• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-10 14:34:08 följande:
    Ok hoppas hinnspevningen gör susen nu! Här har dagens stora projekt handlat om att duscha och tvätta håret (kändes oöverstigligt innan jag klev in i duschen!) och att bädda babysängen. Hade liksom inte tänkt ha babysäng såhär i början faktiskt, dottern sov i babynest i vår säng de första fem månaderna men med socialstyrelsens nya råd tänkte jag om. Får väl köpa nappar också, även om vi hade tänkt köra nappfritt i den mån det hade gått. Någon annan som har tänkt om iom de nya rönen?

Njae. Eller ja vi får väl försöka med egen säng. Babynest borde väl räknas som det? Isak sov i min armåhla i ca ett år. Och napp vägrade han. Totalt. Jag har köpt nappar.. Återstår att se hur det blir med den saken går ju itne tvinga barnet heller.

Det händer exakt noll saker efter hinnsvepningen. Lite blött i trosorna, det rinner ut lite glidslem. Thats it! Imorgon BM besök. *suck*
    Uppgiven!

Drog runt på shoppingcentret ett tag. Shoppade lite saker jag inte behöver och så åt jag Max mat.

Vill gå och lägga mig nu, är så trött...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fia -du är ju jättefin!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf

Jag trodde också babynest räknades som egen säng, även om det låg i förälderns säng, men så uppfattar jag det inte nu. Teoretiskt kan man råka lägga en trött arm eller sitt eget täcke, välta en kudde över barnets ansikte även om det ligger i. Babynest. Så höga kanter har det ju inte att inget kan hamna innanför. För mig känns det ändå säkrast att bebisen får sova i egen säng intill vår säng. Jag vet att jag möblerar om med mina kuddar om nätterna, jag är ingen stillsovare så rådet träffade mig ganska direkt. Men napp, ja vi får väl se här med. Nappavvänjningen var ju en sjujäkla avtändningsresa för dottern när vi tog den i somras. Helst inte igen...

MissKaos skrev 2013-12-10 14:38:10 följande:
    Njae. Eller ja vi får väl försöka med egen säng. Babynest borde väl räknas som det? Isak sov i min armåhla i ca ett år. Och napp vägrade han. Totalt. Jag har köpt nappar.. Återstår att se hur det blir med den saken går ju itne tvinga barnet heller. Det händer exakt noll saker efter hinnsvepningen. Lite blött i trosorna, det rinner ut lite glidslem. Thats it! Imorgon BM besök. *suck* Uppgiven! Drog runt på shoppingcentret ett tag. Shoppade lite saker jag inte behöver och så åt jag Max mat. Vill gå och lägga mig nu, är så trött...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• Repan

Vi kommer ha vagga (som vi fått) bredvid sängen. Vill inte va nervös för att vi ska dra i täcken eller så och ja - känns bättre. Tror vi kan sova bättre då. :)

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-10 14:45:20 följande:
    Jag trodde också babynest räknades som egen säng, även om det låg i förälderns säng, men så uppfattar jag det inte nu. Teoretiskt kan man råka lägga en trött arm eller sitt eget täcke, välta en kudde över barnets ansikte även om det ligger i. Babynest. Så höga kanter har det ju inte att inget kan hamna innanför. För mig känns det ändå säkrast att bebisen får sova i egen säng intill vår säng. Jag vet att jag möblerar om med mina kuddar om nätterna, jag är ingen stillsovare så rådet träffade mig ganska direkt. Men napp, ja vi får väl se här med. Nappavvänjningen var ju en sjujäkla avtändningsresa för dottern när vi tog den i somras. Helst inte igen...
    Jag hade bröstavvänjning istället *förstränger*

Vi har köpt en "vuxensäng" till babyns rum så jag lär nog sova där i början, iom att ja gändå går upp och ammar. Maken får då sköta dagislämning av stora killen samt ta hand om honom om han vaknar nattetid. Jag tänker att jag vill lägga stora barnet och ha lite "egentid" med gos/läsa/busa på kvällen om det går! Så han får ha sin mamma en stund varje dag..

Jag låg automatiskt stilla och fick lite ont i kroppen av det när vi samsov. Isak vägrade sova i spjälsäng, men jag satte insattsen till vagnen i så blev det något bättre. Lite trångt sådär.
    Försöker tänka att vi får lösa efterhand, barn är olika.. Fårse vad som funkar denna gången!

• moruri

Vi sover båda stilla som två stockar så bebisen kommer definitivt sova med oss eventuellt i babynestet, jag tror det är viktigt med den närheten.. Och sjujäklarns mysigt!

Verkar ju knappast bli någon bebis idag heller, suck! Bm imorgon, tror de kommer kolla läget där nere då iaf. Igångsättning på lördag annars verkar det som.

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-10 15:54:37 följande:
    Vi sover båda stilla som två stockar så bebisen kommer definitivt sova med oss eventuellt i babynestet, jag tror det är viktigt med den närheten.. Och sjujäklarns mysigt!

Verkar ju knappast bli någon bebis idag heller, suck! Bm imorgon, tror de kommer kolla läget där nere då iaf. Igångsättning på lördag annars verkar det som.

Ja det är ju det där med näreten. Jag sov med bebisen (min man var sjuk) sen sova även maken med bebisen och jag bar i sjal mkt och ammade länge länge. Det är ändå så kort period det rör sig om!
  • FiaFunderar

Vi ska ha en vagga till bebisen brevid min sida av sängen. På andra sidan av sängen har vi en växasäng till ett och etthalvtåringen... Störs barnen av varandra så har vi en extrasäng i rummet brevid där pappa och ett av barnen kan sova.

• MariaOchNiklas

Bebisen får sova i egen säng från början. Bara ligga i vår säng när det ska ammas. Om denna bebis blir som sin syster så kommer vi flytta över till eget rum efter ett par månader. Vår dotter sover aldrig hos oss mer än när hon varit sjuk då hon vägrar sova hos oss. Hon sov bättre i eget rum och av det sov vi bättre.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013