• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    Plopps80 skrev 2013-09-07 06:27:55 följande:

Lugn bebis med andra ord. Bådar ju gott inför framtiden. Vilken vecka är du i? Jag upplevde att efter 25 fulla veckor blev det mer regelbunden aktivitet i magen. Men vissa dagar känner jag inte min bebis på nästan en dag och då kommer oron direkt. Skönt att allt var bra!
    Bebis har innan varit väldigt aktiv, förra veckan hade jag e släng av influensan.

Blev bättre under helgen som gick, efter de har bebis knappt rört sig.

Jag har kännt små små knuffar och de är ingenting jämnfört med hur bebis var innan, då studsa hela magen, la jag saker på magen sparkades de ner!

Den underbara barnmorska som tog emot oss igår sa, att man alltid ska åka för o kolla upp bebis om den bryter sitt mönster på ett dåligt sätt, tex bytar rörelsemönster från att vara väldigt aktiv till att nästan inte alls röra sig!

Hon sa att bebis sällan påverkas av att mamman är sjuk, men dock kan den göra det, så de känns otroligt bra o veta att bebis mår bra!

Idag känner jag mig mör, har gråtit sen jag öppna ögonen och vet inte riktigt varför...
  • MissKaos

Kul har du bf lite tidigare då? Jag kan även tänka mig en tur till nya lager 157 om ngn hakar på!

Jag skulle bli knäpo av att inte göra ngt och inte träffa någon. Har planerat in lite sajer. Ullared med min mamma. Vi sks boka byggare det blir ju en heldag och sen tapet människa. En dag till! Låter som tid över va? Så kul att använda den till att träffa er

nyttliv85 skrev 2013-09-07 09:59:07 följande:
    Jag jobbar på en gruppbostad för funktionshindrade, blev godkänd GP från och med 17 sep, gör dock min sista arbetsdag nu på ons , bara fyra pass kvar... känns skumt!

Så en gbg fika hänger jag gärna med på... misstänker att man kommer vara socialt uttorkad om man inte kommer ut och träffar folk om dagarna ;)  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Tuttiluttan skrev 2013-09-07 10:13:40 följande:
    Bebis har innan varit väldigt aktiv, förra veckan hade jag e släng av influensan. Blev bättre under helgen som gick, efter de har bebis knappt rört sig. Jag har kännt små små knuffar och de är ingenting jämnfört med hur bebis var innan, då studsa hela magen, la jag saker på magen sparkades de ner! Den underbara barnmorska som tog emot oss igår sa, att man alltid ska åka för o kolla upp bebis om den bryter sitt mönster på ett dåligt sätt, tex bytar rörelsemönster från att vara väldigt aktiv till att nästan inte alls röra sig! Hon sa att bebis sällan påverkas av att mamman är sjuk, men dock kan den göra det, så de känns otroligt bra o veta att bebis mår bra! Idag känner jag mig mör, har gråtit sen jag öppna ögonen och vet inte riktigt varför...

Men gud då borde jag åka in varje vecka :-O min bebis kan vara extremt aktiv en dag, röra sig oavbrutet för att nästa dag sova sig igenom hela dagen. Vissa dagar böljar magen av alla rörelser och jag känner kroppsdelar medan nästa dag kanske jag inte känner en enda spark utan enbart lite kill långt ner i magen. Min bebis mönster är väldigt olika. Uch är nojjig som faaan idag. Min kompis sa att forskare kommit fram till att Alvedon kan vara skadligt för foster. Fan jag har migrän och nackproblem. Har tagit en del Alvedon tänk om min bebis är sjuk nu
  • Mirella85

Usch vad orolig du måste varit. säkert släppt den oron lite nu kanske därför alla hormoner gör dig gråtfärdig. Men skönt och höra att är bra där inne med er lilla.

I början av min graviditet kunde jag gråta för allt. Men det har lugnat sig nu men vet om att det kommer igen när vår lilla påg är ute. när jag vänta Alvin så grät jag så till en film som inte var sorlig eller något speciellt. Kommer ihåg det så väl att jag kunde inte sluta gråta.

