• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Hemma! Tränat på gymmet och cyklat hem. Skönt! Ingen hårdträning, men ändå jätteskönt. Gick förbi mammas retro på väg mellan handledning och jobbet. Hittade ett par träningsbyxor till mig har haft miba vanliga men detta var ju så skönt. Fanns en hel del där för er som bor i gbg (värmlandsg/3:e lång) köpe en lila långärmad tröja med och tre söta babymössor! Kul att det i princip går till välgörenhet och dessutom är superbilligt. Fanns en del i mitt tycke snygga mammabyxor men jag har ju och det är faktist bara tre månader (+övertid) kvar. ..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais

Härligt med alla diskussioner :) jag själv tycker min mage ser stor ut ibland och ganska nätt andra gånger... har inte fått någon kommentar om det varken av främlingar eller folk jag känner (förutom från sambon som oftast tycker jag är enorm men han har ingen koll som vanligt). Däremot är det tydligt att det nu inte går att tro att det är annat än gravidmage, för jag får nyfikna frågor från okända människor. Det är lite konstigt men roligt samtidigt :)

Foto från v. 27+3

Däremot känns det som jag är tillbaka i första trimestern fast jag precis gått in i tredje... illamåendet är tillbaka och jag är helt sjukt trött. Bebisen sparkar som en tok hela tiden känns det som, mysigt men jag blir nästan ännu mer matt av all aktivitet i magen :) hur kan bebisen vara så pigg när jag är så så trött!?

• nyttliv85

MissKaos: tack för tipset ang mammas retro , ska jag försöka komma ihåg när man har vägarna förbi!

• MissKaos

Det är ngt projekt för att hjälpa folk till sysselsättning. Sett utvstörda bla jobba där. Jag gillar att bidra till både det och återanvändning. Miljövinst! +att jag får superbra prylar billigt winwinwin!

nyttliv85 skrev 2013-09-05 17:50:48 följande:
    MissKaos: tack för tipset ang mammas retro , ska jag försöka komma ihåg när man har vägarna förbi!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mirella85

Jag funderar på den vagnen men måste som sagt gå provsitta min son i den först. för sitsarna ska vara rätt smala. har du provat den??

Igår var jag kolla på baby jogger mini GT blev faktisk lite kär men där kan du som sagt inte har barnen vända mot dig:(.

Nillis13 skrev 2013-09-05 14:52:39 följande:
    Mirella85: vi kommer också ha en två-åring hemma när nästa kommer, tror vi kommer få nytta av syskonvagn då han inte orkar gå så långa sträckor. Så vi har beställt en Bugaboo Donkey. Visserligen dyr, men bra andrahands värde så får väl försöka sälja den så fort den inte behövs längre

Har värdenst underbaraste son
  • FiaFunderar
    Irlais skrev 2013-09-05 17:21:19 följande:
    Härligt med alla diskussioner :) jag själv tycker min mage ser stor ut ibland och ganska nätt andra gånger... har inte fått någon kommentar om det varken av främlingar eller folk jag känner (förutom från sambon som oftast tycker jag är enorm men han har ingen koll som vanligt). Däremot är det tydligt att det nu inte går att tro att det är annat än gravidmage, för jag får nyfikna frågor från okända människor. Det är lite konstigt men roligt samtidigt :)

Foto från v. 27+3

Däremot känns det som jag är tillbaka i första trimestern fast jag precis gått in i tredje... illamåendet är tillbaka och jag är helt sjukt trött. Bebisen sparkar som en tok hela tiden känns det som, mysigt men jag blir nästan ännu mer matt av all aktivitet i magen :) hur kan bebisen vara så pigg när jag är så så trött!?

Superfin :) (Karlarna har ingen koll så de behöver man inte lyssna på )

Jag mår faktiskt också illa nu igen lite då och då. Sen får jag ont i magen när jag håller på och grejar för mycket om dagarna. Bebisen sparkar och har sig som bara den... 
Svar på tråden December bebis 2013