• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania

Var på kontroll+ glukosbelastning i v 29 i måndags, får för första gången på tre graviditeter äta järn. Träffade även läkaren idag, kommer fortsätta med primperan graviditeten ut, fick order om att jag får gå på ett TUL pga det dock (vem klagar liksom?) annars är det skola som gäller hela tiden ut för mig. SF mått på 27 nu förresten.

• Nania
    Nania skrev 2013-09-25 12:42:45 följande:
    Var på kontroll+ glukosbelastning i v 29 i måndags, får för första gången på tre graviditeter äta järn. Träffade även läkaren idag, kommer fortsätta med primperan graviditeten ut, fick order om att jag får gå på ett TUL pga det dock (vem klagar liksom?) annars är det skola som gäller hela tiden ut för mig. SF mått på 27 nu förresten.
    Just det, huvudet ligger nedåt redan och ganska långt ner. 
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 17:31:46 följande:
    Nä jag gör ju inte de! Men är en jäkel på att skicka paket med posten smile1.gif

Ge mig en adress så har du säkert innan veckans slut eller i början av nästa smile1.gif
    Härligt. Jag har skickat mina uppgifter i ett meddelande till dig :)
  • MissKaos

Sjukskriven! Helt ofarliga sdr men påfrestande psykiskt får göra vad jag vill och orkar.. dr trodde på övertid så jag lär jj kynna sälja nya babykkäder i strl 50 sen..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Helt galet trött, tror jag bryter ihop snart. Galet mycket jobb och mer kommer det bli framöver med kvartalsbokslut och budgtprocess som ska igång. Hur ska jag få energi? Kan man få järnbrist fast jag äter järntabletter sedan länge och det såg bra ut för 4 veckor sedan? Någon annan teori på denna hysteriska trötthet? Sover iofs inte så mycket på nätterna, minst 5 toabesök :-S Måste vända det här, vill bara lägga mig och gråta!

• MissKaos

Fem toabesök/natt.. tror du hsr svaret där! Ksn du gå ner i tid?

sarak skrev 2013-09-25 16:04:42 följande:
    Helt galet trött, tror jag bryter ihop snart. Galet mycket jobb och mer kommer det bli framöver med kvartalsbokslut och budgtprocess som ska igång. Hur ska jag få energi? Kan man få järnbrist fast jag äter järntabletter sedan länge och det såg bra ut för 4 veckor sedan? Någon annan teori på denna hysteriska trötthet? Sover iofs inte så mycket på nätterna, minst 5 toabesök :-S Måste vända det här, vill bara lägga mig och gråta!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    sarak skrev 2013-09-25 16:04:42 följande:

I min gravidapp står det att v.28-32 är en kraftig tillväxtperiod så om det stämmer gissar jag att det tar mycket energi från dig. Om jag skulle ge några tips/synpunkter utan att vara något som helst utbildad i ämnet skulle jag säga följande: Rent allmänt tycker jag att det brukar hjälpa att hålla sig aktiv om jag är trött - gå promenader och sådant för att stimulera lite endorfin-tillskott. Många personer blir ju också trötta på hösten när mörkret kommer så det kanske är bra att utsätta sig för så mycket dagsljus som möjligt. Se över sina mat- och sovvanor är väl också ett hett tips. Och så det gamla beprövade sätten sova. Alternativt ignorera kroppens signaler och hoppas att du kan lura kroppen att tro att den är pigg ;)
  • Tuttiluttan
    Felinne skrev 2013-09-25 14:17:52 följande:
    Härligt. Jag har skickat mina uppgifter i ett meddelande till dig :)
    Jag har inte fått ngt meddelande Rynkar på näsan Skicka igen!
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-25 18:34:26 följande:
    Jag har inte fått ngt meddelande Rynkar på näsan Skicka igen!
    märkligt. nu har jag i alla fall skickat ett till. hoppas det funkar
  • MissKaos

Spanat in en vinterjacka på tradera .. håll tummarna den går till mig!

Svar på tråden December bebis 2013