• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Jag ammar Ludde och han somnar för natten vid 20-21. Då lägger jag honom i nestet och har det hos mig i soffan tills jag går och lägger mig. Brukar då lägga nestet i dubbelsängen men funderar på att lägga det i hans egen säng. På natten ligger nestet i vår säng. Han vill inte alltid läggas ner där utan vill gärna snutta på mig. Hör han mina andetag blir det bättre och han kan sova.

• Repan

UUUÄÄÄÄHHHH okej där gick resten av slemproppen! Det var ju lite för en vecka sedan, typ genomskinlig snorloska. Nu kom resten, herrejäääävlar vad mycket slemkladd!?

Helt chockad.

Nu mår jag illa.

Av nervositet eller för att jag blev uppspelt, jag vet inte vilket.

Bebis BF 20 december 2013
  • islandpeak

Åh illamåendet känner jag igen.. Mitt har dock släppt efter dagens tul. Så för mig var det det som störde ;) hoppas det är förlossningsdags som gör dig illamående!!

• MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-10 20:42:13 följande:
    Haha ... Läkaren idag sa att han typ ville att det skulle bli en liten blödning då vet man att det händer nåt :) bm gör inte det här i Halland heller, men vet inte varför..

Den andra pojken vägde 5000 g och då ville de inte ens göra ett tul på mig utan sa att kan du föda en på 4530 g så fixar du en till.. Jag tänkte inte så mkt på det då och allt gick jättesnabbt, 1,5 på förlossningen så var det klart. Men de vill inte att de ska vara så stora. Läkaren idag undrade vad den läkaren i Halmstad hette, han var inte nöjd.. Så nu väljer vi Varberg istället :)

De tenderar ju att bli större i andra och tredje graviditeten osv, så hoppas du slipper gå över för många dagar!!

Ja den här läkaren sa med att det ju bara är positivt med en liten blödning! BM pratade om att komma åt moderkakan. Men efter UL vet man ju var den sitter..

Ja det var en rejäl kille du fick! Jag ska ju tbx på T-ul lite tidigare nu (41+0). Hon satte liten fostervatenmängd som orsak men lyssnade noga på att han stod kvar länge bakom spinae och sen kom med axlarna fel. Jag hade en "gammal räv" till BM och det var nog tur för mig för hon höll emot flera ggr och hade jättekoll. Så jag sprack nästan ingenting. Några få stygn bara.  KÄnner mig lite lättad nu, min BM säger att detta inte är en jätttebaby och TUL visar samma vikt som hon har skattat. Och som vår överläkare skattade (genom att känna på magen) sen får man väl se hur det stämmer.. 
    Tänker be om hinnsvepning på 41+0 med. Det lär ju inte skada..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • islandpeak

Nä det kan inte skada! Läkaren sa att de helst gör det flera gånger innan de börjar med andra grejer, det är mest skonsamt och naturligt typ.

Helt sjuka sammandragningar har jag.. Ska de fortsätta kan vad som hända.. Läkaren sa att nu när min oro släppt är chansen stor att kroppen reagerar positivt och själv hjälper till!

Gamla rävar kan vara riktigt bra att ha ibland!! De sitter på en del bra och nyttig info :)

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-10 21:03:29 följande:
    UUUÄÄÄÄHHHH okej där gick resten av slemproppen! Det var ju lite för en vecka sedan, typ genomskinlig snorloska. Nu kom resten, herrejäääävlar vad mycket slemkladd!?

Helt chockad.

Nu mår jag illa.

Av nervositet eller för att jag blev uppspelt, jag vet inte vilket.

Mår illa? Den är ju asäcklig! Inte konstigt alls.

Såå... kom hela brukar dom väl säga förlossning inom en vecka?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-10 21:32:05 följande:
    Nä det kan inte skada! Läkaren sa att de helst gör det flera gånger innan de börjar med andra grejer, det är mest skonsamt och naturligt typ.

Helt sjuka sammandragningar har jag.. Ska de fortsätta kan vad som hända.. Läkaren sa att nu när min oro släppt är chansen stor att kroppen reagerar positivt och själv hjälper till!

Gamla rävar kan vara riktigt bra att ha ibland!! De sitter på en del bra och nyttig info :)
    Ja och har den där "känslan" som inte en ny har..

Jag vill med ha sdr.

Roligast idag är ändå gubben som sålde massage grejjer på Allum. "Du är väl inte i 8-månaden eller så?" Jag, ehh jo typ lite mer.. Akta dig för massagemaskinen då, den kan sätta igång det.. Jag bara kollade på honom. Vad sa du att den kostar och hur länge får jag sitta här?
    *asg*

..akta dig så den inte startar förlosssningen..

sen fick jag ju säga som det var, jo jag har gått över tiden kommer från sjukhuset nu.. DOm gjorde ett fösök att få igång det...
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-10 21:33:31 följande:

Mår illa? Den är ju asäcklig! Inte konstigt alls.

Såå... kom hela brukar dom väl säga förlossning inom en vecka?
    Nervositet ;) Blev också lös i magen direkt efteråt, säkert också nervositet.

Haft lite starkare förvärkar än vanligt idag, har väl gjort sitt. 
    1-7 dagar står det på 1177 är vanligast. Det var verkligen hela, det var den sjukaste mängden slem jag sett… 

Ja den var äcklig! Som gelatingelé ovanpå frukttårtor du vet, fast upphackat! Blöööörk.
    Bebis BF 20 december 2013
  • mamma till oliver

I morse när jag steg upp rann det till o det kom ganska mycket klet o gegg , kändes först som blod men det var det inte , var slemmisen sen när jag torkade mig kom det blod på pappret :)

Sen under dagen har jag haft molande värk och nu ikväll regelbundna SD sen 17 men dom blir inte starkare .. Hoppas kunna sova inatt så hoppas jag på i morgon :) 38+ 4 idag ;)

Svar på tråden December bebis 2013