• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-22 09:09:32 följande:

Vi är flera som bor i gbg.och hsr bil... ska jag inboxa mitt nr in case of emergency?

Läter rätt vidrigt med dina fogar. Hoppas bebis fixerar sig och att det stablisersrar dina fogar..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Fantastiskt generöst av dig! :) blir rörd. Så snällt.

Hoppas också på fixering, ska läsa lite om det och när det kan ske ifrån! Hoppas lite :)
  • MariaOchNiklas

Vad olika vi upplever. Var där i onsdags med och tyckte det va bra utbud på både kläder och babyavdelning. Beror nog på vad man föreställt sig? Fanns mycket bra saker, men va bara lite få saker jag behövde då vi redan har det mesta sedan innan. Sedan på mamma-avdelningen så var det inte jättemycket kläder att välja mellan. Men har aldrig varit på någon affär som har något bra utbud iaf. Hittade både amningströja och fina gravidtröjor till billigt pris.

Ireth81 skrev 2013-09-22 19:56:05 följande:
    Jag tyckte inte heller, men jag var där i onsdags men tyckte de hade mer till "äldre" barn än till bebisar men däremot så ska de ha gjort ändringen nu ngn dag efter jag var där.. Tyckte även det var utplockat på baby avd

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Ireth81
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-23 07:32:55 följande:

Vad olika vi upplever. Var där i onsdags med och tyckte det va bra utbud på både kläder och babyavdelning. Beror nog på vad man föreställt sig? Fanns mycket bra saker, men va bara lite få saker jag behövde då vi redan har det mesta sedan innan. Sedan på mamma-avdelningen så var det inte jättemycket kläder att välja mellan. Men har aldrig varit på någon affär som har något bra utbud iaf. Hittade både amningströja och fina gravidtröjor till billigt pris.

BF 19 DECEMBER ???
    Ja, fast jag behövde mycket unisex och jag hitta inte många små bodysar i unisex tyvärr bara de trådhyllorna. På baby avd så var jag ute efter gallerfilt och hitta bara lila och likaså baby bad saker hitta jag inte mycket. Var lite sådana saker jag kände var lite synd för vi skulle köpa det sista men vi fick inte med allt tyvärr. Men som du säger beror lite på vad man behöver.
  • Em me

Nu har vi fått se vår prins igen:) han är 4%större än medel men de är inget konstigt;) alla kan inte va medel^^ upskattad vikt blev iaf 1600 något har jag för mig han sa.. Men allt var bra med honom !:) alla värden var toppen och i morgon är det bara 70 dagar kvar:o :D

• MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-23 10:14:00 följande:
    Ja, fast jag behövde mycket unisex och jag hitta inte många små bodysar i unisex tyvärr bara de trådhyllorna. På baby avd så var jag ute efter gallerfilt och hitta bara lila och likaså baby bad saker hitta jag inte mycket. Var lite sådana saker jag kände var lite synd för vi skulle köpa det sista men vi fick inte med allt tyvärr. Men som du säger beror lite på vad man behöver.

Då blir det vita bodys Det är ju fint, men inte bara.. Kollade deras blogg nu ser utom om dom har fått in en del. Men det är inte så himmla könsneutralt precis! Om det blir Ullared ska jag kolla på flick, ser ut som om dom har lagt en helvit laban onepice där och en svart på pojk. Svart vill inte jag ha på min bebis men gärna en vit..
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-23 07:32:55 följande:
    Fanns det några jackor för Preggofanter?
    Det är det enda jag behöver! Kommer kolla efter en stor parkas eller ngt annars. Gärna en som går knäppa runt mig och sjalad bebis sen... Dom hade noll byxor när jag var där, men lite toppar fanns. Inte så "roliga" men bra bas..  Amninggströjja hoppas jag dom har kortärmad till mig.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

BM idag kl 13:30. Återstår att se vad hon säger. Kännerm ig lite besviken om jag inte får avsluta på jobbet. Pratat med min chef och det verkar ändå ok att jag skulle plocka ut all min komp/flex tills jag går hem. Dvs nästan 30h.. Jag är nu sjuk tom onsdag. jobb to+fre denna veckan. Jobb nästa vecka + må veckan därpå. Sen *poff* Jag skulle då tänka mig ta bort långdagarna på måndagar och jobba 7-14. Ta ledigt onsdagen samt korta av ngn mer dag. MEN jag måste ju ta mig dit! Antingen spårvagn = gå till vagnen tar 10min sen åka vagn 30min, gå ca 15min. Får lite s-dr av att åka vagn.. Eller cykla 45 min Enkel väg. Bil är kört. 12kr/h för parkering PLUS trängselavgift som jag tror blir på minst 35kr/dag.. Det går ju inte! En dag kan man ju göra det men 8dgr. Betala nästan 800 kr för att åka fram och tillbaka?

