• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sillan01

Oh Cornelia 084 , vilken söt liten flicka. Man blir tårögd :)))). Vilken vecka är du i?
    Massa lycka till er:)

• MariaOchNiklas

Jag har redan en stor vinterjacka som jag använde när jag väntade dottern förra året som tur är. Hon är född i april 2012. Men hade varit skönt med en fin gravidjacka. Men lägger inte ut massa pengar på det nu när jag ändå har en stor jacka.

MissKaos skrev 2013-09-23 19:44:00 följande:
    Ja jag vägrar köpa en för en massa pengar.. Och Mamalicous, var inne och kollade jag såg ut som kapten Kirk i deras. NO WAY! Fryser hellre... Har en dunväst somajg får på mig och köpte n förstor fleece i ullared. Så det har jag tills vi åker dit så får det bli en stor jacka. Kanske kan hitta ngt på herr?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Mirella85

Åå så fin bild

Vilken vecka är du i?? Är sugen på boka ett med.. men just nu har jag inte tiden till det riktigt men snart så..

Cornelia 084 skrev 2013-09-23 21:53:40 följande:
    Idag har vi varit på 3D ultraljud på Emmakliniken i Malmö. Helt underbart mysigt att få titta in till bebis! Allt såg bra ut och bebis ligger långt ned med huvudet nedåt, vilket jag misstänkt sedan tidigare då jag haft en del obehagliga "känningar".

Vi fick även bekräftat att det är en liten tjej vi väntar, precis som storebror önskat sig, vilket bm på rul även trodde men inte vågade säga helt 100%. Men nu vet vi alltså :) Tjejen uppskattade att väga 1270 gram just nu och ha en födelsevikt på ca 3800 gram vid fullgången tid, låg på +11% just nu :)

Har värdenst underbaraste son
  • Tuttiluttan
    Cornelia 084 skrev 2013-09-23 21:53:40 följande:

Idag har vi varit på 3D ultraljud på Emmakliniken i Malmö. Helt underbart mysigt att få titta in till bebis! Allt såg bra ut och bebis ligger långt ned med huvudet nedåt, vilket jag misstänkt sedan tidigare då jag haft en del obehagliga "känningar".

Vi fick även bekräftat att det är en liten tjej vi väntar, precis som storebror önskat sig, vilket bm på rul även trodde men inte vågade säga helt 100%. Men nu vet vi alltså :) Tjejen uppskattade att väga 1270 gram just nu och ha en födelsevikt på ca 3800 gram vid fullgången tid, låg på +11% just nu :)
    På måndag ska vi oxå till EmmaKliniken för att göra ett 3D Som jag längtar tills vi får "träffa" vår tös igen

Kanon fin bild! Undrar som de andra vilken vecka är du i och så undrar jag var din moderkaka sitter?

Jag är i v29 när vi ska göra 3D o har moderkakan i framvägg, så bilderna kan bli betydligt sämre då eftersom moderkakan skymmer sikten. Men vi chansar på att bebis visar sig fint
  • MissKaos

Jag är sugen på att boka in ul.. här finns 2d viktuppskattning 30min man kan köpa före v 34... dock kostsamt såklart.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Tack för fina kommentarer om bebis i magen! :) Jag går in i vecka 29 imorgon och var alltså på ul igår :) Moderkakan ligger i bakvägg.

3D är en häftig upplevelse :) och blir bilderna inte bra får man priset reducerat eller komma tillbaka någon vecka senare kostnadsfritt i hopp om att bebis ligger bättre till då. Moderkakan låg i vägen med vår son och vi fick inte så många bra bilder, 2-3 stycken men inte lika bra som denna gången. Då fick vi priset reducerat med 500 kr. Vi valde det istället för att komma tillbaka då vi har en bit att köra, vi var rätt nöjda ändå och det var inte säkert att han skulle ligga bättre till då :)

• MissKaos

Cornelia- bebis är ju jättesöt.. Åh så svårt att riktigt greppa att det är en sån i magen?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mirella85

Åå jag går in i vecka 29 idag skulle vilja göra ett nu men tiden finns inte riktigt där nu när vi flyttar och man jobbar än.

Men få se om jag kan klämma in en dag och boka. vill så gärna se honom nu innan man är fö långt gången

Cornelia 084 skrev 2013-09-24 09:35:40 följande:
    Tack för fina kommentarer om bebis i magen! :) Jag går in i vecka 29 imorgon och var alltså på ul igår :) Moderkakan ligger i bakvägg.

3D är en häftig upplevelse :) och blir bilderna inte bra får man priset reducerat eller komma tillbaka någon vecka senare kostnadsfritt i hopp om att bebis ligger bättre till då. Moderkakan låg i vägen med vår son och vi fick inte så många bra bilder, 2-3 stycken men inte lika bra som denna gången. Då fick vi priset reducerat med 500 kr. Vi valde det istället för att komma tillbaka då vi har en bit att köra, vi var rätt nöjda ändå och det var inte säkert att han skulle ligga bättre till då :)

Har värdenst underbaraste son
Svar på tråden December bebis 2013