• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nov13

Grattis till mjölken Sarak! Minns när min dök upp, känns så verkligt helt plötsligt!?

Och tack alla ni andra för era rara ord. Vet att jag ska strunta i henne men det är svårt. Ska se om jag klarar att säga ifrån nästa gång!

• sarak
    Nov13 skrev 2013-09-26 18:52:41 följande:
    Allt ser jättebra ut med bebisen. Var på koll i förrgår på förlossningen pga förvärkar och då gjordes ul, vul och ctg. Allt ser perfekt ut med den och även mina värden. Mitt sf mått var idag bra och även hjärtljuden. Tycker det borde vara det viktiga, inte min vikt. Jag har samma kroppsform som innan. Lite större om ben och armar såklart men mest mage. Får ofta komplimanger för att folk tycker jag ser så sund och frisk ut, att det bara är magen som ser större ut, kvinnor som önskar att dom såg/kommer se ut som mig som gravid. Men det är ändå min bm's ord som påverkar mig mest. Började t.o.m gråta när jag kom hem.

Sen är jag besviken för jag bad henne i vecka 9 om hjälp med min rädsla för förlossningen. 4 månader senare får jag henne att skriva en remiss, men sen ändrar hon sig och ber mig vänta ytterligare på att läkaren ska fixa detta (vilket han gjorde). Sen säger hon idag:ja vi pratade ju om att du skulle få en remiss angående snitt men sen tyckte du ju att jag skulle vänta med att skriva den... Jag vart helt paff!! Det är hon som inte tagit min rädsla på allvar och sagt att jag aldrig kommer att få ett snitt beviljat. Jag har ju behövt tjata varje gång och hon säger att JAG ville vänta!? Jag sa då att läkaren skrev en och att jag var där i tisdags.
    Och jag vart beviljad snitt om jag vill (vilket absolut skulle vara omöjligt enligt min bm). Vilket verkar störa min bm..?

Usch bara massa klagomål just nu men ibland blir man besviken och ledsen. Imorgon blir nog en bättre dag! :)

Men fy din stackare.

Har du trivts med din bm tidigare? Annars tycker jag du ska byta. Men även hon kanske har en bättre dag i morgon  
  • MissKaos

Man kan tro det var min förra bm!

Dum!!

Det är svårt syt dägs ifrån men inte värt ett återfall i äs att inte höra det. Been there done that och det är att vara levande död att leva m äs. Därtill svårt (tyckte jag) att bryta återfall. Jag fick då hjälp vi min fd äsmott... graviditet är ett vsnlig tåterfslls tillfälle och du kan behöva extra stöd inte detta!!

Vill du prst mer privat om det så inboxa.

Nov13 skrev 2013-09-26 18:54:59 följande:
    Grattis till mjölken Sarak! Minns när min dök upp, känns så verkligt helt plötsligt!?

Och tack alla ni andra för era rara ord. Vet att jag ska strunta i henne men det är svårt. Ska se om jag klarar att säga ifrån nästa gång!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Jag har så förbannat ont i bröstvårtorna! Det känns som man har skurit bort dom med en trubbig kniv och sen häller citron och salt på dom! Kanske en dramatisk beskrivning,men jag har så förbannat ont.
     Vid minsta lilla kyla så får jag ont. Var nyss ute med hunden en kort sväng, hade bh,linne,huvtröja och vinterjacka,men ändå så fick jag ont. Att duscha är en plåga,när man kommer ur duschen får jag alltid vrålont!

Jag smörjer med feta krämer och försöker hålla mig varm, men det hjälper inte!
    Jag har sökt runt på nätet,men hittar inget tips. Jag har kollat men min bm, och hon hade heller inget tips.
    Så nu håller jag tummarna att nån av er har det!

• MissKaos

En aj!! Sånna där vätmare ftån apoteket som är gör amning? Ute iaf?

corky skrev 2013-09-26 19:08:44 följande:
    Jag har så förbannat ont i bröstvårtorna! Det känns som man har skurit bort dom med en trubbig kniv och sen häller citron och salt på dom! Kanske en dramatisk beskrivning,men jag har så förbannat ont.

