• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-07 15:04:47 följande:
    Miss kaos. Tar inte 2 Alvedon om dagen utan oftast 2 på en hel vecka. Ibland 4-6 på en hel vecka om nacken är för jobbig. Dessutom tar jag inte varje vecka. Ville bara förtydliga Min mage sitter där den sitter. Har du bild!?Räknar du v.28 idag eller imorn? Räknar från idag. Är så ivrig. Har fått ökad trötthet, fick sova middag idag. Känner mig uppblåst med illamående och gruvlig halsbränna. Har fått ont i handleden på nätterna. Det värker och ilar undrar om det är karpaltunnelsyndrom! Bild på mig i vecka 28 stämmer inte alls in med hur jag ser mig själv. Är mycket större än jag ser ut här! www.aftonbladet.se/halsa/article12653208.ab

Min app räknar ju från idag så då gör jag det med. Annars måste jag fråga dig för jag bara glömmer..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Kände nu att magen plötsligt sitter mycket lägre.  Japp säger MrK den har sjunkit.  Syns kanske inte på fotot...  Går in i sista trimestern idag! Och började känna mig oförklarligt pigg sista dagarna.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 15:12:43 följande:
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja den har sjunkit! Vilken App har du? Min visar fr.o.m. Imorn. Vill byta vecka idag
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-07 15:52:14 följande:

Ja den har sjunkit! Vilken App har du? Min visar fr.o.m. Imorn. Vill byta vecka idag
    Exspecting tror jag den heter. Jag har android.

Visst har den. Sjunkit ännu mer under dagen. Känns konstigt!
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-07 15:04:47 följande:
    Miss kaos. Tar inte 2 Alvedon om dagen utan oftast 2 på en hel vecka. Ibland 4-6 på en hel vecka om nacken är för jobbig. Dessutom tar jag inte varje vecka. Ville bara förtydliga Min mage sitter där den sitter. Har du bild!?Räknar du v.28 idag eller imorn? Räknar från idag. Är så ivrig. Har fått ökad trötthet, fick sova middag idag. Känner mig uppblåst med illamående och gruvlig halsbränna. Har fått ont i handleden på nätterna. Det värker och ilar undrar om det är karpaltunnelsyndrom! Bild på mig i vecka 28 stämmer inte alls in med hur jag ser mig själv. Är mycket större än jag ser ut här! www.aftonbladet.se/halsa/article12653208.ab
    Fast man måste ju leva... Ät inte för mkt socker, inget sötningsmedel inte fel fett inga värkpiller inte fel fis kinte vacumförp skinka.. Jag tror man får försöka göra så gott man kan. Tar man sen läkemedel ett par ggr för att man verkligen är i behov? Ngn form av medelväg..
  • MissKaos

Har druckit ltie light läsk. Vore lagom om den gjorde att denna kom ut ca 3v snabbare än storebror.. Dvs ett par dgr före Bf!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 16:26:30 följande:
    Du är ju jättefin
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack det samma! ska börja med hallonbladsthe och light läsk i vecka 35-36 så kommer han kanske ut i vecka 38+0
  • Goldie

Hej tjejer, länge sedan jag skrev här nu, även om jag följer tråden - plugget har kört igång nu för hösten. Läser ju läkarprogrammet och kommer vara ute på praktik stora delar av terminen samtidigt som det är rejält med kurslitteratur och föreläsningar som ska pluggas in också, så det gäller att hålla tungan rätt i mun med hur jag lägger upp tiden om jag ska få ihop det hela. Det är dock väldigt roligt och intressant som tur är :)

Vad många fina magar jag ser här! Ni är så tjusiga allihopa, blir ledsen när jag läser om folks klumpiga kommentarer. Själv har jag turen att nästan bara få höra sådant som "vad härlig du ser ut med magen" och "vad fin den är" - ska man kommentera en gravid kvinnas kropp alls tycker jag att det är den enda sortens kommentarer man ska ägna sig åt, de som bara bekräftar "Jag ser att din kropp är i ett annat tillstånd än vanligt och att du trivs med det, vad roligt".

En kurskamrat frågade i och för sig om jag var i åttonde eller nionde månaden, men jag tror många inte riktigt inser hur stor en höggravid kvinna faktiskt blir...    

Här kommer i alla fall magbild, v. 24 + 4! 

Svar på tråden December bebis 2013