• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-09-23 23:08:38 följande:
    Vecka 29 :)

Vilken underbar bild

Frågade ju BM igår om mått sen förra grav. Tyvärr kom hon inte in i den journalen (systemskifte) synd! Hade igår på 29+1 SF mått på 29 så ligger nu lite mellan medelkurvan och den övre kurvan. Tror jag kommer få en stoooor bebis till!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

SÅ! Inbokad på gravidmassage. Kom man lite tidigt fick man lite fika och ett fotbad innan. Dyrt, men lyxigt.. Det här blir min födelsedagspresent. Känns som en väldigt go present faktiskt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sanktb

Jag köpte en gravidjacka på HM förra graviditeten och den var guldvärd, därför att den satt bra på kroppen och var väldigt bekväm. För mig är det viktigt att ha kläder som ser bra ut, framför allt när jag är gravid. Jag har inte fallit dit än och gått ut i mjukisbyxor och hoppas att jag inte gör det heller. Är jag trött så blir jag ännu tröttare av att klä mig i kläder som jag inte gillar. I min första graviditet så hade jag inte någon gravidjacka och jag förstörde 3 jackor under vintern, de sprack i dragkedjor och sömmar. Jag var alltid tvungen att öppna jackan för att kunna sätta mig in i bilen. På slutet hade jag en enorm dunjacka och jag kände mig som ett vandrande kylskåp.

• Tuttiluttan

Någon här som vill ha lite neutrala babykläder? Strl 56

* 1st mjukis dräkt

* 4st bodys

* 1 pyjamas

* 2par jeans

* 1st mössa

* 3st mjuka byxor

Jag vill inget ha för de, vill bara att de ska användas ist för att slängas. Jag har alldeles för mycket kläder till tösen o allt får inte inte plats i lådan

Kläderna är begagnade men i väldigt fint skick!

• Äntligengravid

Varit hos både barnmorska och läkaren idag. Blev sjukskriven på heltid nu. Känns bra eftersom jag ibland har vansinnigt ont. Hos barnmorskan gick det oxå bra. Magen växte på (31 cm nu) och hjärtat slog fint. Var förbi Lindex efteråt och köpte lite mer bebiskläder fast jag egentligen redan köpt alldeles för mycket

• Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 11:53:10 följande:

* 1st mjukis dräkt

* 4st bodys

* 1 pyjamas

* 2par jeans

* 1st mössa

* 3st mjuka byxor

Jag vill inget ha för de, vill bara att de ska användas ist för att slängas. Jag har alldeles för mycket kläder till tösen o allt får inte inte plats i lådan smile1.gif

Kläderna är begagnade men i väldigt fint skick! phpZrekcq40356.jpg

Hur mycket vill du har för dem?
  • Prins Williams Mamma

Fy igår vart inget kul, när jag skulle sova så sparkade lilltjejen mig så hårt i sidan så jag trodde att nu gick det ett revben två gånger gjorde hon det också. Idag svårt att andas för hon verkligen sträcker ut sig och är aktiv idag.

William 110428 Jasmine bf 131130
  • Tuttiluttan
    Felinne skrev 2013-09-24 12:53:45 följande:
    Hur mycket vill du har för dem?
    Jag vill inte ha ngt! Vill bara att de ska användas, är så synd att slängas när de bara är använt 1-2ggr per plagg.
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-09-24 10:54:49 följande:
    SÅ! Inbokad på gravidmassage. Kom man lite tidigt fick man lite fika och ett fotbad innan. Dyrt, men lyxigt.. Det här blir min födelsedagspresent. Känns som en väldigt go present faktiskt
    Åh vad härligt :) du får ge recension sen, när har du massagen? 
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 11:53:10 följande:
    * 1st mjukis dräkt
    * 4st bodys
    * 1 pyjamas
    * 2par jeans
    * 1st mössa
    * 3st mjuka byxor

Jag vill inget ha för de, vill bara att de ska användas ist för att slängas. Jag har alldeles för mycket kläder till tösen o allt får inte inte plats i lådan
    Kläderna är begagnade men i väldigt fint skick!
    Vilket erbjudande! Vi bor inte i samma trakter annars hade jag nappat på det :) 

I övrigt blev mitt BM-besök äntligen av igår, sf-mått på 28 i vecka 30+3. Lite under medel denna gång alltså, förra gången var jag mitt på medel. In your face svärmor som tycker min mage är så himla stor och att bebisen kommer bli jääättestor. Har bara haft två mätningar hittills nu så hoppas jag att jag följer min kurva bra bara :) järnvärdet har också gått upp till 130något, från 120något så det var skönt att se. Tack till Blutsaft och er i tråden som talat varmt om det och tipsat om dubbla doser :) 

• IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-24 10:45:04 följande:

Vilken underbar bild smile1.gif

Frågade ju BM igår om mått sen förra grav. Tyvärr kom hon inte in i den journalen (systemskifte) synd! Hade igår på 29+1 SF mått på 29 så ligger nu lite mellan medelkurvan och den övre kurvan. Tror jag kommer få en stoooor bebis till!
    Surt att hon inte kunde komma åt din journal, kan tänka mig att det hade varit kul att jämföra! Va också hos bm igår och hade då (v28+6) ett sf mått på 28. Vet inte alls vad det låg i kurvan.

Mysigt med gravidmassage! Har också funderat på det pga smärta i ryggen. Du får gärna berätta hur det va sen. Är det i Göteborg du har beställt? :)
Svar på tråden December bebis 2013