• SaraM

När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?

Ja vad tycker ni ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?
  • Regnig måndag
    skogsvitter skrev 2013-03-23 14:42:27 följande:
    Tycker inte heller ONS är ok, när de är vuxna får de bestämma själva hur och när de har sex (ONS handlar ju bara om sex liksom) men som minderårig i föräldrahemmet? Nej absolut inte ok att dra hem okända människor för att ha sex!
    För egen del förstår jag mig inte på tjusningen med ONS, det är därför jag frågar nyfiken som jag är.
    Men kan inte ONS vara kända människor, typ kompisen?

Jag menar mest att jag alltid resonerat att sex är bland de minst farliga ungdomar kan syssla med så länge som de skyddar sig väl. (läs använder minst kondom)
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • fluu

Ni som säger att era barn får sova över med kompisar av samma kön,ni vet väl att ert barn likagärna skulle kunna ha sex med dem?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • skogsvitter
    Regnig måndag skrev 2013-03-23 16:09:15 följande:
    För egen del förstår jag mig inte på tjusningen med ONS, det är därför jag frågar nyfiken som jag är.
    Det är inte ONS i mina ögon iaf. Då är det väl snarare ett KK-förhållande? Sen kan det självklart råka hända något även om det bara sker en gång om nära vänner sover över hos varandra osv (oavsett kön) eller umgås mycket och plötsligt börjar känna en stark attraktion, eller kanske bara vill utforska. Men det kan knappast ses som ONS tycker jag.
  • Regnig måndag
    skogsvitter skrev 2013-03-23 17:22:18 följande:
    Det är inte ONS i mina ögon iaf. Då är det väl snarare ett KK-förhållande? Sen kan det självklart råka hända något även om det bara sker en gång om nära vänner sover över hos varandra osv (oavsett kön) eller umgås mycket och plötsligt börjar känna en stark attraktion, eller kanske bara vill utforska. Men det kan knappast ses som ONS tycker jag.
    Ja så kanske det är.
    Herregud vad jag har missat saker när jag var i tonåren. Tungan ute
    Försök prata med en tonåring om det här, den kommer titta på det som att du är fullkomligt galen.

• SuzR

Mina föräldrar satte 18 som gräns när jag hade pojkvän, att sova över. Då tyckte jag det var en löjlig regel men nu när jag ser tillbaka tycker jag det är ganska vettigt.

• PolyPond
    Jag menar mest att jag alltid resonerat att sex är bland de minst farliga ungdomar kan syssla med så länge som de skyddar sig väl. (läs använder minst kondom)
    Jag håller med dig i detta. Så länge man skyddar sig vid sex som kan ge sjukdomar eller barn, så kan jag inte se något skäl alls till varför inte ungdomarna skall få lattja precis så mycket som de vill. Sex behöver väl inte vara så blodigt allvarligt hela tiden?

(På din fråga om ONS, så har flerparten av mina i alla fall varit vänner och bekanta)
  • sextiotalist

Det är inte sexet som så jag skulle reagera över, för det är trots allt inte det farligaste en tonåring kan göra, utan det var detta att släpa hem ONS till vårt hem som inte skulle vara OK, av den enkla anledningen att jag vill kunna röra mig fritt i mitt eget hem utan att riskera dyka på någon främmande person.
  • Regnig måndag
    PolyPond skrev 2013-03-23 18:41:03 följande:
    Jag håller med dig i detta. Så länge man skyddar sig vid sex som kan ge sjukdomar eller barn, så kan jag inte se något skäl alls till varför inte ungdomarna skall få lattja precis så mycket som de vill. Sex behöver väl inte vara så blodigt allvarligt hela tiden?

(På din fråga om ONS, så har flerparten av mina i alla fall varit vänner och bekanta)
    Det är lite så jag tänker också, att det är mycket sexualmoral bakom. Jag försöker se bortom det och istället för ålder lägga fokus på frivillighet, att man äger sin egen kropp och att ett nej alltid är ett nej.

Sen vet jag att jag är lite naiv eftersom jag inte haft så stor koll på vad KK och ONS är, för mig verkar det vara lite samma?
    Men vad sjutton, allt ska inte behöva vara självupplevt!

Tack för informationen alla, för mina tonåringar dör hellre än att diskutera sina sexualpartners med mig. Jag har försökt ha en generell diskussion men det är som förgjort, de tolkar det inte så.
  • sextiotalist
    Regnig måndag skrev 2013-03-23 19:30:17 följande:
    Det är lite så jag tänker också, att det är mycket sexualmoral bakom. Jag försöker se bortom det och istället för ålder lägga fokus på frivillighet, att man äger sin egen kropp och att ett nej alltid är ett nej.

Sen vet jag att jag är lite naiv eftersom jag inte haft så stor koll på vad KK och ONS är, för mig verkar det vara lite samma?
    Men vad sjutton, allt ska inte behöva vara självupplevt!

Tack för informationen alla, för mina tonåringar dör hellre än att diskutera sina sexualpartners med mig. Jag har försökt ha en generell diskussion men det är som förgjort, de tolkar det inte så.

Glad Åh, det går inte, tonåringen blänger på mig och går in i sitt rum när man försöker ta upp det på ett fint sätt. Skojar vi om något oanständigt, så är vi så pinsamma.

Nåja, han vet, om han vill, att han kan prata med sådant med oss, men nix (tack och lov att han har äldre syskon).  
  • lykantrophona

Vad är det som säger att tonåringar som sover tillsammans kommer ha sex?

Vad är det som säger att tonåringar inte kan ha sex vid andra tillfällen än när de sover över?

Svar på tråden När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?