• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Mirella85 skrev 2013-09-05 09:07:21 följande:
    Jag vet inte ena dagen tycker jag det står still medan andra inte.. så svårt..
    Vill ni se på en stor mage??? så kan ni får se hur jag såg ut med min son i v38
    jag kommer nog bli lika stor denna gången som då..

Jag vill se
    Repan skrev 2013-09-05 09:14:22 följande:
    Försök att inse att det ligger hos dom och har ingen relation till hur du faktiskt ser ut!

Jag får höra att jag är enorm "är du säker på att det inte är två?" jätteofta, men får också höra "herregud vad liten du är, trodde du skulle vara större! Långt kvar än!" 

Folk har ingen koll liksom. Det handlar om deras egna föreställningar bara, inte om din kropp. :) Dessutom, även om man är stor, är man aldrig ett groteskt monster, man är gravid liksom. Magen ska bli större. Så bli mätt av BM och om magen är normal så är den ju det! 
    Ja för folk glömmer ju hur det är att vara gravid. Tycker inte själv att jag är grotesk och vissa dagar har jag självförtroende men så blir jag så sänkt av vad folk säger. Jag har alltid brytt mig väldigt mkt om vad folk tycker och så. Ska till BM i em och mäta magen, är livrädd att mitt sf mått är på tok för stort. Oroar mig hela tiden.
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-05 09:15:06 följande:
    Plopps80 - usch folk ska lära sig att hålla TYST!! Det är ett mirakel man bär på!! Jag tycker att alla magar som läggs in här i tråden är jätte fina! Som jag sa tänk på vilka fina mirakel vi bär på!

Förstår inte varför man vill oroa gravida kvinnor och göra de ledsna genom att kalla en tjockis och att typ svimma när man  säger vilken vecka man är i. Tar detta oerhört hårt faktiskt. Oroar mig att magen skall tänjas ut till den milda grad att jag får opereras. Om folk bara kunde tänka sig för.
  • MissKaos
    Mirella85 skrev 2013-09-05 09:07:21 följande:
    Jag vet inte ena dagen tycker jag det står still medan andra inte.. så svårt..
    Vill ni se på en stor mage??? så kan ni får se hur jag såg ut med min son i v38
    jag kommer nog bli lika stor denna gången som då..

*lol* Jag har en bild från v 42 (!!) visst la jag in den i tråden en gång?
    JAg hade ju gått på homronbeh och började därmed den graviditeten på en betydligt högre vikt än denna = enorm
    ar fått höra att jag ser "sprickfärdig ut" Hmm... Hoppas slippa just spricka Obestämd och sen sa en kollega att "oj nu har magen växt åh Beeeebis" när vi inte hade setts på ett slag, och då blir man ju glad

Åh nu könner jag mig ok med min mage. den värsta *peppar peppar* fasen av att JAG går upp snabbt verkar ha lagt sig och det ser ut osm om de tär mgen som växer och den är ju jättemysig. Min stora sprattlande mage. SISTA gången! Herregud, alldrig mer sen! ska jag inte få göra detta igen? Nu gäller det att njuta av upploppet...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Ni har så fina magar allihop.. Bara jag som har komplex för min? Har alltid varit rund o go som mannen säger, men ser inte jätte gravid ut, ser bara större ut än innan! Haha, brukar dock stå framför spegeln, lyfter man min"riktiga" mage så finns bebismagen under

• Mirella85

här är jag i v 38 med min son.. en stor mage.. kan berätta jag är inte så lång bara 1,62cm lång
    jag fick faktiskt tillsägelse från bm att tänka på vikten i med dom sista 8veckorna gick jag nog upp 2kg i veckan men inget jag kunde göra åt det.. Så det va nog tur att jag inte gick över tiden mer än med en dag hehe.. annars hade jag väl landat på 30kg plus.
    Men efter ett år gick jag ner allt och lite till.. och nu är jag gravid igen och gick snabbt upp 5kg direkt dom första veckorna sen har jag sakta men säkert gått upp. precis som jag gjorde förra graviditeten..

