• Mael

Pergotime start mars 2013.

Jo ca 14 dagar. Men om du fick utslag på stickan den 26e så kan du ju ha haft ägglossning 12-36 timmar efter. Och vissa får inte ett positivt gravtest vid BIM utan några dagar senare. Så två veckor från utslaget på stickan kan ju ändå vara för tidigt menar jag. Säg att ägget släppte den 28/9 tex. Då skulle väl BIM vara idag? Eller tänker jag helt galet?

• Mael

Ja tjejer. Nu är jag med er i ca 9-10 dagar till. För oavsett hur det går så kommer jag inte ha något att göra i tråden längre. Får jag mens så blir det ivf och får jag inte det ja då är jag gravid. Kan ju hoppas på det sista ;).

• Mael
    Smalltowngal skrev 2013-10-15 20:12:59 följande:
    Hej hörni! Vi kunde inte ta pergo förra månaden för jag fick tidig mens och då var vi utomlands långt ifrån tabletterna.. Men vi blev gravida trots detta. Plussade starkt på BIM i torsdags och fick gravid 1-2 på digitalt i fredags. Lyckan blev dock kortvarig då jag fick tidigt missfall i söndags :( Så nu ska jag ta pergo igen och så hoppas vi på att snart bli gravida igen! Hur går det för er alla? Nån som har ÄL nästa helg som en annan? :)

Fy va tråkigt att höra :( beklagar verkligen! Var det första plusset? Kram
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-10-16 12:36:33 följande:
    Hoppas hoppas på ett plus för dig denna månaden. Är också inne på min sista eller näst sista månad (inte bestämt än) sen blir det IVF. Första mötet för IVF blir 25nov. 

Hoppas vi båda får ett plus innan IVF annars kan vi kan följas åt under IVF-resan?Nej usch :( Så hemsk! 

Hoppas verkligen det tar sig för er snart igen!!! 

Tack så hemskt mycket. Jag håller mina tummar för er också. Vi kan absolut följas med. Jag finns även på www.intesomvitankt.blogg.se

Kram!
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-10-17 11:10:31 följande:
    Då ska jag följa din blogg också :) Skriver själv ingen blogg idag. har funderat på det men än så har det inte blivit någon. Vi får se i framtiden...

Ja vore skönt att ha någon att prata med när det är dax för IVF. Gissar dock att jag börjar med behandlingen tidigast i januari. När börjar ni? 

jag har precis börjat blogga själv. Tänkte ge det ett försök iaf. Vi kommer nog inte heller komma igång i år. Får jag mens nu om några dagar så skickas remissen. Sedan ska vi vänta på ett godkännande och sedan tar det Max 3 månader. Oftast snabbare sa han.
    Lillis skrev 2013-10-17 13:27:38 följande:
    Här har det hänt en del sen jag titta in senast.

Hade teltid med min Gyn igår, fick komma in på undersökning idag för hon tyckte att det va så struligt för mig.

Hon sa iallafall idag att det va ägglossning nu i helgen som va och att jag ska ha mens om ett par dagar så det blir en till kur pergo.

Fick lämna blodprov. Nu ville hon iallafall att jag ska komma in sen på vul på dag 12-13. Ska få en spruta sen också sa hon.

Blir det inget nu så skickar hon mig vidare och ställer mig i kö för ivf. Hon sa att det är ett års väntetid. Ett år!? Jag har ingen koll alls på ivf, tar tag i det när det blir mer aktuellt.

Någon som har lite positiva nyheter? :)

Gör man ivf privat så brukar det inte vara någon väntetid. Via landsting 3 månader. Hon kanske menar ett år tills att ni får rätt till det? Hur länge har ni försökt?
  • Mael
    Lillis skrev 2013-10-17 16:31:00 följande:
    Vi har försökt sen augusti 2012 och gick till Gyn i mars 2013. Räknar dom från att man sökt hjälp eller när man började själv innan?

För oss räknar dom från när vi startade själv först och främst. Sedan nu hur många gånger jag ätit pergotime, fått ägglossning men inte blivit gravid. För oss är det antagligen en spermafråga eller kombination. Så det kanske är lite annorlunda då.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-10-18 19:25:43 följande:
    Mael

Vet att du och jag har bim nästan i samma veva så jag är lite nyfiken om du har någon känsla av att det tagit sig denna månad eller är det som vanligt?

ska erkänna att jag har mindre känsla denna månad än förra. Var nog skengravid förra månaden med alla symptom i boken ;)

medans nu är det nästan inget, så det blir nog nästa månad med pergo sen ivf. vore ju bara så skönt om man kunde plussa innan så man slapp ivf. 

Jag har Bim på tisdag. hur ser det ut för er alla andra??

