• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Då gör vi det! Fikar eller nåt.

Plopps80 skrev 2013-09-06 17:13:15 följande:
    8/10 för mig också du hade rätt en träff vore väl kul! När vi bara går hemma och vankar. Ha ha. Skönt! Jag skickade in mina papper för 3 v sedan men chefens del skickade jag förra ons. Så det gick riktigt fort. Har du ansökt?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Peak
    mallabralla skrev 2013-09-06 20:42:07 följande:
    Ni som får havandeskapspenning vad har ni för yrken? Jag har ett extremt stressigt kontorsjobb, som framkallar onda sammandragning emellanåt men är inte ens värt att söka antar jag, bara att kämpa på, andas och hoppas att stressen inte påverkar barnet : (
    Kriminalvårdare, klass 1-anstalt
  • MissKaos

Har varit svårt på frivården stt få igenom tydligen (vi träffar ju dom för planering ibland)

Dom ville ha omplacering från fk.

Vad innebär klass1?

Peak skrev 2013-09-06 20:49:14 följande:
    Kriminalvårdare, klass 1-anstalt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hur ser ditt hb ut?

Peak skrev 2013-09-06 20:41:42 följande:
    tror FK fick min hp-ansökan förra fredagen så vi får väl se hur lång tid det tar! Nu har man liksom ställt in sig på att gå hem om 6v - men jag gillar det egentligen inte...skulle vilja ha några hela löner innan det är dags för bebis! Men men vi sparade över 10.000 i månaden när vi levde på en lön så vi ska nog klara av att spara lite till bebisen kommer nu också med nästan 2 löner

Skulle vilja sjukskriva mig ibland, så himla jobbigt att vara så trött hela tiden. Vill ju bara gå och sova när jag kommer hem, och jag slutar kl 16! Så slut i hela kroppen, som när man har tränat riktigt hårt! Och då har jag ett kontorsjobb! Känner mig riktigt klen den här graviditeten!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-06 20:48:53 följande:
    Då gör vi det! Fikar eller nåt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

I Haga så kanske vi kan gå på villervalla
  • MissKaos

Bra idé! Båda butikerna! En timme i varje *s*

Plopps80 skrev 2013-09-06 20:53:12 följande:
    I Haga så kanske vi kan gå på villervalla

• Mirella85

Det blev lite snabba ryck för vår del. vi hade tänkt bo kvar något år till i detta huset i med vi nyligen har renovera hela huset nästan. men tyvärr gick min svärfar bort och min mans önskan var att ta över hans hus.

Och efter mycket om tog vi beslutet och göra det.

dels för vi vill bo lite mer på landet än vi gör nu och närmare havet. plus få lite större hus och större trädgård.

Så det har varit mycket med allt men snart så är allt på sin plats.

Felinne skrev 2013-09-06 16:06:45 följande:
    Vad härligt med nytt hus. Självklart kan det ju också bli jobbigt. Jag är själv en sådan person som avskyr att flytta för att jag bara tycker att det är ett ständigt packande. Men jag brukar fokusera på känslan som infinner sig när lådorna är uppackade så brukar det gå lite lättare. Och tänk på hur mycket mer utrymme (antar jag) ni kommer få :)

Har värdenst underbaraste son
  • Peak
    MissKaos skrev 2013-09-06 20:51:44 följande:
    Har varit svårt på frivården stt få igenom tydligen (vi träffar ju dom för planering ibland)
    Dom ville ha omplacering från fk.
    Vad innebär klass1?
    klass 1 är högsta säkerhetsklassen på fängelsen.
    Hos oss får alla hp vad jag vet. Inte hört att någon inte får det. Vi får ju inte jobba klientnära från och med att magen syns och så mycket extra administrativa saker har vi inte, vi har ju redan administratörer anställda. Så det är svårt att få till omplaceringar.
    MissKaos skrev 2013-09-06 20:52:40 följande:
    Hur ser ditt hb ut?
    har för dåligt värde i järndepåerna men klarar inte järntabletterna så försöker få upp det med hjälp av mat och det är svårt (särskilt då jag inte äter blodpudding av princip) och tar tid. Men känner mig ändå piggare nu. Bara sliten i kroppen liksom. Foglossningen tär mycket på mig också, både fysiskt och psykiskt! Är van vid att röra på mig mycket och att inte kunna gå 100 meter ordentligt är jobbigt för mig och mitt psyke!

• MissKaos

Aha. Då borde ni ju få hp tidigt?

Jag tyckte det var så sjukt att dom inte får på frivården längre och det är ju mindre risk än hos er. Hos oss är det ju just dom som kommer påverkade som är så oberäkneliga.

Peak skrev 2013-09-06 20:59:50 följande:
    klass 1 är högsta säkerhetsklassen på fängelsen.

Hos oss får alla hp vad jag vet. Inte hört att någon inte får det. Vi får ju inte jobba klientnära från och med att magen syns och så mycket extra administrativa saker har vi inte, vi har ju redan administratörer anställda. Så det är svårt att få till omplaceringar.har för dåligt värde i järndepåerna men klarar inte järntabletterna så försöker få upp det med hjälp av mat och det är svårt (särskilt då jag inte äter blodpudding av princip) och tar tid. Men känner mig ändå piggare nu. Bara sliten i kroppen liksom. Foglossningen tär mycket på mig också, både fysiskt och psykiskt! Är van vid att röra på mig mycket och att inte kunna gå 100 meter ordentligt är jobbigt för mig och mitt psyke!

Kan du inte ens ta blutsaft? Det är ju svagt jmfr med niferex etc men bättre än inget.. dubbeldos går ta helst två ggr/dag.

Du vet att cvit boostar upptaget av järn från maten antar bm har sagt det redan.. typ apelsin kiwi efter maten. en av de få sakerna jag minns ftån nutritonskursrn när man pluggade.
  • Elsapelsa11

Har också sökt gp. Skickade in i går. Jag jobbar på fsk och känner redan att jag inte kan göra allt. Idag hjälpte jag ett barn på toaletten och det strålade i ryggslutet nåt otroligt. Men tyvärr är det inte så lätt som tidigare nämnts att få beviljad gp. Jag sökte förra graviditeten, fick inte då. Chefen var inte särskilt tillmötesgående i sin version och fyllde bla i att jag kunde ta paus när jag behövde.??? Ska jag lämna barnen själva då när jag behöver pausa o är själv i barngruppen eller?! Nu har jag ny chef o hon ville läsa mitt brev först så att vi inte skulle ha helt skilda versioner. Och när jag sen läste hennes så hade hon bekräftat nästan allt jag skrivit. Så nu är det bara att hålla tummarna. Och tårna. Och allt annat som går att hålla! Vet inte hur jag ska orka i nov-dec...

Svar på tråden December bebis 2013