• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    moruri skrev 2013-09-04 21:15:38 följande:

Ah okej, konstigt, men tur för dom! :)

Vart bor folket här förresten? Jag bor i Malmö!

Jag bor i Trelleborg
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2013-09-04 22:22:50 följande:

Fiafunderar: haha, nej palla hör det?

Spelade det någon roll att hon var utländsk or?

Nepps det spelade ingen roll för mig men hon var inte trevlig så henne vill jag inte ha den här gången!
  • Eyeonly

Bilden verkar inte funka :/ till lillis kommer vi köpa en overall från isbjörn of Sweden , dom har jättefina och varma!

• MissKaos

Ska kolla i datorn sen. Älskar när man får se bilder på saker till bebisarna. .

Klädstrl är skitsvårt! Kab mab tönka sig att det är sannolikt att låmga stlrre oar får syörre barn? Min son hafr 50 jättekort tid medans min kusin fick gåvoch köpa till strl 44! Fast jag gick juvöver lite väl mkt med det gör väl sitt till

Eyeonly skrev 2013-09-04 23:38:47 följande:
    Bilden verkar inte funka :/ till lillis kommer vi köpa en overall från isbjörn of Sweden , dom har jättefina och varma!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-04 22:05:56 följande:
    Du är ju jätte fin plopps80!!! Jag hade Ågren förut över vikten å stora magen men nu struntar jag it! Orkar inte bry mig å tycker faktiskt att kan de inte säg något snällt om min mage så kan de gott håll tyst! ;)

Tack! Vad bra att du kan skaka av dig kommentarerna. Jag lyckas inte riktigt. Hade den klänningen på mig igår och mötte en bekant. Hon grattade mig till magen och fråga när det var dags. Är i vecka 27 sa jag. SJUGOSJUUUU Å HERRE GUD skrek hon över hela centrum. Ville bara fly. Vad jag minns var hon rejält stor redan i vecka 20.... En kompis kom hem till mig. Stirrade på magen och sa "hjälp vad stor dem är". Tyckte också hon var väldigt stor som gravid men kommenterade det aldrig. På kvällen gick jag en promenad. Gick in till min vän en sväng. Hennes kille bara skrattade och sa vilken liten mage du har. Han är sån och det är helt okej men i det stora hela känner jag mig anfallen och utdömd. Ska till BM idag. Ska ta upp detta med henne. Oroar mig så oerhört hur det ska sluta eftersom folk verkligen ser mig som ett groteskt monster.
  • Peak
    Mirella85 skrev 2013-09-04 22:08:10 följande:
    Jag hade en super bra graviditet första gången. denna gången kan jag inte heller klaga. Mått väldigt illa men de la sig efter v15 som tur va annars hade jag nog sjukskrivna mig. har lite problem med ryggen. men gick till en kiropraktor som fixa till mig så har inte ont längre. Så ett tips till er som har problem. gå till sjukgymnaster el någon annan och se om det hjälper med era rygg besvär.
    Har värdenst underbaraste son <3

Jag har varit hos tre sjukgymnaster och det finns inget att göra när det är hormoner som gör foglossningen, man kan få några övninga som kanske kan lindra och så kan man styrketräna, men i alla fall i mitt fall finns det inget att göra, ingen quickfix förrän efter födseln. Kiropraktor/naprapat tar väl sällan emot gravida? Min gör det inte iaf och det sa även sjukgymnasten att man inte ska hålla på och "reta" ryggen, hon ville inte ens undersöka på samma sätt som man gör på icke gravida eftersom om hon skulle trycka på något ställe där det retar kunde värken bli värre!
  • Peak
    Plopps80 skrev 2013-09-05 06:51:48 följande:
    Tack! Vad bra att du kan skaka av dig kommentarerna. Jag lyckas inte riktigt. Hade den klänningen på mig igår och mötte en bekant. Hon grattade mig till magen och fråga när det var dags. Är i vecka 27 sa jag. SJUGOSJUUUU Å HERRE GUD skrek hon över hela centrum. Ville bara fly. Vad jag minns var hon rejält stor redan i vecka 20.... En kompis kom hem till mig. Stirrade på magen och sa "hjälp vad stor dem är". Tyckte också hon var väldigt stor som gravid men kommenterade det aldrig. På kvällen gick jag en promenad. Gick in till min vän en sväng. Hennes kille bara skrattade och sa vilken liten mage du har. Han är sån och det är helt okej men i det stora hela känner jag mig anfallen och utdömd. Ska till BM idag. Ska ta upp detta med henne. Oroar mig så oerhört hur det ska sluta eftersom folk verkligen ser mig som ett groteskt monster.

Har också fått kommentarer som oj nu är det dags snart va? Eller tjockis, får man ju höra jämt... Ja jag var nog inte så här stor förra gången men det ska bli kul att jämföra sf-mått sedan! Är du förresten med i fb-gruppen?
  • Mirella85

[quote=71003781][quote-nick]Peak skrev 2013-09-05 06:51:59 följande:[/quote-nick][/quote]

Nu har jag inte fogerlossning utan min ländrygg hade låst dig helt. Men vet många som har gått på massage eller aktupunktur el till någon annan när dom har fogerlossning vid graviditet. Dom kan nog inte ta bort smärtan helt men lindra den.

vet bara att dom första 3månadens tar dom inte emot en men efter det är det lungt. bara dom är kunniga. För vissa punkter och nerver ska man inte trycka på.

Har värdenst underbaraste son
  • FiaFunderar

Vecka 26 (25+4)

Nu tycker jag faktiskt att magen har stannat lite i storlek :) Skönt!

Hur upplever ni? Står magen still eller växer den mycket nu?

Svar på tråden December bebis 2013