur andra sköter sitt. Finns ingen som helst anledning att hacka på folk bara för att man gör olika val. Kram på er!

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-31 07:34:57 följande:
    Kul att se dig mael! Har undrat vad som hänt (fast jag förstår att alla inte kan bo på familjeliv som jag haha)

Du har sååååå rätt så! Vi är alla vuxna och vi gör våra egna val. Vi har en sak gemensamt här inne och det tror jag vi gör allt för

Nä jag tog en paus från alla forum faktiskt :) hade en rejäl bitterperiod och tänkte att det var bra om jag höll mig för mig själv ett tag :P men nu ska vi ringa och boka en tid när kliniken öppnar igen. Får hoppas att sprutorna gör sitt jobb och att min sambos spermaprov ser bättre ut den här gången. Någon som vet hur det fungerar med ivf om man har en diagnos? I västernorrland ska man tydligen ha försökt i 3 hela jävla år innan man får betald hjälp. Och eftersom jag nyligen fick missfall igen så räknas det från missfallet :(. Men det kanske är annat om sambons prov inte heller är hundra? Måste fråga när vi ska dit. Känns inge roligt att behöva betala själv iaf.

Precis så är det! Och alla har vi våra sätt att klara oss igenom tuffa perioder. Man är stark på olika sätt. Alla kan inte fungera likadant.
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-07-31 19:58:15 följande:
    Fick ni mellanblödningar med pergo? Min mens innan pergo är beräknad till lördag (25 dagar) men enligt läkaren kan jag räkna med att det dröjer tills dag 30 efter pergokur. Är ju bara på dag 22 nu och där kommer blod

Vet du när du hade ägglossning?
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-07-31 20:46:32 följande:
    Jag har inte testat med stickor men om jag ska gå efter vad jag tror så skedde det förra måndagskvällen då jag hade så ont. Men det är som sagt en gissning.

Märkte det när jag var på toa och torka mig, kom på pappret då.

Har ni fått mellanblödningar av pergo? Vet att jag hade en blödning förra cykeln också, då utan pergotime. Fick då blödning på dag 18 och sen mens på dag 21

Jag blev gravid på min första kur pergotime. Fick då en rosa flytning ca 5 dagar innan beräknad mens. När jag sedan plussade så antog jag att det var en nidblödning. Men sedan fick jag missfall oerhört tidigt så vet inte om det var därför jag fick rosa flytningar.
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-08-01 10:57:25 följande:
    Ja den som lever den får se. Idag var där liksom rester av blod på pappret annars inget hittills. Ska försöka låta bli att tänka på det

Ja man försöker att inte analysera men det är ju svårt att låta bli :(
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-08-02 11:07:46 följande:
    Det var nog mens för det fortsätter. Det är förvisso rosa och inte rött men det kommer väl.

Har ont i hela kroppen idag, jobbet hade ett showroom på Diggilo turnén igår så vi byggde, bar och hade oss

Tråkigt! :( Nu när jag fick mens efter pergotime så var det först bara rosa i ca 3 dagar. Sedan blödde jag i 2 dagar och sedan hade jag bruna flytningar. Märkligt. Kanske inte hade nån riktigt ägglossning.
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-08-03 08:15:24 följande:
    Känns som det blir så, vill ju inte bli en bitterfitta och jag känner mig verkligen som en nu. Och såklart ledsen över mensen

Det är inte roligt att känna sig bitter. Jag känner inte riktigt igen mig själv när jag är så bitter. Men hur ska man kunna undvika att bli det? :/.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-04 20:51:19 följande:
    Kämpa på tjejer. Minns ni det jag skrev?? Om hopplösheten? Om hur jävla ledsen och bitter jag var över andras plus, att jag trodde att det var mer fel på mig än den jävla ägglossningen. Hörni tjejer

Ja så känner jag med. Att det är något mer fel. Men då har vi ju fått två tidiga missfall i samma vecka ungefär så det är väl därför jag känner så. Jag är rätt säker på att jag kommer lyckas bli gravid igen. Frågan är bara om jag kommer att få behålla det.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-05 10:39:28 följande:
    Mael, vilken vecka fick du missfall i?

Första gången blev jag gravid på naturlig väg och fick MA i v 10. Det hade väl dock varit kört sen v 5 ungefär. Med pergotime fick jag missfall två dagar efter positivt test. Jag hade gått över mensen en vecka så det var väl också i ca v 5.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.