Vid minsta lilla kyla så får jag ont. Var nyss ute med hunden en kort sväng, hade bh,linne,huvtröja och vinterjacka,men ändå så fick jag ont. Att duscha är en plåga,när man kommer ur duschen får jag alltid vrålont!

Jag smörjer med feta krämer och försöker hålla mig varm, men det hjälper inte!

Jag har sökt runt på nätet,men hittar inget tips. Jag har kollat men min bm, och hon hade heller inget tips.

Så nu håller jag tummarna att nån av er har det!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    sarak skrev 2013-09-26 17:58:51 följande:
    Igår och idag har det kommit EN droppe gul råmjölk från mitt vänstra bröst. Så j-vla coooolt Det funkar liksom!Cool

Coolt med gult!
    Från mina bröst kommer det en droppe klar vätska som ser ut som vatten mest, ibland. Kanske inte ska vara klar? 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Kan väl vara hursomhelst?

Mina har slutat läcka. .

Repan skrev 2013-09-26 19:32:22 följande:
    Coolt med gult!

Från mina bröst kommer det en droppe klar vätska som ser ut som vatten mest, ibland. Kanske inte ska vara klar? 

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-26 19:42:23 följande:
    Kan väl vara hursomhelst?
    Mina har slutat läcka. .
    Ingen aning, kan inget om läckande bröst ;) 
    Jag har bara antagit att det är som det ska?

För övrigt har mina bröst börjat spricka ordentligt nu, huden är så uttöjd även där det inte är bristningar att hela brösten är röda/blå i tonen, man ser liksom området med hud som är under enorm stress.

Och igår upptäckte jag de första bristningarna på magen.

Jag har aldrig varit tjock eller så, men har anlag för bristningar, så får det mkt lätt. Var väntat, men grät ändå en skvätt. Det är 85 dagar kvar, jag kommer förmodligen få helt galet mycket bristningar på magen alltså. Bara att ta tag i sin självkänsla och tycka om sin kropp igen när detta är över alltså. Inte lätt med en hetsande svärmor som tycker att alla över 55 kg är feta äckel ungefär, som opererat sig flera ggr, som älskar att trycka ner folk över utseende. Suck.

Det kommer bli en utmaning detta :) Just nu är dock största utmaningen att det KLIAR SÅ IN I...!!! Blir galen!
  • MissKaos

Smörj!

Och svärmor. Hmm svårmor? Är hon lycklig så...

Repan skrev 2013-09-26 19:49:47 följande:
    Ingen aning, kan inget om läckande bröst ;) 

Jag har bara antagit att det är som det ska?

För övrigt har mina bröst börjat spricka ordentligt nu, huden är så uttöjd även där det inte är bristningar att hela brösten är röda/blå i tonen, man ser liksom området med hud som är under enorm stress.

Och igår upptäckte jag de första bristningarna på magen.

Jag har aldrig varit tjock eller så, men har anlag för bristningar, så får det mkt lätt. Var väntat, men grät ändå en skvätt. Det är 85 dagar kvar, jag kommer förmodligen få helt galet mycket bristningar på magen alltså. Bara att ta tag i sin självkänsla och tycka om sin kropp igen när detta är över alltså. Inte lätt med en hetsande svärmor som tycker att alla över 55 kg är feta äckel ungefär, som opererat sig flera ggr, som älskar att trycka ner folk över utseende. Suck.

Det kommer bli en utmaning detta :) Just nu är dock största utmaningen att det KLIAR SÅ IN I...!!! Blir galen!

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-26 19:52:59 följande:
    Smörj!
    Och svärmor. Hmm svårmor? Är hon lycklig så...
    Smörjer för kliandet, men det hjälper ju inte att smörja för själva bristningarna, det är inte översta hudlagret som spricker, krämer når inte ner under :)

Svärmor svärmor. Hon har många fina och bra sidor, jag tycker på det stora hela om henne. Men hon har sådana komplex och sånt självhat många gånger och hon kan inte låta bli att överföra det på andra.

Tyvärr tror jag inte hon är jättelycklig precis, men uppenbarligen lycklig nog eftersom hon inte förändrar något. Försöker hitta ett sätt att få henne att sluta överföra sin skit på mig och framförallt vårt barn sedan, men det är inte helt lätt. Går bättre nu efter fem år iaf :)
Svar på tråden December bebis 2013