• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Peak skrev 2013-09-05 06:55:49 följande:

Har också fått kommentarer som oj nu är det dags snart va? Eller tjockis, får man ju höra jämt... Ja jag var nog inte så här stor förra gången men det ska bli kul att jämföra sf-mått sedan! Är du förresten med i fb-gruppen?

Har du någon bild på din mage? Hade varit kul att se vad folk tycker är SÅ STOOORT fast det ligger en människa där inne... Nä jag har inte facebook. Gick ur för 1,5 år sedan tyckte det blev för mkt.
    FiaFunderar skrev 2013-09-05 08:01:38 följande:
    Vecka 26 (25+4)
    Nu tycker jag faktiskt att magen har stannat lite i storlek :) Skönt!
    Hur upplever ni? Står magen still eller växer den mycket nu?

Är i vecka 27 och magen har växt explosionsartat de sista veckorna, tycker den blir större för var dag. Läste att det är en tillväxperiod nu så jag hoppas det är normalt trots att jag får panik över hur stor jag skall bli och hur mkt bristningar jag kommer få igen..
  • MissKaos
    Peak skrev 2013-09-05 06:51:59 följande:

Jag har varit hos tre sjukgymnaster och det finns inget att göra när det är hormoner som gör foglossningen, man kan få några övninga som kanske kan lindra och så kan man styrketräna, men i alla fall i mitt fall finns det inget att göra, ingen quickfix förrän efter födseln. Kiropraktor/naprapat tar väl sällan emot gravida? Min gör det inte iaf och det sa även sjukgymnasten att man inte ska hålla på och "reta" ryggen, hon ville inte ens undersöka på samma sätt som man gör på icke gravida eftersom om hon skulle trycka på något ställe där det retar kunde värken bli värre!

Min kiropraktor tar emot gravida. Min förra grav fixae han till min rygg då en okta hade hoppat ur läge och hela höften hade förflyttats åt sidan.

Kan tipsa om CRANIOSACRALBEHANDLING det är humbugg enl vissa, men studier pågår på Shalgrenska. Jag tycerk det är jätteskönt. Och fick hjälp när mina kotor krånglade så jag började kissa på mig... HAr även tagit beh nu under grav det tog inte bort det fogonda men lättade lite på det iaf! + att det är en skön stunds avslappning.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    FiaFunderar skrev 2013-09-05 08:48:31 följande:

Lägger in via datorn istället. Det verkar inte funka via skitappen.
    Här har ni min bulle GravidGlad  

Fin mage!
  • Mirella85

Denna bilden tog jag igår=) och är 10kg plus redan..

Här har ni mig för två veckor sen..

Har värdenst underbaraste son <3
  • Plopps80

Är så sjukt trött på att vara gravid. Orkar inte mer. Vill bli mig själv och få min kropp tillbaka. Idag känns allt tungt, är så jävla trött och har ont i höftrna och ryggen. Känner mig uppblåst och illamående. Fuck Kräks

• Mirella85

Jag vet inte ena dagen tycker jag det står still medan andra inte.. så svårt..
    Vill ni se på en stor mage??? så kan ni får se hur jag såg ut med min son i v38
    jag kommer nog bli lika stor denna gången som då..

Har värdenst underbaraste son <3
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-09-05 06:51:48 följande:

Tack! Vad bra att du kan skaka av dig kommentarerna. Jag lyckas inte riktigt. Hade den klänningen på mig igår och mötte en bekant. Hon grattade mig till magen och fråga när det var dags. Är i vecka 27 sa jag. SJUGOSJUUUU Å HERRE GUD skrek hon över hela centrum. Ville bara fly. Vad jag minns var hon rejält stor redan i vecka 20.... En kompis kom hem till mig. Stirrade på magen och sa "hjälp vad stor dem är". Tyckte också hon var väldigt stor som gravid men kommenterade det aldrig. På kvällen gick jag en promenad. Gick in till min vän en sväng. Hennes kille bara skrattade och sa vilken liten mage du har. Han är sån och det är helt okej men i det stora hela känner jag mig anfallen och utdömd. Ska till BM idag. Ska ta upp detta med henne. Oroar mig så oerhört hur det ska sluta eftersom folk verkligen ser mig som ett groteskt monster.
    Försök att inse att det ligger hos dom och har ingen relation till hur du faktiskt ser ut!

Jag får höra att jag är enorm "är du säker på att det inte är två?" jätteofta, men får också höra "herregud vad liten du är, trodde du skulle vara större! Långt kvar än!" 

Folk har ingen koll liksom. Det handlar om deras egna föreställningar bara, inte om din kropp. :) Dessutom, även om man är stor, är man aldrig ett groteskt monster, man är gravid liksom. Magen ska bli större. Så bli mätt av BM och om magen är normal så är den ju det! 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 - usch folk ska lära sig att hålla TYST!! Det är ett mirakel man bär på!! Jag tycker att alla magar som läggs in här i tråden är jätte fina! Som jag sa tänk på vilka fina mirakel vi bär på!

Svar på tråden December bebis 2013