Men alla dessa hormoner kan göra en knäpp. jag är som sagt inte mig själv. glömmer allt och göra konstiga grejer. utan ens märka det. tex tvätta min plånbok och ställa grejer i kylskåp som inte hör hemma där.

Tuttiluttan skrev 2013-09-07 10:13:40 följande:
    Bebis har innan varit väldigt aktiv, förra veckan hade jag e släng av influensan.

Blev bättre under helgen som gick, efter de har bebis knappt rört sig.

Jag har kännt små små knuffar och de är ingenting jämnfört med hur bebis var innan, då studsa hela magen, la jag saker på magen sparkades de ner!

Den underbara barnmorska som tog emot oss igår sa, att man alltid ska åka för o kolla upp bebis om den bryter sitt mönster på ett dåligt sätt, tex bytar rörelsemönster från att vara väldigt aktiv till att nästan inte alls röra sig!

Hon sa att bebis sällan påverkas av att mamman är sjuk, men dock kan den göra det, så de känns otroligt bra o veta att bebis mår bra!

Idag känner jag mig mör, har gråtit sen jag öppna ögonen och vet inte riktigt varför...

Har värdenst underbaraste son
  • MissKaos

Lyssna inte på allt sånt. Isf skulle hslva sveriges barn vsra sjuka. Däremot kan man ju tänka på hur mkt man tar. Värk är ibte heller bra för fostret eller hur? Och du överdoserar inte. Fråga efter storlek på studien vem som gör den metod mm unnsn du ens lyssnar!

Plopps80 skrev 2013-09-07 10:51:28 följande:
    Men gud då borde jag åka in varje vecka :-O min bebis kan vara extremt aktiv en dag, röra sig oavbrutet för att nästa dag sova sig igenom hela dagen. Vissa dagar böljar magen av alla rörelser och jag känner kroppsdelar medan nästa dag kanske jag inte känner en enda spark utan enbart lite kill långt ner i magen. Min bebis mönster är väldigt olika. Uch är nojjig som faaan idag. Min kompis sa att forskare kommit fram till att Alvedon kan vara skadligt för foster. Fan jag har migrän och nackproblem. Har tagit en del Alvedon tänk om min bebis är sjuk nu

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 11:00:28 följande:
    Lyssna inte på allt sånt. Isf skulle hslva sveriges barn vsra sjuka. Däremot kan man ju tänka på hur mkt man tar. Värk är ibte heller bra för fostret eller hur? Och du överdoserar inte. Fråga efter storlek på studien vem som gör den metod mm unnsn du ens lyssnar!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag försöker härda ut och har inte tagit Citodon fast det är ok. Tar bara Alvedon när smärtan är outhärdlig. Ibland 2 st i veckan ibland inga. Någon vecka kanske jag tagit 4 Alvedon.
  • MissKaos

Släpp det då. Du kan ta betydligt mer om dagen.

Mvh, sjuksystet

Som hat tagit citodon utan att tveka.

Plopps80 skrev 2013-09-07 11:17:00 följande:
    Jag försöker härda ut och har inte tagit Citodon fast det är ok. Tar bara Alvedon när smärtan är outhärdlig. Ibland 2 st i veckan ibland inga. Någon vecka kanske jag tagit 4 Alvedon.

• MissKaos

Min mage sjönk inatt. Insåg plötsligt att den inte alls sitter där den brukar.. minns inte när den brukar göra det?

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-07 10:26:29 följande:
    Kul har du bf lite tidigare då? Jag kan även tänka mig en tur till nya lager 157 om ngn hakar på!
    Jag skulle bli knäpo av att inte göra ngt och inte träffa någon. Har planerat in lite sajer. Ullared med min mamma. Vi sks boka byggare det blir ju en heldag och sen tapet människa. En dag till! Låter som tid över va? Så kul att använda den till att träffa er

Jag har bf 16/11, trodde från början dock att det var en december bebis, och gick med i gruppen... men sen blev jag framflyttad, men blev kvar i gruppen ändå :)

Ullared, alltid lika skoj, ska också ta en tur dit med mor och syster. 
    Ska ni renovera? barnrum kanske?    
Svar på tråden December bebis 2013