När ska ens dotter/son få sova hos sin flickvän/pojkvän?
Ja vad tycker ni ?
Ja vad tycker ni ?
Jag fick sova över hos pojkvän när jag var 17 år. (jag är född -83, mina föräldrar är födda på 50-talet).
Hade haft sex med två andra pojkvänner innan dess.
Den tredje som jag fick sova över hos är jag numera gift med
Nu är ju inte mina barn så gamla ännu (dotter som i april fyller 4 år och så två som fortfarande är kvar i magen) men jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på... Inte under några som helst omständigheter innan 15 års ålder i alla fall! Men även det känns lite tidigt. 16 känns på något sätt så mycket bättre än 15...
Men av egen erfarenhet så vet jag ju att det inte behövs sovas över för att tonåringar ska kunna ha sex
Jag säjer 16 om det är vettiga ungdomar. Hade jag ett barn som jag trodde for illa av sin relation så skulle jag styra mera.
Men jag skulle inte tillåta det under skolveckan, bara på helger och lov, för att dom behöver sova och sköta skolan då.
Det är skönt att slippa tänka på att ta sej hem sent på kvällen och det är också skönt som förälder att slippa tänka på om de kommer hem ordentligt. Att sova över är en bra sak ur den synpunkten.
Det beror på barnet.
Det finns tonåringar som har en benägenhet att inte alls ta hand om sig. Och så finns det tonåringar som vet hur man tar hand om sig.
Det beror som sagt på hur barnet är.