• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-09-25 21:31:31 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Fin!!

Jag tror vi köper en ergobaby med babyinsats.
  • Repan

Vi kommer köra på sjalar, börjar med en trikåsjal :)

Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Det är kanon i början! Min ska ner i bb väskan

Repan skrev 2013-09-26 09:26:08 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är kanon i början! Min ska ner i bb väskan

Repan skrev 2013-09-26 09:26:08 följande:

• sarak
    Felinne skrev 2013-09-25 16:18:55 följande:
    I min gravidapp står det att v.28-32 är en kraftig tillväxtperiod så om det stämmer gissar jag att det tar mycket energi från dig. Om jag skulle ge några tips/synpunkter utan att vara något som helst utbildad i ämnet skulle jag säga följande: Rent allmänt tycker jag att det brukar hjälpa att hålla sig aktiv om jag är trött - gå promenader och sådant för att stimulera lite endorfin-tillskott. Många personer blir ju också trötta på hösten när mörkret kommer så det kanske är bra att utsätta sig för så mycket dagsljus som möjligt. Se över sina mat- och sovvanor är väl också ett hett tips. Och så det gamla beprövade sätten sova. Alternativt ignorera kroppens signaler och hoppas att du kan lura kroppen att tro att den är pigg ;)
    Tack Felinne och Miss Kaos. Jag försöker leva ganska så bra. En kortare morgonpromenad med hunden innan jobbet, 1,5 km raskt tempo. Går alltid en promenad på lunchen, också 1,5 km. När jag kommer hem från jobbet är jag ute och cyklar (har bytit promenader mot cykelturer på inrådan av sjukgymnast.) Antingen cyklar jag en lugn runda på 30 min med hunden, och ibland (hittills 2 ggr denna vecka) ett mer motionsinriktat pass på landsvägscykeln. Äter gör jag alldeles för mycket, men ganska nyttigt i varje fall  

Det är nog en kombination av tillväxtperiod, höstmörker, massa jobb och som Miss Kaos säger alla toabesök som gör att tröttheten känns helt oövervinnerlig. Tyvärr känns det som svåra saker att påverka, dår bita ihop och hoppas att det vänder!

Kan tyvärr inte gå ner i arbetstid just nu då det är så mycket att göra och jag är den enda med ekonomikompetens på min division, dvs ingen kollega som kan ta mer. En ersättare till mig är dock på väg in för upplärning, om någon månad borde han kunna så pass mycket att han kan göra vissa saker självständigt så jag får lite vila. Har massa semester sparat att ta ut när tillfälle finns
  • siolina

Sarak, jag är också urtrött just nu. Orkar inte med något mer än det allra nödvändigaste och det är ju typ att städa och jobba lite så energitillförseln blir dessutom minimal. Känns som att jag inte gör något annat än att städa och plocka och laga mat och diska och ta hand om ett litet treårsmonster (om än ett aldrig så gulligt sådant!Glad).
    Jag är sådan också att hur underbart jag än tycker att det är att umgås med mitt barn så behöver jag annan stimulans också. Eftersom jag just nu frilansar och jobbar hemifrån så träffar jag inte så mycket folk. På dagarna är jag hemma, och på kvällarna är jag för trött. Blir låg av det. Har precis avslutat ett rätt stort jobb och tror att jag drabbas extra hårt av det, all trötthet slår tillbaka plus att det blir ett vakuum efter att man har haft mycket att göra. Väntar på att få in en stor faktura, och tills dess har jag dessutom ont om pengar. Fantiserar om att det ska bli bättre när jag får in dem, och kan börja fixa lite mer som jag vill hinna fixa innan vi har en ny baby vi behöver fixa med också. Får göra det mesta själv känns det som eftersom min sambo jobbar heltid, någon måste ju göra det också.
    Har haft muntrare dagar.

• corky

En av mina bästa vänner befinner sig just nu på förlossningen! Så spännande och jag är grymt avundsjuk på att hennes bebis är här alldeles strax! Mina 11 veckor känns enormt långa. Längtar så efter våran pojk. Fast nu har jag ju väntat 5 år på att bli gravid så de här 11 veckorna är ju ingenting och borde gå jättefort!

• MissKaos

Åhh!! Avis på bbtiden! Fast det är ju snart vi..10-12 v kvar..

corky skrev 2013-09-26 13:00:39 följande:
    En av mina bästa vänner befinner sig just nu på förlossningen! Så spännande och jag är grymt avundsjuk på att hennes bebis är här alldeles strax! Mina 11 veckor känns enormt långa. Längtar så efter våran pojk. Fast nu har jag ju väntat 5 år på att bli gravid så de här 11 veckorna är ju ingenting och borde gå jättefort!

• MissKaos

Står en gravid tjej på vagnen. Kan ibte låta bli att undra om det är någon av er! Själv känner jag mig ofräch idag. Fläck på kläderna etc. En sån där dag! Tränat lite oxh fått tag på gummistövlar med foder till sonen. .

Svar på tråden December bebis 2013