Jag har BIM ons eller torsdag typ. Svårt att veta exakt när min cykel blir så pass förlängd med pergotime. Men jag känner tyvärr ingenting alls :(. Har haft lite hugg i magen och lite spänningar i brösten men så har jag alltid innan mens men även när jag blivit gravid. Så det är omöjligt att veta. Jag vill så gärna att det ska ha tagit sig nu. Så man slipper gå vidare. Men sån tur har vi nog inte :(
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-10-18 19:52:28 följande:
    Känner som dig. Men man vill ju så gärna slippa ivf. Men vem vet, kanske har tur innan dess. Sen så säger de ju att effekten av pergon sitter i en månad efter du slutat med dem.

Ja precis! Det kan ju hända något innan ivf även om det inte blir denna månad. Men jag tänker nog inte äta pergotime medans vi köar. Måste få en paus innan känner jag. Bara få leva utan massa hormoner. Förbereda mig psykiskt inför ivf. Jag håller tummarna för dig med. Håll mig gärna uppdaterad.
  • Mael

Känner fortfarande ingenting annorlunda så jag är också beredd på att mensen kommer i veckan. Ska inte testa något innan torsdag iaf när jag har BIM enligt kalendern. Hellre mens än ett negativt gravtest som hånar en.

• Mael
    mylady skrev 2013-10-20 15:29:36 följande:
    Jag vet inte när jag har BIM exakt. Är på dag 22 idag. Ska ta blodprov imorrn för att se om jag haft Äl.

Dock har jag väldigt ömma bröst. Väldigt ont på kvällen när jag tar av behån.

Kan ju omöjligt vara grav symtom än. Men kanske tecken på att jag iaf haft Äl.

Eller kan man få så ömma bröst bara av att man ätit pergo? Inte haft på mina andra kurer. Har bara haft så här ont/ömt en gång förut. Även om man varit lite öm ibland

Jag får ömma bröstvårtor som börjar vid äl när jag äter pergotime. Så det kan ju säkert påverka. Men det kan ju vara något annat också :).
  • Mael

Verkar vara kört för mig iaf. Tycker mig se lite mörkare färg på flytningarna. Mensen på ingång :(. Jävla skit!!!!

• Mael

Nej va tråkigt Loppan76 :( är det helt kört?

Beklagar verkligen Mammasusan. Så himla tråkigt och orättvist :(. Kramar!

• Mael

Ja tjejer. Mina rosa flytningar är ett faktum. Skickade mail till kliniken idag så att dom kan skicka en remiss. Hoppas dom vill skicka din tidigare Loppan76. Så nu har jag tyvärr ingenting i tråden att göra längre :(. Känns som att jag nyss startade den här tråden men det har hänt mycket sedan dess. Jag fortsätter att hoppas för er och kommer nog kika in och kolla lite då och då hur det går för er :). Tack för alla stöttande ord. Det har verkligen hjälpt mig och jag hoppas att ni kan fortsätta hjälpa varandra. Stor kram till er!

• Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-10-21 12:52:39 följande:
    Nej usch va tråkigt :( Hatar verkligen den där mensen!! Den ska ju bara hålla sig borta nu!!! 

Hur lång väntetid har du till IVF? För du ska inte äta pergotime under tiden du väntar på IVF? Jag äter pergotime nu fram tills vi kör igång med IVF. 

Vi får väl höras av under våren om hur det går med våra IVF:er....stötta och hjälpa varandra!

Stor styrkekram 

3 månader Max får vi vänta. Tror inte att jag kommer äta pergotime under tiden faktiskt. Just nu vill jag ha en paus från allt innan vi sätter igång. Inte ha sex för att vi måste men för att vi vill. Leva som vanligt ett tag. Usch. Jag är så rädd :(. Det får vi absolut göra :). Jag hoppas du lyckas innan det är dags för er. Är det 3 månader för er också? Kram
  • Mael

Ja jag behöver en paus nu känner jag. Sedan när det antagligen är en spermafråga så spelar det inte sån stor roll. Vår läkare trodde det skulle gå snabbare än 3 månader också så jag vågar inte riskera att vara mitt i en pergotimebehandling när det väl är vår tur. Jag hoppas också att vi är gravida till våren :) kram

• Mael
    mylady skrev 2013-10-23 09:05:01 följande:
    Välkommen tillbaka poison!

Dom ringde just o meddelade provsvar. Det såg bra ut värdena var 66. Så nu hoppas jag ju!! Speciellt när brösten ömmar så :/ men säkert blir man besviken igen.

Annars skulle vi fortsätta ett tag till med dubbeldos.

Hur länge kan man ta pergo? Nästa blir ju sjätte månaden med tabletter.

Min läkare tyckte att 6 månader räckte om man fått äl varje gång. Då kanske det inte är det som är problemet och då går man vidare. Sedan vet jag andra som ätit längre än så men allt för länge är nog inge bra. Det ökar väl risken för äggstockscancer också. Men som sagt så borde ju läkaren ha full koll på det.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.