• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 - ja, jag skickade in allt för en vecka sedan! Vill bara få besked så vi vet när vi behöver tillsätta min tjänst! Är dock väldigt säker på att bli nekad då jag jobbar på förskola! Detta trots att chefen fyllt i klart å tydligt att vi har det väldigt tungt hos oss å pauser ej är möjliga. Men vi får se :) stort grattis till dej iallafall! Vilket sätt att starta helgen på :)

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-06 17:15:25 följande:
    Plopps80 - ja, jag skickade in allt för en vecka sedan! Vill bara få besked så vi vet när vi behöver tillsätta min tjänst! Är dock väldigt säker på att bli nekad då jag jobbar på förskola! Detta trots att chefen fyllt i klart å tydligt att vi har det väldigt tungt hos oss å pauser ej är möjliga. Men vi får se :) stort grattis till dej iallafall! Vilket sätt att starta helgen på :)

Men vaaaaa! Fsk som är såå tungt att arbeta inom. Du borde verkligen bli beviljad. Varför blir man beviljad inom vården men inte på fsk?
  • MissKaos

Va? Men fsk är ju jättetungt? Borde ju vara självklart?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-06 17:15:25 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Har bara hört ryktes väg att om man jobbar på småbarns avdelningen så blir man beviljad men inte när man jobbar på stora avdelning. Men kanske de ser att det är mer riskabelt när det finns barn med särskilda behov som kan vara våldsamma. Hoppas du får beviljat iaf!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Eyeonly
    Repan skrev 2013-09-06 09:36:58 följande:
    MissKaos skrev 2013-09-06 07:22:59 följande:
    Ja.. en Windstopper overall och så på med locket på vagnen så kommer inte bebis frysa! Några goa filtra med så tror jag med du är hemma. HUR fin som helst
    Nej precis, ville verkligen ha en tunnare åkpåse eftersom den tjocka vinterpåsen skulle bli använd så kort tid och det är så lätt att addera andra lager på bebis och i liggvagn ändå. Sen nästa vinter vill nog barnet ändå ut ur vagnen i tid och otid och måste ändå ha ordentlig overall :)
    Vi hade snö i vintras, men det är sällsynt att det är sådär bitande kallt. -10 får man ju en chock av om man ser på termometern. Men vi bor mitt inne i stan också, så fort man är utanför är det ju kallare iaf på morgonen :)

Bebis BF 20 december 2013
    Då funkar den säkert super :) här är de alldeles för kallt
  • MissKaos

Här i gbg är det ju mer blött och grått än kallt. . Och blåsigt tycker jag. Kommer från jkpg där var det mer riktiga vintrar och det saknar jag!

Eyeonly skrev 2013-09-06 20:34:16 följande:
    Då funkar den säkert super :) här är de alldeles för kallt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Peak

tror FK fick min hp-ansökan förra fredagen så vi får väl se hur lång tid det tar! Nu har man liksom ställt in sig på att gå hem om 6v - men jag gillar det egentligen inte...skulle vilja ha några hela löner innan det är dags för bebis! Men men vi sparade över 10.000 i månaden när vi levde på en lön så vi ska nog klara av att spara lite till bebisen kommer nu också med nästan 2 löner Flört

Skulle vilja sjukskriva mig ibland, så himla jobbigt att vara så trött hela tiden. Vill ju bara gå och sova när jag kommer hem, och jag slutar kl 16! Så slut i hela kroppen, som när man har tränat riktigt hårt! Och då har jag ett kontorsjobb! Förvånad Känner mig riktigt klen den här graviditeten!

• mallabralla

Ni som får havandeskapspenning vad har ni för yrken? Jag har ett extremt stressigt kontorsjobb, som framkallar onda sammandragning emellanåt men är inte ens värt att söka antar jag, bara att kämpa på, andas och hoppas att stressen inte påverkar barnet : (

• MissKaos

Ssk på beroendekliniken. Jobbar med manliga heroinister eller fd. Till oss kommer 130 pat /vecka vissa varje dag vissa 1g/v beroende på hur dom mår kan det komma väldigt påverkade personer till oss. Risken för hot och våld är stor. Vi vet stt det förekommer beväpnade pat. Psykotiska pat. Grovt kriminella finns i gruppen. Vi tar prover där hep c och hiv finns.

Fk ifrågasatte att min chef låter mig jobba så länge in i graviditeten.

mallabralla skrev 2013-09-06 20:42:07 följande:
    Ni som får havandeskapspenning vad har ni för yrken? Jag har ett extremt stressigt kontorsjobb, som framkallar onda sammandragning emellanåt men är inte ens värt att söka antar jag, bara att kämpa på, andas och hoppas att stressen inte påverkar barnet : (

Svar på tråden December bebis 2013