• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-05 19:26:56 följande:

Här är nyaste magbilden. På väg på dop i lördags. Här var jag i v.27.

Lite dålig kvalite (mobilbild) men nu är halva bebishörnan klar! till vänster om detta kommer hennes garderob som jag tapetserat med en mintgrön tapet från ferm living. visar fler bilder när det är helt klart=) Vänster sida går alltså i mintgrön oc höger i ljusrosa/aprikos/korall/vit/gräddvit. Mattan under sängen är i alla dessa nyanser. (ser mkt mörkare ut på bilden men är ljust pastellig egentligen)

Åh vad härligt att börja inreda! I våran bebis hörna står för tillfället bara en jäkla massa bröte i form av vinterdäck, en golfbag och en vagga med skräp i. Men snart ska det bli ändring på det. Blir skoj att bädda i ordning även om hen inte får ett helt eget rum före vi har köpt hus.
  • MissKaos

Åhhh vi får föda en i slutet av okt och en i början av jan och använda det efter varandra

Det är olika strl på mössornac56/62 tror jag den gula är. Kul med lite roliga färger.

Påpekade för mannen att det igår var 3mån och 3dgr kvar. Oj sa han då.. så snart. Vi måste nog sätta igång att mäta och ha hit byggfirman! Typ dax ja!! Det är en vägg som ska upp så vi får ett rum till och så måste vi kolla tapeter. Sen vill jag ju få fixa lite i barn rummet montera spjälsängen tvätta lakan kläder etc och plocka in i något som med måste köpas!

På måndag är det 4 veckor kvar att jobba. Tiden går snabbt nu.

Föresten

Järnpiller och antibiotika. Min mage!! Skulle behöva eda för att bajsa. Eller iaf lustgas. Hemskt.

moruri skrev 2013-09-05 21:35:20 följande:
    Misskaos: sån fin randig mössa, jag har en vit/gul randig omlott tröja som skulle va sååååå fin ihop med den ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Eyeonly

Jag har en buggysnuggle men använder den bara på höst och vår , mysig men inte så jättetjock ... Men sen beror de domsagt på vart man bor

• MissKaos
    Repan skrev 2013-09-05 21:02:32 följande:
    Köpte precis en buggysnuggle åkpåse från UK (billigare än ngnstans i sverige trots dyr frakt vad jag hittar) och känner mig pepp på den! Flera lager fleece, så man kan ha den på våren och hösten också. Det borde räcka för göteborgsvintrarna med en fleeceoverall på bebisen i påsen bara :) Är det snorkallt får vi ta extra filtar, men det är så sällan så kallt här, mest snöblandat osv.

www.buggysnuggle.com/shop/simple/BSN106_simpl... 

Ja.. en Windstopper overall och så på med locket på vagnen så kommer inte bebis frysa! Några goa filtra med så tror jag med du är hemma. HUR fin som helst
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Ja 3 månader är ju ingenting, denna graviditet har verkligen rusat fram för mig! Vi håller på att leta ny lägenhet, kommer bli galen om jag bor kvar här när nästa liten kommer, hoppas verkligen vi hinner hitta något och flytta innan! Håll tummarna för oss!!

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-09-06 08:58:22 följande:
    Kompisens gravvtest. Vill sååååå gärna att hon ska vara gravid. Vad tror ni. OT men lille bebis i magen vill ha en kompis i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    Vad kul om bebisen får kompis! 

Jag ser dock verkligen ingenting på testet tyvärr :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Eyeonly skrev 2013-09-06 07:14:54 följande:
    Jag har en buggysnuggle men använder den bara på höst och vår , mysig men inte så jättetjock ... Men sen beror de domsagt på vart man bor
    MissKaos skrev 2013-09-06 07:22:59 följande:

Ja.. en Windstopper overall och så på med locket på vagnen så kommer inte bebis frysa! Några goa filtra med så tror jag med du är hemma. HUR fin som helst
    Nej precis, ville verkligen ha en tunnare åkpåse eftersom den tjocka vinterpåsen skulle bli använd så kort tid och det är så lätt att addera andra lager på bebis och i liggvagn ändå. Sen nästa vinter vill nog barnet ändå ut ur vagnen i tid och otid och måste ändå ha ordentlig overall :)
    Vi hade snö i vintras, men det är sällsynt att det är sådär bitande kallt. -10 får man ju en chock av om man ser på termometern. Men vi bor mitt inne i stan också, så fort man är utanför är det ju kallare iaf på morgonen :)

Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013