Har värdenst underbaraste son <3
  • Mirella85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-05 09:37:20 följande:
    Ni har så fina magar allihop.. Bara jag som har komplex för min? Har alltid varit rund o go som mannen säger, men ser inte jätte gravid ut, ser bara större ut än innan! Haha, brukar dock stå framför spegeln, lyfter man min"riktiga" mage så finns bebismagen under
    första gången tyckte jag första tiden var okej men sen efter v 20 fick jag ångest...
    denna gången är det tvärtom
    kännde mig tjock och full från första dagen jag blev gravid och bara allmänt tjock.. kännde mig bara stor och såg inte alls gravid ut.
    men nu efter v 20 börja den riktiga gravid magen synas och börja känna mig mindre ful. sen vet jag att man får nått underbar av det så skit samma hur man ser ut man får den bästa belöningen någonsin.
    så det är verkligen så olika..
  • MissKaos

Jag gick upp jättemycket på övertiden. Säker 10kg men det kom ut mkt av det i form av vätska!

Du ser fin ut jue. Inte tjock bara gravid!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Har försökt lägga upp en bild ett antal gånger, men ingen verkar dyka upp! Så provar igen, skulle de dyka upp en massa så vet ni

• Fröken Ö

Jag tycker att min mage också har växt massor, tror det är en tillväxtperiod nu. Hade ett sf-mått på 25 i vecka 25. Låg lite över "normal" kurvan men min bm ansåg att det är bättre och ligga lite över än under=) Kanske försökte hon muntra upp en när jag klagade på att magen är så stor.  Hon menade att det inte behöver betyda att man får en stor bebis sa hon. Ni med lite erfarenhet, har ett stort sf-mått lett till stort barn vid födsel?

Jag är även rätt kort 164 cm, så min mage ser väldigt stor ut redan i v. 27. Jag kan lägga in en bild senare idag! Men återigen sa min bm att är man kort så ser magen kanske lite större ut för det finns inte så mycket plats uppåt att växa på för bebisen, så den växer utåt. Även här tror jag att hon försökte muntra upp mig, men jag väljer att tro på det=) Jag brukar därför förklara detta för folk när dom ska kommentera hur stor mage man har! Borde det inte vara tvärtom, att man ger komplimanger ju större mage man får=) Är min första graviditet så jag måste säga att jag blir lite förvånad över hur folk kommenterar ens mage!!! 

• Nillis13

Jag har smugit runt här enda sen tråden startade och nyfiket följt alla diskussioner ????

Tänkte att det kke var på tiden att skriva nåt, hoppas jag får hänga med er här ????

Jag är gravid med nr 4, BF 11 december. Har tre killar sen innan varav den senaste prematur, så lite mer nojig den här gången. Men förhoppningsvis ska den väl stanna där den är många veckor till.

Intressant hur folk alltid ska kommentera allas magar. Jag är väldigt smal sen innan så på mig syns graviditeterna fort. Lägger på mig normalt i vikt (har gått upp 8 kg nu, v 27) och får blandade kommentarer. En del tycker att jag har liten mage - andra att den är gigantisk ????

Låg på normalkurvan m de två äldsta, vilka båda har vägt 4 kg! Så liten tjej kan föda stora barn ????

Jag tycker att de magar jag sett här är fantastiskt fina - INGEN är i mitt tycke särskilt stor. Så förvånar mig att ni får så mkt plumpa kommentarer! Helt fel!

• Mirella85

vet jag inte mitt sf-mått denna gången i med allt går elektronsikt så bm sa inget om måttet nu när hon mäte sist. och förra gången hade jag inte heller någon koll på det..
    Min son var som sagt inte så stor 51cm lång och 3140g vägde han när kom.
    var barnet kommer väga går jag oftast på vad jag själv vägde och vad min man vägde när vi föddes. så brukar ens barn bli där i mellan sägs det och det stämde in bra på vår son som kom.

Så hur stor eller lite ens mage är så kan barnet bli stor som små när dom födds

Svar på tråden December bebis 2013