• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nyttliv85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-07 10:13:40 följande:
    Bebis har innan varit väldigt aktiv, förra veckan hade jag e släng av influensan.
    Blev bättre under helgen som gick, efter de har bebis knappt rört sig.
    Jag har kännt små små knuffar och de är ingenting jämnfört med hur bebis var innan, då studsa hela magen, la jag saker på magen sparkades de ner!

Den underbara barnmorska som tog emot oss igår sa, att man alltid ska åka för o kolla upp bebis om den bryter sitt mönster på ett dåligt sätt, tex bytar rörelsemönster från att vara väldigt aktiv till att nästan inte alls röra sig!
    Hon sa att bebis sällan påverkas av att mamman är sjuk, men dock kan den göra det, så de känns otroligt bra o veta att bebis mår bra!
    Idag känner jag mig mör, har gråtit sen jag öppna ögonen och vet inte riktigt varför...
    Härligt att allt verkar gått bra!
  • MissKaos

Vi har två sovrum nu och två vsrdagsrum. Så det är en vägg som ska upp och tapeter etc. Så lillebror får egen kupé.

Aha! Då är jag med. Vinterbebisarna här kommer ju säkert spridad över nov dec jan tillslut ändå.

nyttliv85 skrev 2013-09-07 11:34:53 följande:
    Jag har bf 16/11, trodde från början dock att det var en december bebis, och gick med i gruppen... men sen blev jag framflyttad, men blev kvar i gruppen ändå :)

Ullared, alltid lika skoj, ska också ta en tur dit med mor och syster. 

Ska ni renovera? barnrum kanske?    

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 11:27:36 följande:
    Släpp det då. Du kan ta betydligt mer om dagen. Mvh, sjuksystet Som hat tagit citodon utan att tveka.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Var min kompis som sa detta i dag. Paniiiik. Tack syster kaos
  • MissKaos

Har era sjunkit ner?

All halsbränna *poff*

MissKaos skrev 2013-09-07 11:28:39 följande:
    Min mage sjönk inatt. Insåg plötsligt att den inte alls sitter där den brukar.. minns inte när den brukar göra det?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

När brukar magen sjunka ner?! Min mormor trodde att vår lilla knodd var på G på 2 veckor sedan då hon tyckte att min mage hade sjunkit ner. Kan dock tillägga att min mage har varit relativt låg hela tiden.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-07 12:47:03 följande:
    Har era sjunkit ner?
    All halsbränna *poff*
    V. 26 nu och nej, halsbränna till tusen om jag äter mer än en halv portion :)
    Magen verkar vara på samma ställe än. Bebisen roterar mkt, får sparkar på olika ställen olika dagar, känner när hen brider runt.

Tyvärr är foglossningen sämre igen, så badar, fått låna en tens och använder akupressur"bälte" i ryggslutet lutandes bakåt i soffan då och då. Jätteskönt.
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Hoppas din gör som min då! Lägger sig så du slipper halsbrännan... fogarna blir ofta lite bättre när bebis fixersr sig.

Repan skrev 2013-09-07 13:18:44 följande:
    V. 26 nu och nej, halsbränna till tusen om jag äter mer än en halv portion :)

Magen verkar vara på samma ställe än. Bebisen roterar mkt, får sparkar på olika ställen olika dagar, känner när hen brider runt.

Tyvärr är foglossningen sämre igen, så badar, fått låna en tens och använder akupressur"bälte" i ryggslutet lutandes bakåt i soffan då och då. Jätteskönt.

• Plopps80

Miss kaos. Tar inte 2 Alvedon om dagen utan oftast 2 på en hel vecka. Ibland 4-6 på en hel vecka om nacken är för jobbig. Dessutom tar jag inte varje vecka. Ville bara förtydliga Min mage sitter där den sitter. Har du bild!?Räknar du v.28 idag eller imorn? Räknar från idag. Är så ivrig. Har fått ökad trötthet, fick sova middag idag. Känner mig uppblåst med illamående och gruvlig halsbränna. Har fått ont i handleden på nätterna. Det värker och ilar undrar om det är karpaltunnelsyndrom! Bild på mig i vecka 28 stämmer inte alls in med hur jag ser mig själv. Är mycket större än jag ser ut här! www.aftonbladet.se/halsa/article12653208.ab

Svar på tråden December bebis 2013