• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Mirella85

Det kan inte vara så du känner att barnet är längre ner??. Ju längre du gången du blir ju mer tryck blir det ner till och man kan också ha sammanslagningar nu.

men så länge det inte gör ont så är det ingen fara men det kan vara lite otäck känsla.

Vid sammanslagningar blir magen sten hård sen släpper det. jag hade väldigt mycket sist jag var gravid och det gör att man få stå still en stund så brukar det släppa.

men oftast om man har mycket känningar så det kroppens sätt och säga att man ska ta det lite lugna och inte stressa.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-05 15:54:09 följande:
    Jag måste få fråga er en sak! Hur vanligt är det med "mensvärk" nu i v26? Inget att oroa sig för?! Är som sagt första barnet så jag nojjar mig för allt :S

Har värdenst underbaraste son
  • Mirella85

Så många fina magar man får se<3 alla har fina på sitt sätt..

tycker gravida kvinnor är fint förutom när jag själv är det Hehe..

Men så är det nog för många att känslan är inte det bästa.

Men kanske nått man ska tänka på att många är väldigt fina med sina små som stora magar så man är nog inte så hemskt som man kanske känner sig. utan man är en fin kvinna som få uppleva nått helt underbart av att födda sitt barn.

Har värdenst underbaraste son
  • Plopps80

Så jävla kul. Mitt sf mått är mindre denna gången än förra. Då hade jag sf 26 i vecka 25 denna gången hade jag 25 i vecka 27! Helt normal. Blodsocker 6,7, hb 116, blodtryck 110/70. Vikten var 84 kg i vecka 25 sist och 84 nu i vecka 27. Så jag är allt lite mindre över lag. Startade på 69 kg bägge gångerna.

• mammatilltvå85

usch vad mkt sammandragningar jag har ikväll...bara för att det varit lugnt så länge....Har stressat massor idag. Får besök i helgen, och förra veckan drog vi igång light-homemakeover....jag har alltså strykit nya kuddfodral, planterat blommor, hängt upp tavlor och piffat massor. Inte bra för sammandragningarna tydligen...=/

• Nillis13

Mirella85: jo vi passade på att provsitta när vi beställde, och han fick plats utan problem

Håller med om att man gärna vill kunna ha barnen mot sig, tycker det var största fördelen, samt att den inte kändes så klumpig

Förstaförsökaren26: jag har också haft mkt mensvärk sista tiden, vill minnas att det var så även vid tidigare grav, och att BM då sa att det var vanligt när barnet växer. Dock är jag också lite nojig denna gång efter att ha fött för tidigt förra gången :-/

• Plopps80

Fina magar ni har/hade tjejer! Jag känner mig också lite sådär. Mår illa igen en del, halsbrännan river i matstrupen och tröttheten har kommit smygandes. Är ju upploppet nu. Man blir ju bara tyngre och tröttare framöver. Man får vila massor.

• mammatilltvå85

Här är nyaste magbilden. På väg på dop i lördags. Här var jag i v.27.

Lite dålig kvalite (mobilbild) men nu är halva bebishörnan klar! till vänster om detta kommer hennes garderob som jag tapetserat med en mintgrön tapet från ferm living. visar fler bilder när det är helt klart=) Vänster sida går alltså i mintgrön oc höger i ljusrosa/aprikos/korall/vit/gräddvit. Mattan under sängen är i alla dessa nyanser. (ser mkt mörkare ut på bilden men är ljust pastellig egentligen)

• moruri

Mammatilltvå:

Så fin hörna! Vill också ha sånna hm pappers öh grejor ovanför sängen, superfint!!

Svar på tråden December bebis 2013