• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Jo så kan man beskriva latensfasen. Men som med allt annat så är det lite individuellt :) en del känner inte av det då mkt mer än förvärkar och andra gör det ondare på. Om vattnet har gått kan oxå påverka smärtan och intensiviteten i värkarna.

Hoppas du blev klokare ;)

Grattis till er som fått era bäbisar!!

• MissKaos

Tror dey är olika. Med isak hade jag mer onda förverkar ca två dygn oregelbundna men riktigt onda. sen gjorde dom rejält ont i ett dygn men då var dey ju riktiga värkar sas.

Repan skrev 2013-12-13 11:53:06 följande:
    Åh nej, stackarn! Gud vad surt! Kan känna igen mig lite, beställde present till frun som fyller år, och efter EN VECKA när jag väntade mig paketet på posten, så får jag ett mejl om att en produkt inte finns och att de därför inte skickat resten heller och att det kommer dröja två veckor till! Jag blev skitarg - herregud det kunde de väl hört av sig om efter en eller två dagar, inte en hel vecka.

Men nu skickades det igår eller idag i alla fall så det blir bara någon dag sent och inte flera veckor sent. Men det är ju jättetråkigt. Jag kan inte gå ut o handla saker, jag kan absolut inte ställa mig o baka en tårta och nu har jag ingen present :( Känner mig värdelös.

En annan sak: Hur vet man skillnaden på förvärkar och latensfas? Latensfasen är "riktiga" värkar fast med långt emellan, eller vadå?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    islandpeak skrev 2013-12-13 12:18:31 följande:

Jo så kan man beskriva latensfasen. Men som med allt annat så är det lite individuellt :) en del känner inte av det då mkt mer än förvärkar och andra gör det ondare på. Om vattnet har gått kan oxå påverka smärtan och intensiviteten i värkarna.

Hoppas du blev klokare ;)

Grattis till er som fått era bäbisar!!

Tack! Jag trodde jag fattade skillnaden mellan förvärkar o sd men jag undrar ju hur ont just jag har när det är en "riktig" värk. Jag har i vanliga fall så kraftiga menssmärtor att jag bara kan ligga ner o gunga, ibland nästan svimmar, i en period under första dagen.

Så för mig är "ont" inte så lätt, ska det vara på den nivån eller mindre ont än så för för mig är mindre ont än så ändå "hanterbart" utan problem.

Suck. :) kan man ha några riktiga värkar o sen slutar det ändå? För vissa jag haft har ju tagit i o strålat menssmärta i ryggen o ljumskarna men sen kommer mycket mesigare igen.
  • MissKaos

Trist Repan med din present kan du inte be ngn köpa en tårta och koma förbi med? Man känner sig värdelös, ja kass.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Riktiga värkar. Nu beskriver jag mina..

Jag hade så ont att jag inte kunde sitta ner under en värk. Den börjar som mensvärk, når en topp och dalar igen. Jag fick svettbyar och ond mensvärk (jag jfr cysta) är ett skämt i jämförelse. Mitt diskbråck nådde samma klass.

När vi kom in till sjukhuset ocj jag hade badat där mm och dey blrjade siäuha i ordentligt gjorde det så pass int att jag skrek rakt ut "jag dör"under varje värk. Fick då lustgas. Och ja, jag trodde jag skulle dö ett tag där. OBS då sonen hadr svårt tränga förbi spinae pga strl så så illa är det inte för alla.

Och det är vört det jag hlr det uu igen frivilligt. .

Repan skrev 2013-12-13 12:25:35 följande:
    Tack! Jag trodde jag fattade skillnaden mellan förvärkar o sd men jag undrar ju hur ont just jag har när det är en "riktig" värk. Jag har i vanliga fall så kraftiga menssmärtor att jag bara kan ligga ner o gunga, ibland nästan svimmar, i en period under första dagen.

Så för mig är "ont" inte så lätt, ska det vara på den nivån eller mindre ont än så för för mig är mindre ont än så ändå "hanterbart" utan problem.

Suck. :) kan man ha några riktiga värkar o sen slutar det ändå? För vissa jag haft har ju tagit i o strålat menssmärta i ryggen o ljumskarna men sen kommer mycket mesigare igen.

• MissKaos

Ser detta.. när skrev du förra?

Tuttiluttan skrev 2013-12-13 13:05:18 följande:
    Syns mina inlägg jag skriver här?

• MissKaos

Ser inget mer idag

Tuttiluttan skrev 2013-12-13 13:05:18 följande:
    Syns mina inlägg jag skriver här?

• Tuttiluttan

Jag har skrivit en del under veckan, då ingen svarar mig så kanske de inte syns..

Har skrivit egna inlägg även svarat er andra..

• MissKaos
    Tuttiluttan skrev 2013-12-13 13:11:39 följande:
    Jag har skrivit en del under veckan, då ingen svarar mig så kanske de inte syns..

Har skrivit egna inlägg även svarat er andra..

Så är det ibland.

Ingen svarade tx när jag åkte in med blödningoch ibland får man massa svar.. ta inte åt dig! Det är ingen som menar illa men ibland försvinner det inlägg i floden tror jag.

Och kram! Man kan ju känna sig osynlig och ledsen och säkert mkt mer..
Svar på tråden December bebis 2013