• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Mirella85
    Peak skrev 2013-09-06 20:59:50 följande:
    klass 1 är högsta säkerhetsklassen på fängelsen.

Hos oss får alla hp vad jag vet. Inte hört att någon inte får det. Vi får ju inte jobba klientnära från och med att magen syns och så mycket extra administrativa saker har vi inte, vi har ju redan administratörer anställda. Så det är svårt att få till omplaceringar.har för dåligt värde i järndepåerna men klarar inte järntabletterna så försöker få upp det med hjälp av mat och det är svårt (särskilt då jag inte äter blodpudding av princip) och tar tid. Men känner mig ändå piggare nu. Bara sliten i kroppen liksom. Foglossningen tär mycket på mig också, både fysiskt och psykiskt! Är van vid att röra på mig mycket och att inte kunna gå 100 meter ordentligt är jobbigt för mig och mitt psyke!

Varför klara du inte det? Om man får fråga.

Det finns flytande med du kan ta. Som blutsaft och någon som multi dryck som innehåller mycket järn finns oftast i hälso butik. värt och testa.

Sen finns där som sagt olika järntabletter. så de bra testa lite olika om det magen du får problem med.
    Har värdenst underbaraste son
  • Mirella85

Jag har också sökt GP. men jag blir avskrivna från jobb. alltså min arbetsgivare låter mig inte jobba pga risk för hot o våld i mitt yrke som väktare.

Men måste ändå vänta på ett beslut från Fk. men tror inte dom kan necka det.

Har värdenst underbaraste son
  • IdaJ

Har också sökt gp. Jobbar inom hemvården, så hoppas verkligen att den går igenom. Massa tunga lyft, mycket ner på golv och trånga utrymmen. Känner mig lika smidig som en elefant ;) Får hoppas att den blir beviljad! Har en känsla av att den inte blir det. Skönt för alla er som fått det beviljat!! :) Gott att se ett slut på jobbet :)

• Tuttiluttan

Återigen har liten vara alldeles för stilla i alldeles för många dagar, så denna gången ringde jag förlossningen. Har tillbringat denna fredagskväll uppkopplad till förlossningens redskap, lyssnat på hjärtat, kollat flödet i navelsträngen, tagit massa prover osv!

Allting tyder på att bebis har de bra där inne, dom hittar inga fel, en sån otrolig lättnad!

Kommer sova som en stock inatt, har inte sovit ordentligt på ca 1v, jäkla unge till o jaga sin mamma!

• Plopps80
    Tuttiluttan skrev 2013-09-06 23:50:09 följande:
    Återigen har liten vara alldeles för stilla i alldeles för många dagar, så denna gången ringde jag förlossningen. Har tillbringat denna fredagskväll uppkopplad till förlossningens redskap, lyssnat på hjärtat, kollat flödet i navelsträngen, tagit massa prover osv! Allting tyder på att bebis har de bra där inne, dom hittar inga fel, en sån otrolig lättnad! Kommer sova som en stock inatt, har inte sovit ordentligt på ca 1v, jäkla unge till o jaga sin mamma!

Lugn bebis med andra ord. Bådar ju gott inför framtiden. Vilken vecka är du i? Jag upplevde att efter 25 fulla veckor blev det mer regelbunden aktivitet i magen. Men vissa dagar känner jag inte min bebis på nästan en dag och då kommer oron direkt. Skönt att allt var bra!
  • MissKaos

Skönt att fet var bra. Den oron är inte att leka med.

Tuttiluttan skrev 2013-09-06 23:50:09 följande:
    Återigen har liten vara alldeles för stilla i alldeles för många dagar, så denna gången ringde jag förlossningen. Har tillbringat denna fredagskväll uppkopplad till förlossningens redskap, lyssnat på hjärtat, kollat flödet i navelsträngen, tagit massa prover osv!

Allting tyder på att bebis har de bra där inne, dom hittar inga fel, en sån otrolig lättnad!

Kommer sova som en stock inatt, har inte sovit ordentligt på ca 1v, jäkla unge till o jaga sin mamma!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

14kg+uppdaterar appen på l ördagar då den byter vecka. V 28 då. Sista trimestern.. läser att bebis är stor som en blomkål och vägr drygt 900gr 36, 5cm lång

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Vägrar att väga mig. Orkar inte se förödelsen. Hos barnmorskan sa jag senaste vikten. Orkar inte få ångest just nu. Försöker njuta lite.

• MissKaos

Jag väger mig och vägrar värdera..

Njuter sv stt må ok nu. Och värmen vi har kvar.. köpte microlax igår. Otrevligheter men funktionellt.. stort pkt så räcker dom efter fl. Första gångerna man sjulle bajsa efteråt vsr micro räddningen. Slippa krysta..

Plopps80 skrev 2013-09-07 09:07:10 följande:
    Vägrar att väga mig. Orkar inte se förödelsen. Hos barnmorskan sa jag senaste vikten. Orkar inte få ångest just nu. Försöker njuta lite.

• nyttliv85

Jag jobbar på en gruppbostad för funktionshindrade, blev godkänd GP från och med 17 sep, gör dock min sista arbetsdag nu på ons , bara fyra pass kvar... känns skumt!

Så en gbg fika hänger jag gärna med på... misstänker att man kommer vara socialt uttorkad om man inte kommer ut och träffar folk om dagarna ;)  

Svar på tråden December bebis 2013