• Mael

Pergotime start mars 2013.

Trådstartaren är kvar :) har dock uppehåll med pergotime tills vi får alla provsvar den 20e. Då får vi veta mer här vi ska gå vidare. Försöker hålla koll här lite då och då. Roligt att gruppen växt :)

Försökt i två år med två missfall. Gravid på första kuren pergotime efter att ha försökt ett år från första missfallet.

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-09 20:39:25 följande:
    Här kommer en lista. Hoppas jag inte missat någon och ber om ursäkt på förhand om jag gjort detta! klistra in er i listan eller be mig göra det om ni vill vara med.

Förväntansfull0406

Antal månaders försök: 6

Månader med pergo: 2

Bim: 25 juni.

Trina

Försök: 2

Månader med pergo: 2

Bim: Typ 18 juni?

Mylady

Försök nr 18

Pergo månad nr 2

BIM: typ 3 juli

Lilla Me

Antal månaders försök: 8

Antal pergokurer: 4

Bim: 18-19/6

Sultanol

Tredje kuren av pergotime nu!

BIM - 1/7

Mael: Antal månaders försök: ca 24

Antal pergotimekurer: 1 i väntan på fler,

Missfall: 2.

BIM: Runt 20e.

MOM??

lägger in mig på listan. Hoppas det blir rätt via mobilen? La till missfallen också.
  • Mael

Grattis till alla plus! Va roligt :) har inte varit inne här på ett tag. jag kör igång med andra kuren pergotime på torsdag. Återhämtat mig från missfallet så nu är det dags igen. Har även fått veta att jag har lätt pco. Blir puregon till hösten om det inte hänt något. Hoppas jag slipper huvudvärken som jag fick första dagen med pergotime. Den var hemsk!

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 08:55:28 följande:
    Vad e puregon?

tråkigt med neg test :( man blir så jävla ledsen. Puregon är injektioner som man tar istället för pergotime. Man får gå på regelbundna ultraljud och när det finns en äggblåsa som är tillräckligt mogen så får man en ägglossningspruta. Man vet alltså exakt när ägget släpper. Jag har inte hunnit läsa så mycket om det ännu så jag vet inte riktigt hur det skiljer sig från pergotime mer än att det är mer kontrollerat.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-24 12:42:32 följande:
    Jag kommer Pausa denna månaden från pergo. Min man mår inte bra pga depression så just nu får vi försöka fokusera på det. Känns fruktansvärt tråkigt men det är ju inte för alltid.

Hur många kurer har du ätit? Tråkigt med din man. Men helt rätt att fokusera på det som är viktigast just nu. Sedan får ni ta nya friska tag!
  • Mael

Gud va roligt att folk plussar. För mig känns det dock som att ett plus bara innebär ännu ett missfall. Första tabletten tagen nu iaf. Bara invänta huvudvärksdöden.

• Mael

Här skrivs det för fullt! Har försökt läsa igenom lite och se hur det går för alla. Herregud vad mycket alla ska behöva gå igenom. Finns ingen rättvisa :(

Själv väntar jag på ägglossningen efter pergotime. Börjar få lite ont nu. Gruvar mig. Hade så sjukt ont i magen sist. Och då ska man ligga med varandra. Inte direkt det man är sugen på då tyvärr. Får ni ont vid ägglossning av pergotime?

• Mael

Första gången jag åt pergotime åt jag enkeldos. Fick fruktansvärt ont i magen vid ägglossningen. Nu efter missfallet och en månads uppehåll så har jag ätit en enkelkur igen. Igår visade stickorna på ägglossning men jag har bara känt lite små hugg. Har det varit olika för er?

• Mael
    che71 skrev 2013-07-09 07:42:40 följande:
    Ja olika varje gång, ibland ont o ibland inte.

Nu sist hade jag ont redan medan jag tog de sista tabletterna, konstigt nog, hela magen var spänd o uppsvullen o gjorde ont, men sen vid förmodad ÄL var det inget speciellt.

Lycka till nu med ÄL!

Okej. Kanske kan vara så då :) fick fullt utslag på stickorna igår men har bara känt lite hugg. Sån stor skillnad mot för förra gången så man blir ju lite fundersam.

Tack!
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-07-12 16:59:28 följande:
    Ja jag vet inte, känner mig ganska så vilsen och går helt på läkarens linje. Om han tror pergotime kan hjälpa mig så får jag ju ta hans ord på det helt enkelt.

Exakt så kände jag också när jag fick första kuren. Den läkaren sa att jag hade ägglossning (utan att ta prov) och sa att äggstockarna såg helt normala ut. Jag fick iaf pergotime. Utan vul. Nu vet jag att jag har lättare pco och behöver pergon. Men ändå. Man litar på sin läkare. Vad ska man göra liksom? Hoppas det fungerar för dig jag. För mig fungerade det på en gång men slutade tyvärr i ett andra missfall.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.