• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-24 16:53:55 följande:

Värmen.

Kissa efter bad. Det är det rådet man brukar ge om man lätt får uvi generellt sett.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tack så jättemycket för att du svarade!! :)
  • moruri

Varit och storhandlat, kunde inte låta bli, knäck ingredienser inhandlade, så när lillen har somnat ska jag göra mig en sats, lär ju vara borta imorgon :D

• Repan
    IdaJ skrev 2013-09-24 16:26:11 följande:

Får man bada bubbelpool i typ badhallar som gravid?? Tacksam för snabbt svar!! :)

Högt ljud och bakterier att tänka på helt enkelt, inga problem om man har en hemma men man får ta infektionsrisken då om man vågar. Sen inte så länge då pga värmen. ????
  • MissKaos

Ljudet är inget problem...

Inf risken är ju uvi isf.

Repan skrev 2013-09-24 18:20:24 följande:
    Högt ljud och bakterier att tänka på helt enkelt, inga problem om man har en hemma men man får ta infektionsrisken då om man vågar. Sen inte så länge då pga värmen. ????

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Jag och bebisen har mystisdag i soffan. Ätit taco och en liten kexchoklad :)

Hon sparkar och far runt i magen som alla kvällar :) <3

• MariaOchNiklas

Så mysigt min far runt väldigt mycket tycker jag nu. Helst så sparkas det på kissblåsan. Är lagom skoj måste nog äta tacos någon dag jag med då det va längesen jag åt det.

FiaFunderar skrev 2013-09-24 20:58:07 följande:
    Jag och bebisen har mystisdag i soffan. Ätit taco och en liten kexchoklad :) Hon sparkar och far runt i magen som alla kvällar :) <3

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-24 20:00:42 följande:

Ljudet är inget problem...

Inf risken är ju uvi isf.

Var detta BM sa till mig :)

Helt annat: hur mkt sammandragningar måste man ha för att oroa sig? Hur ont? Har igår o idag haft mensvärk dock svag, i korsryggen, i samband m sammandragningar kanske... Några gånger i timmen under en kväll? Som varar kanske 20-30s styck.

Vilar o tömmer blåsan, andas osv. Men just mensvärken oroar lite. Inget blod eller något i övrigt, bebis rör sig som vanligt.

Hur ont ska man ha innan man ringer o åker in för koll? (Jag är inte den som ränner hos läkare för minsta lilla ;D) kraftig mensvärk? Eller borde jag kolla om värken kvarstår i morgon också (3 dagar i rad)? Det gör inte så ont alltså.
  • MissKaos

Ringa och få råd kan man alltid göra!

Repan skrev 2013-09-24 21:25:27 följande:
    Var detta BM sa till mig :)

Helt annat: hur mkt sammandragningar måste man ha för att oroa sig? Hur ont? Har igår o idag haft mensvärk dock svag, i korsryggen, i samband m sammandragningar kanske... Några gånger i timmen under en kväll? Som varar kanske 20-30s styck.

Vilar o tömmer blåsan, andas osv. Men just mensvärken oroar lite. Inget blod eller något i övrigt, bebis rör sig som vanligt.

Hur ont ska man ha innan man ringer o åker in för koll? (Jag är inte den som ränner hos läkare för minsta lilla ;D) kraftig mensvärk? Eller borde jag kolla om värken kvarstår i morgon också (3 dagar i rad)? Det gör inte så ont alltså.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-24 21:45:25 följande:
    Ringa och få råd kan man alltid göra!
    Ska se hur det utvecklar sig under dagen, har varit lugnt inatt, inte vaknat av något. Men känner att ansträngning inte är bra, så ska försöka vila fysiskt under dagen, plugga hemifrån.
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Låter klokt! Ett varmt bad och två panodil kan vara bra! Du kan ju rådgöra med din bm idag?nSen tycker jag böttre ringa en g för mkt..men man känner ju sin egen kropp själv!

Repan skrev 2013-09-25 08:19:42 följande:
    Ska se hur det utvecklar sig under dagen, har varit lugnt inatt, inte vaknat av något. Men känner att ansträngning inte är bra, så ska försöka vila fysiskt under dagen, plugga hemifrån.

Repan skrev 2013-09-25 08:19:42 följande:

Svar på tråden December bebis 2013