• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-23 11:06:29 följande:
    Jag köpte en vit body med omlottknäppning med grå dinusarier tror jag d var, och en vit,svart,grå randig body, och en tigrerad. Jag kunde inte köpa så mycket IOM vi inte vet könet. Annars så hade de mycket som var just flickigt eller pojkigt och jag vill gärna ha färg. Köpte iofs ett par röda byxor med, om bebis kommer innan jul. Nej jag vill inte heller ha svart på bebisen för jag vill gärna ha färg, på bebisen.

Mammabyxor hade de inga i onsdags mer än tights, och väääääldigt lite mamma kläder överlag.

Håller tummarna för att du kommer dit misskaos

Röda byxor tycker jag är unisex! Det har jag köpt till min bebis och det är ju en pojke! Jag har även en röd sparkdress/hängslebyxa i mjukis med katten janson på.. Min son hade en likadan dom är så söta Köpte ifs en grå/svart randig body till med gul halsrigning och rött nere vid handslutet.. Så då blir det kasnek mer pojkigt? 
    Det är trist att det är så uppdelat. Förrut hade dom en jätte söt serie med nån åsna. Mjuka fina kläder som fanns i lite olika färger. Och så låg allt baby på ett ställe så då blev det ju enklare att matcha ihop det. HAr man då lite "pojkiga" brallor och en "flickigare" body kan det ju bli väldigt neutralt. Jag köpte en grön body sist med vit text "Enjoy Milk" och vita byxor.. Kommer säkert få frågan om det är en pojke el flicka 100 ggr *lol*

Fick en kul fråga från två tanter när jag var ute med Isak i vagn. Vi hade en såndär skylt "registreringsnummer" ni vet? Mde text ISAK på vagnen. Dom läste högt Isak. Sen frågade domom det var en pojk el flicka.. Jag ehh.. ehh..ehh tappade fattningen totaltObestämd Vad tror ni?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Jag måste säga att jag inte fattar grejen med att man inte kan köpa så mycket för att man inte vet könet på babyn. Det har diskuterats förut, men jag fattar inte. Är det så viktigt att visa omgivningen vilket kön bebisen har genom att klä den könskodat? Räcker det inte bara att köpa kläder man tycker är fina? Vad skulle hända om en liten bebispojke hade på sig en body med rosa på eller en liten bebisflicka hade på sig en blå body? Jag fattar verkligen inte grejen. hur viktigt kan det vara att hela tiden visa vad barnet har för kön?

• MissKaos
    siolina skrev 2013-09-23 12:35:07 följande:
    Jag måste säga att jag inte fattar grejen med att man inte kan köpa så mycket för att man inte vet könet på babyn. Det har diskuterats förut, men jag fattar inte. Är det så viktigt att visa omgivningen vilket kön bebisen har genom att klä den könskodat? Räcker det inte bara att köpa kläder man tycker är fina? Vad skulle hända om en liten bebispojke hade på sig en body med rosa på eller en liten bebisflicka hade på sig en blå body? Jag fattar verkligen inte grejen. hur viktigt kan det vara att hela tiden visa vad barnet har för kön?

Tja, man är väl olika? Alla gör som dom vill -bara dom är nöjda med sitt val...

Jag har lite svårt att se skillnad på pojk och flick kläder så min son har haft båda tror jag. Däremot köper jag inte en rosa klänning till en kille. Kanske inte hade gjort det till en tös heller åh andra sidan, uder overallen verkar klänning bylsigt..

Men som sagt. Alla skaffar väl det dom vill! Det stör mig mer att dom delar upp babyavd på tex Ullared det är så svårt att hitta om man ska rusa mellan.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Med risk att starta en diskussion.. Men blir lite nyfiken
    Men ser ni detta som pojk el flick?
  • MissKaos

...samma fråga..

• MissKaos

..sista..

• MissKaos

Kul att kolla.. för jag misstänker att preferenserna är rätt olika!!

• Felinne
    MissKaos skrev 2013-09-23 12:52:21 följande:

Med risk att starta en diskussion.. Men blir lite nyfiken
    Men ser ni detta som pojk el flick?

Jag ser det som typiska barnkläder. Får varken en bild av en tjej eller kille som poppar upp i huvudet. Ser helt enkelt lekvänligt och mjukt ut.
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-09-23 12:46:45 följande:

Tja, man är väl olika? Alla gör som dom vill -bara dom är nöjda med sitt val...

Jag har lite svårt att se skillnad på pojk och flick kläder så min son har haft båda tror jag. Däremot köper jag inte en rosa klänning till en kille. Kanske inte hade gjort det till en tös heller åh andra sidan, uder overallen verkar klänning bylsigt..

Men som sagt. Alla skaffar väl det dom vill! Det stör mig mer att dom delar upp babyavd på tex Ullared det är så svårt att hitta om man ska rusa mellan.
    Klart att man är olika, men det är ju inte en förklaring. Jag undrar varför det är så viktigt att visa omgivningen vilket kön barnet har.
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-09-23 12:57:42 följande:
    Kul att kolla.. för jag misstänker att preferenserna är rätt olika!!
    Skulle säga att det där är barnkläder rätt och slätt. Varken typiskt för det ena eller andra könet.

Och det är det jag menar:  Det finns ju massor av kläder man kan köpa utan att veta könet utan att det behöver sluta med att en liten pojke går runt i en rosa prinsessklänning eller motsvarande. Eller är det att man bara gillar blå kläder med bilar på eller rosa kläder med blommor på?
Svar på tråden December bebis 2013