• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Grattis!

Cornelia 084 skrev 2013-12-14 13:02:20 följande:
    Igårkväll, efter en timme på fl, föddes vår dotter Maya :) vi mår bra, om än trötta och lite mörbultade!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-14 14:03:17 följande:
    Undet sista trimestern bör man undvika opiater om drt går. Särskilt innan fl.
    Testat vetevärmare? Litexavslappnande iaf.
    Jajamän! Har tre, mina bästa vänner :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Jag är med rätt kär i min!

Varit på återvinningen. Körde ena bilen. Fick apont i ryggslutet. Gahh. Hoppas dom iaf glr ny hinnsvepning på måndag på efter tul.

Repan skrev 2013-12-14 14:16:23 följande:
    Jajamän! Har tre, mina bästa vänner :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tessia
    Cornelia 084 skrev 2013-12-14 13:02:20 följande:
    Igårkväll, efter en timme på fl, föddes vår dotter Maya :) vi mår bra, om än trötta och lite mörbultade!

Åh stort grattis!
  • MariaOchNiklas

Grattis till er som fått barn de sista 3 dagarna

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Konstigt att alla säger så olika saker, Min barnmorska försäkrade mig om att det absolut inte var någon fara att ta citodon i slutet av graviditeten bara man inte tar mer än angiven maxdos givetvis. På förlossningen kl 08 fick jag morfin och ludwig va ute 12. Så att ta citodon lär nte vara någon fara, det var barnmorskan på förlossningen som verkligen propsade på morfin ochh de vet ju vad som gäller om någon.

• MissKaos

Ja man kan få men inte för tätt på fl. Förväntar man sig partus inom en viss tid brukar msn undvika morfin/petidin barnet kan bli slött i ngt dygn och det kan påverka amningen. Ges det tidigare är det ok. Men att ta citodon regelbundet i slutet skulle jag vägra. Men man hör ju som man vill. Vi ger mkt mkt starkare opiater och dom bebisarns föds oftast abstinenta. Bara tanken att mitt barn skulle riskera att må så eller i närhen av det i fem minuter är nog för mig jag har hellre ont i ryggen än tsr citodon nu. Nu börjar jag känna av diskskadan pga att jag är tung och stilla.

Jag vet tyvärr hur opiwtabstinenta bebisar blir.. jobbar ju med opiatpreparat. Endast.

Om du löser i fass avråder msn från även kodein sista trimestern. Sen är det skillnad på en dos en gång och att ta kontinuerligt.

En dos på fl är inget konstigt om man inte förväntar sig snabb partus då

Plopps80 skrev 2013-12-14 15:58:20 följande:
    Konstigt att alla säger så olika saker, Min barnmorska försäkrade mig om att det absolut inte var någon fara att ta citodon i slutet av graviditeten bara man inte tar mer än angiven maxdos givetvis. På förlossningen kl 08 fick jag morfin och ludwig va ute 12. Så att ta citodon lär nte vara någon fara, det var barnmorskan på förlossningen som verkligen propsade på morfin ochh de vet ju vad som gäller om någon.

• nexie

Jaha då har snart hela bf + 14 passerat........ :-/ känns ju sådär alltså. Imorn tid på förlossningen, vill verkligen inte behöva bli igångsatt. Blä känns det nu!

• Irlais

MK, vad räknas som snabb partus då? Jag fick Citodon när jag var inne på förlossningen för att konstatera vattenavgången, då hade jag ju redan värkar som ökade i styrka hela tiden... Känns ju ganska fel att de gav citodon då?

• MissKaos

En citodon lärvinte göra ngt. Är ju "bara" kodein. Morfin vill man intr ge tätt på. Dom har koll!

Irlais skrev 2013-12-14 17:04:48 följande:
    MK, vad räknas som snabb partus då? Jag fick Citodon när jag var inne på förlossningen för att konstatera vattenavgången, då hade jag ju redan värkar som ökade i styrka hela tiden... Känns ju ganska fel att de gav citodon då?

Svar på tråden December bebis 2013