• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Suck! Skulle gått på glykos belastning förra veckan, orkade inte kliva upp bokade om tiden till idag, men när klockan ringde 06:45 var jag helt död, karln väckte mig. Trodde jag sovit en timme. Min lillkille håller på att få sina första två tänder och sover jätteoroligt, är som att ha en nyfödd igen. Kom inte iväg iaf... Så blir väl att ringa och boka om tiden imorgon igen.

• Repan
    mamma till oliver skrev 2013-09-26 22:12:03 följande:

Varit på 3/d ultra idag :) o Gud vilken upplevelse :) php2vOpU261170.jpg

Wow! Häftigt!
  • FiaFunderar

Usch vad jag är trött på den här graviditeten! Jag "saknar" min förra graviditet :( Den var hur bra som helst!

Nu är allt skit. Inte nog med navelbråck, onda höfter och foglossning.

Idag kom den värsta halsbrännan jag har varit med om.

Eller jag har nog knappt haft halsbränna om man jämnför med detta!!

Jag får så mycket bränna så jag kräks! Kan inte äta någonting och nu kan jag inte sova!

Har tagit novalucol flera gånger idag och nu har jag bullat upp med tre kuddar bakom ryggen. Det blir sittsovning inatt :(

Gnäll gnäll gnäll

• Em me

Nov13, du verkar ha en lika kass bm som jag! Om inte sämre.. Men då min fick mig att må dåligt hittade jag en sida där man kunde räkna ut hur mycket man skulle gå upp genom att skriva in längd och mm och enligt den skulle jag gå upp 16. De lugnade mig.. Jag är 170 och vägde 50 från början och har egentligen inget emot att öka lite (om ingen påpekar det) får försöka tänka att när han kommer ut får jag försöka omvandla fettet till muskler;) jag är inte träningstypen heller så tror faktist det är lite muskler med som ökat min vikt då jag ju bär på extra kilon dagligen. Jag har slutat lyssna på min bm, hon verkar inte kunna sitt jobb , hon är slarvig med prover med osv.. Och då vet hon om mina tidigare upprepade mf och oro för allt, har en läkare med som tur är som jag kan prata med.

• MissKaos

Omeprazol! ! Ta envarje dag.

FiaFunderar skrev 2013-09-26 23:50:41 följande:
    Usch vad jag är trött på den här graviditeten! Jag "saknar" min förra graviditet :( Den var hur bra som helst!

Nu är allt skit. Inte nog med navelbråck, onda höfter och foglossning.

Idag kom den värsta halsbrännan jag har varit med om.

Eller jag har nog knappt haft halsbränna om man jämnför med detta!!

Jag får så mycket bränna så jag kräks! Kan inte äta någonting och nu kan jag inte sova!

Har tagit novalucol flera gånger idag och nu har jag bullat upp med tre kuddar bakom ryggen. Det blir sittsovning inatt :(

Gnäll gnäll gnäll

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åhhh! Vilken fining

mamma till oliver skrev 2013-09-26 22:12:03 följande:
    Varit på 3/d ultra idag :) o Gud vilken upplevelse :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ

Nu sitter sambon på flyget till Malta med jobbet. Känns lite extra jobbigt denna gången när han åker iväg. Så typiskt om det skulle hända något när han är borta. Sen måste jag ju säga att jag är aningen avundsjuk på att han ska få hänga i poolen och havet. Skulle också behöva lite värme, sol och bad nu :)

För att få helgen att gå lite fortare så drar jag med mig min kära mamma ner till Ullared imorgon. Får passa på när man orkar :)

• MissKaos

Nää det är hormonerna. Mina bleknade med tiden men nu kommer ny fartstreck. Kliet har jag smörjt för. Påståd hjälpa även mot bristningar men jag vet inte om jag tror på det.

Svårt med folk som är sådär. Kroppen är viktig, nan ska ta hand om den. Men med målet stt hålla och orka länge tycker jag. Och att försöka ha lite muskler etc men snygg? Min mamma sa alltid ang att data en snygging "i mörker är alla katter grå" ligger mkt i det.

På fsk har barnen börjst säga tjockis jag blir så sur.. dumskallebajs som sonen kör med annars är bättre.. det är iaf bara ett uttryck för att han är sur på en..

Repan skrev 2013-09-26 20:48:47 följande:
    Smörjer för kliandet, men det hjälper ju inte att smörja för själva bristningarna, det är inte översta hudlagret som spricker, krämer når inte ner under :)

Svärmor svärmor. Hon har många fina och bra sidor, jag tycker på det stora hela om henne. Men hon har sådana komplex och sånt självhat många gånger och hon kan inte låta bli att överföra det på andra.

Tyvärr tror jag inte hon är jättelycklig precis, men uppenbarligen lycklig nog eftersom hon inte förändrar något. Försöker hitta ett sätt att få henne att sluta överföra sin skit på mig och framförallt vårt barn sedan, men det är inte helt lätt. Går bättre nu efter fem år iaf :)

Svar på tråden December bebis 2013