• Mael

Pergotime start mars 2013.

princess77 skrev 2013-09-28 13:43:55 följande:
    Innan man ger sig in i ivf svängen råder jag er att ta reda på fakta.Ivf är fruktansvärt påfrestade både för psyket och kroppen så det är ingen "lätt" lösning på problemet tyvärr.

Tro mig, jag har påläst och jag vet vad jag ger mig in på då jag är flera runt omkring mig som gått igenom ivf. Men jag tänker absolut inte välja bort det iaf. Tycker vi kan peppa varandra i våra val istället. Jag tror nog att alla här förstår att det inte är någon lätt lösning. Så naiv är jag inte.
  • Mael

Sedan ska man ha råd med en adoption också. Nu får vi betalt ivf och tar med glädje

Mot
  • Mael

tar med glädje emot den hjälpen skulle det stå. Vi är glada att vi får den här möjligheten.

• Mael

Vi får väl se hur vi gör om våra gratisförsök skulle misslyckas :) ett steg i taget för oss. Jag menar bara att ingen behöver berätta för mig att det inte är en lätt lösning. Men det gör ingen skillnad för mig.

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 18:16:36 följande:
    Mylady. Styrkekram

Tänker som dig mael. Vi tar de tre chanserna vi får. Om inte det funkar då tar vi den huvudvärken då... Man är så stressad i alla fall om allt. Får jag äl, blir jag gravid, får man behålla det, jävla mensen som kommer igen, prover etc etc

Så jag och gubben peppar varandra att ta ett steg i taget. Blir omtumlande att tänka längre. ( i alla fall för mig)

Princess77. Har också läst en massa artiklar om d vitamin. Så vi får hoppas det kan hjälpa :)

Ja jag känner likadant. För att ens orka med allt så måste jag få ta det steg för steg. Jag bearbetar allt hela tiden och det är nog en process innan jag kommer känna att adoption är det rätta.

Jag hoppas vi slipper ta det fler steg och lyckas med pergotime eller med ivf :)
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 19:14:14 följande:
    Ja vem vet denna månad kanske är våran

Vi får hoppas :) kul att vi började med tabletterna så nära varandra. Ska du göra någon kontroll under denna kur? Jag ska dit på torsdag för att kolla hur det ser ut. När jag var på cellprov så sa dom att jag hade väldigt torra slemhinnor. Så min läkare ville kolla det nu. Man kunde tydligen få en antiöstrogen effekt av pergotime. Är väl klart man ska lyckas få det också.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 20:42:10 följande:
    Nej inga koller denna el nästa månad. Så jag får hoppas det tar sig. Annars skulle jag ringa och hon skulle skicka remiss till Sofiahemmet.

Och jo, det är faktisk "kul" att vi började samtidigt :) hur lång cykel har du? Min ligger på 28/29 dagar.

Okej :)

Jag har i normala fall 28 dagar, alltid regelbunden. Men med pergotime blir den längre. Ca 30. Får ägglossning senare än utan pergotime. Brukar få utslag på dag 16-17.
  • Mael
    mylady skrev 2013-09-29 02:19:49 följande:
    Och där kom mensen inatt.

Jag går sönder

Nej va tråkigt :(. Hur många kurer har du ätit nu? Kram på dig! Fortsätt kämpa!
  • Mael

Konstigt att man reagerar så olika från gång till gång. Förra kuren gick jättebra men inatt vaknade jag två gånger av svettningar. Som tur är så går det över på några minuter men det är inte trevligt. Klarat mig från migränen iaf. Peppar peppar.

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-30 15:26:14 följande:
    Svettningarna är jobbiga. Vaknade ett par gånger i natt jag med. Men fy vad jobbigt med migrän. Önskar inte min värsta fiende det. Har själv blivit förskonad från det.

Tar alla utom jag äl test? Jag har valt bort det på inrådan av min läkare, hon menade på att det var ett stressmoment (i alla fall för mig) vi har regelbunden sex de dagar jag har äl,

Jag brukar ta ett test när jag känner av ägglossningen. Mest för att jag tycker det känns skönt att se ett fullt utslag på stickorna. Men jag valde också bort att testa i flera dagar då det kändes stressigt. Nu vet jag när ägglossningen kommer med pergotime så då testar jag bara då.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.