• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jessiex

Grattis Ida.

Jag har haft ordentliga förvärkar sen i lördags kväll som bara eskalerade så åkte in i morse va bara öppen 2 tyvärr. Men ligger nu inlagd på avdelningen med sovdos och smärtlindring, eftersom jag sovit max 5 timmar på 2dygn. Hoppas bara de sätter igång snart vill träffa den lilla och åka hem till min prins som jag saknar så grymt. Känns i mamma hjärtat när man är borta fast man vet att han har de hur bra som helst hos farmor o farfar.

• JMP

Hej! Har bara läst tidigare, aldrig skrivit, men nu tänkte jag bara fråga lite grann.

Det är mitt första barn så har noll koll på allt. Hur vet man vad som är förvärkar och vad som är värkar? Har haft smärtsamma värkar var 10-13de minut sedan inatt vid 4-tiden. Det började egentligen redan igår morse men hela gårdagen var dom väldigt oregelbundna. Slemproppen har också gått idag men vad jag har förstått behöver inte det betyda så mycket.. Har bf om en vecka men vore ju fantastisk om bebben ville komma lite tidigare :) men hur vet man? Förlossningen sa att jag inte kan göra annat än avvakta och det förstår jag ju men jag vill veta om det är på g eller inte, blir ju tokig om jag kan gå omkring såhär i veckor. Vad tror ni? :) tar maxdos panodil men det hjälper inte för fem öre.. Det är nu man verkligen är ledsen över att man inte har ett badkar, hade varit gudomligt!

• Elsapelsa11
    JMP skrev 2013-12-09 23:09:45 följande:

Hej! Har bara läst tidigare, aldrig skrivit, men nu tänkte jag bara fråga lite grann.

Det är mitt första barn så har noll koll på allt. Hur vet man vad som är förvärkar och vad som är värkar? Har haft smärtsamma värkar var 10-13de minut sedan inatt vid 4-tiden. Det började egentligen redan igår morse men hela gårdagen var dom väldigt oregelbundna. Slemproppen har också gått idag men vad jag har förstått behöver inte det betyda så mycket.. Har bf om en vecka men vore ju fantastisk om bebben ville komma lite tidigare :) men hur vet man? Förlossningen sa att jag inte kan göra annat än avvakta och det förstår jag ju men jag vill veta om det är på g eller inte, blir ju tokig om jag kan gå omkring såhär i veckor. Vad tror ni? :) tar maxdos panodil men det hjälper inte för fem öre.. Det är nu man verkligen är ledsen över att man inte har ett badkar, hade varit gudomligt!

Jag tycker det låter som att det är på g! Slempropp och värkar som är regelbundna. Du har kanske bebis hos dig snart!
  • Eyeonly
    JMP skrev 2013-12-09 23:09:45 följande:

Låter som att du är i latensfas
  • moruri

Bf+3 idag :( min son kom på bf+2... Tråååååkigt att vänta. Ska åka och storhandla snart! Kanske kika in på snoozy och köpa ett par söta barnplagg..

• MissKaos

Sitter på antenanthal nu. Väntar på T-ul. Rätt nervöst nu. Kass mage på morgon. Var rätt knepig koncistens igår med. Blä! Hoppas det är hormoner etc och inte magsjuka eller liknande på g.

Bf+3. Vakuum i tiden.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Myyycket mer tryck nedåt idag. Undrar om hon sjunkit ned nu? Kan det vara därför jag hade mensvärkskänsla igår?

Jag känner av "tjejmagen" hela tiden och det brukar jag inte göra annars!

Nu vill jag att det händer grejer!!!

BF -4 idag....

• greywolf

Hoppas det går bra.. Varför antenatal när du är förbi BF...?

MissKaos skrev 2013-12-10 08:46:34 följande:
    Sitter på antenanthal nu. Väntar på T-ul. Rätt nervöst nu. Kass mage på morgon. Var rätt knepig koncistens igår med. Blä! Hoppas det är hormoner etc och inte magsjuka eller liknande på g. Bf+3. Vakuum i tiden.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• MissKaos

Min mage har inte växt på tre mätningar. Ska på tul. Sen är det här dom gör överburenhetskontroller.

greywolf skrev 2013-12-10 08:53:12 följande:
    Hoppas det går bra.. Varför antenatal när du är förbi BF...?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013