• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moto

kul med Ullared, lite kul den där bodyn "enjoy milk" hade vi en till sonen - för 7 år sedan! De är inte så ombytliga Flört

• MissKaos
    moto skrev 2013-08-08 21:19:42 följande:
    kul med Ullared, lite kul den där bodyn "enjoy milk" hade vi en till sonen - för 7 år sedan! De är inte så ombytliga Flört

Oj! Tror inte den fanns när Isak var bebis. Han är 4 nu
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mamma till oliver

Elsapelsa: ja det finns en Facebook grupp :) så välkommen allihopa :) sök på Elin brodin på Facebook hon är mörkhårig och har en brun/ grön skjorta på sig och håret hänger lite fram , under sitt kort står det Jönköpings university Kalmar , lägg till henne som vän och skriv i ett meddelande att ni vill vara med i december bebis :) så lägger hon till er :) välkommen :) super bra gäng och sammanhållning :) Miss kaos : mycket fint , längtar tills okt då jag får handla :)

• MissKaos
    novaaaa skrev 2013-08-08 21:17:45 följande:
    MissKaos älskar pläden!! Har också den till Liten (tror den kostar 149-169:- i butik). Fina kläder har du hittat också :)

Visst känns den som perfekt i vagnen i vinter? En windstopperoverall och den där och så locket på. Detr GÅR inte frysa sen.. Har en fårfäll att ha i botten på liften. Ombonat!

Det FINNS kläder på Ullared. Jag dissade en del pga för mörka färger. Dom har delat baby i "flick" och "pojk" han bara med pojk. iom att sonen vill ha kalsoneger med spiderman så var vi idet hörnet. Regnkläder däremot hängde blandat efter storlek ist. Mkt lättare att hitta.. Hur som kom alldrig bort till flick-baby så där kan ju ha gömt sig en massa godbitar som jag missade!  Känns skumt då varken kläderna eller pyjamasen eller tossor/sockor känns varken pojk eller flick? Större barn kan jag förstå är praktiskt för butiken att dela upp men bebisar *hmm* I oktober ska jag kolla på flicksidan med! Såg att det hängde en fleeceoverall i ett hörn men såg inte strl på den. Från 74 och upp finns det MASSOR att välja på!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Eyeonly skrev 2013-08-08 22:13:29 följande:
    Ååå älska pläden ! Finns den å få tag på nån internetsida?

MEn be ngn i gruppen köpa i Ullared och skicka?
    JAg kommer åkta igen, påminn mig så köper jag en åt dig. Det blir ju frakt med men borde bli billigare än i annan butik ändå
  • nyttliv85

Misskaos: Jätte fina saker som du köpt! Å vad jag längtar till en tur till paradiset :)

En fråga ang amningsbh:arna... vet du om de fanns i stora storlekar, har i vanliga fall 75/80 F/G, så börjar noja mig att jag typ aldrig kommer hitta en amningsbh som passar min gigantiska bröst... Gha... jobbigt när brösten växer okontrollerat... haha 

• Nania
    nyttliv85 skrev 2013-08-08 22:22:23 följande:
    Misskaos: Jätte fina saker som du köpt! Å vad jag längtar till en tur till paradiset :)

En fråga ang amningsbh:arna... vet du om de fanns i stora storlekar, har i vanliga fall 75/80 F/G, så börjar noja mig att jag typ aldrig kommer hitta en amningsbh som passar min gigantiska bröst... Gha... jobbigt när brösten växer okontrollerat... haha 
    Jag rekomenderar change och deras amningsbhar, bästa jag hittat till så stora bröst. Drar själv 75J så vet problemet. 
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-08-08 22:22:23 följande:

JAg har i vanliga fall mellan 70-75 a/b.. så nu köpte jag 80C och dom känns ännu stora för mig. Hade den strl sist och det räckte dom töjjer sig bra. Mao ingen aning om hur stora dom hade.. Tyvärr.. Såg att det fanns förstora för MIG men det säger ju inte så mkt.

JAg sa till maken idag:
    Ovan gjord HIMMELEN.
    Nedan: Helvetet (dett när vi stod på bottenplan bland bollpumpar och tennisrack...) han garaved gott! I vanliga fall hade nog fitnesshörnet intresserat mig.Men nu?

Och NU!! Slockande sonen. EN ny WallTrack ojoj. Häftigt. Och hörselkåpor.. Jösses.. HAn är söt med dom på
  • Plopps80

Fina grejer miss k. Kollade på tjejavd och det var samma grejer som på pojk fast rosa och rött. Mkt bättre förr när alla bebiskläder var på samma ställe. Skulle också köpt elefanttrosorna men det blev inte så. Bra att ha under klänningar för att slippa troskant. Så det fanns mycket till pojke 110 har han antar jag? Hittade ingenting till dottern. Förr kunde jag springa runt hur länge som helst bland kläderna. Nu var det klart på 5 minuter. Inte ett plagg blev det.

Svar på tråden December bebis 2013