• MissKaos
    Em me skrev 2013-09-23 10:23:35 följande:
    Nu har vi fått se vår prins igen:) han är 4%större än medel men de är inget konstigt;) alla kan inte va medel^^ upskattad vikt blev iaf 1600 något har jag för mig han sa.. Men allt var bra med honom !:) alla värden var toppen och i morgon är det bara 70 dagar kvar:o :D

En viktuppskattning på TUL kan skilja 10% +/- med så 4% är ju nada... Mysigt att kika på bebis..
    VAd fort det går, snart är vi i mål med våra små bajsmaskiner i famnen..
  • Em me
    MissKaos skrev 2013-09-23 10:34:12 följande:

BM idag kl 13:30. Återstår att se vad hon säger. Kännerm ig lite besviken om jag inte får avsluta på jobbet. Pratat med min chef och det verkar ändå ok att jag skulle plocka ut all min komp/flex tills jag går hem. Dvs nästan 30h.. Jag är nu sjuk tom onsdag. jobb to+fre denna veckan. Jobb nästa vecka + må veckan därpå. Sen *poff* Jag skulle då tänka mig ta bort långdagarna på måndagar och jobba 7-14. Ta ledigt onsdagen samt korta av ngn mer dag. MEN jag måste ju ta mig dit! Antingen spårvagn = gå till vagnen tar 10min sen åka vagn 30min, gå ca 15min. Får lite s-dr av att åka vagn.. Eller cykla 45 min Enkel väg. Bil är kört. 12kr/h för parkering PLUS trängselavgift som jag tror blir på minst 35kr/dag.. Det går ju inte! En dag kan man ju göra det men 8dgr. Betala nästan 800 kr för att åka fram och tillbaka?

Lycka till hos bm, eller vad man säger:)

Men fy va dyrt för dig att ta dig till jobbet!! Menar du att du måste betala parkering trotts att du är anställd? Förstår att du har lite krångel med att ta dig till jobbet.. Att cykla höggravid nu när det är så kallt och så långt är ju inge vidare heller..
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-09-23 10:41:32 följande:
    Lycka till hos bm, eller vad man säger:)

Men fy va dyrt för dig att ta dig till jobbet!! Menar du att du måste betala parkering trotts att du är anställd? Förstår att du har lite krångel med att ta dig till jobbet.. Att cykla höggravid nu när det är så kallt och så långt är ju inge vidare heller..

Vi har ingen personalparkering. Sahlgrenska sjukhuset är inte så givmilda.. Dom kan ske har ngt avtal med månadskort eller ngt innen på sjukhusen men vi som är utlokaliserade på stan har inte det! Och så har vi den där trängselskatten.. Tror inte det är så många som har gratis P på jobbet, de flesta får nog snällt betala..

Cykla har fungerat jättebra fram till nu! Jag har känt att jag har mått bra av den motionen, sitter rätt mkt  på jobbet. i vanliga fall går det snabbare men nu är jag som snigel på cykel  
    Spårvagnen återstår... Blir väl ett månadskort isf. Fårse vad BM säger först!  Kunde ju vara en medelväg att bli sjuksriven denna veckan ut och sen ta ut mina 30h nästa v.. Jag jobbar 75% så det blir inte så mkt kvar. Fast det är en massa knäppa flexregeler så man får ta max 1/2 dag om man inte har komptid. Tror jag h ar 9komptimmar och ca 17 flex. Man kan ta 1/2 komp en 1/2 flex dag. Så jag kunde ju isf komma undan med att att plocka bort ngn dag och jobba kortare..
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-23 10:29:05 följande:

Då blir det vita bodys Det är ju fint, men inte bara.. Kollade deras blogg nu ser utom om dom har fått in en del. Men det är inte så himmla könsneutralt precis! Om det blir Ullared ska jag kolla på flick, ser ut som om dom har lagt en helvit laban onepice där och en svart på pojk. Svart vill inte jag ha på min bebis men gärna en vit..
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-23 07:32:55 följande:Vad olika vi upplever. Var där i onsdags med och tyckte det va bra utbud på både kläder och babyavdelning. Beror nog på vad man föreställt sig? Fanns mycket bra saker, men va bara lite få saker jag behövde då vi redan har det mesta sedan innan. Sedan på mamma-avdelningen så var det inte jättemycket kläder att välja mellan. Men har aldrig varit på någon affär som har något bra utbud iaf. Hittade både amningströja och fina gravidtröjor till billigt pris.
    Fanns det några jackor för Preggofanter?
    Det är det enda jag behöver! Kommer kolla efter en stor parkas eller ngt annars. Gärna en som går knäppa runt mig och sjalad bebis sen... Dom hade noll byxor när jag var där, men lite toppar fanns. Inte så "roliga" men bra bas..  Amninggströjja hoppas jag dom har kortärmad till mig.
    Jag köpte en vit body med omlottknäppning med grå dinusarier tror jag d var, och en vit,svart,grå randig body, och en tigrerad. Jag kunde inte köpa så mycket IOM vi inte vet könet. Annars så hade de mycket som var just flickigt eller pojkigt och jag vill gärna ha färg. Köpte iofs ett par röda byxor med, om bebis kommer innan jul. Nej jag vill inte heller ha svart på bebisen för jag vill gärna ha färg, på bebisen.

Mammabyxor hade de inga i onsdags mer än tights, och väääääldigt lite mamma kläder överlag.

Håller tummarna för att du kommer dit misskaos
Svar på tråden December bebis 2013