• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Catis
    Plopps80 skrev 2013-12-15 12:12:09 följande:

Tycker hon är så jävla dum i huvudet.
    Jo jag delar inte alls hennes syn på saker och hennes sätt att bete sig. Men den filmen kunde jag bara inte sluta skratta åt. Hade önskat att jag va så smidig sista tiden och kunde dansat så. :)
  • sarak
    Repan skrev 2013-12-15 12:12:04 följande:
    Oregelbundna värkar 8-15 min. In på kontroll nu o sen hem igen :)
    Hoppas det kommer igång på allvar snart! 
    Det är så underbart med alla bebisar som kommer! Alldeles för lite bilder bara

Här bakar vi pepparkakshus för fulla muggar.  Köpte en trikåsjal som Miss Kaos rekommenderade och Rasmus sover som en stock i den. Enda sättet att få något gjort, han vill inte gärna ligga för sig själv. Jag får stå ut med att det blir VARMT, men mysigt
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - jag gick precis innan filmen började å sen var det bra faktiskt. Men ryggen var inte glad efter filmen å lillan i magen levde rövarn hela tiden så jag fick ändra sitt position hundraelva gånger. Hur går det för dej?? Någon bebis på g?! *hoppas*

• MissKaos

T-ul imorgon. Har haft sdr som sugervi av och till länge. Veckor. Men inget händer. Mer än att jag är låg och tröstäter.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Catis skrev 2013-12-15 12:53:35 följande:
    Jo jag delar inte alls hennes syn på saker och hennes sätt att bete sig. Men den filmen kunde jag bara inte sluta skratta åt. Hade önskat att jag va så smidig sista tiden och kunde dansat så. :)

Haha jag blev bara illamående av filmen. Men det är väl för att jag avskyr "kärringen".
  • Förstaförsökaren26

Tycker synd om dej Misskaos, nu kan din bebis allt få komma! Förstår dej att du känner dej låg! Jag har BF idag å känner mig små nere, kan bara tänka mig hur du känner då! Men inom ett par dagar MAX har du din lilla! :)

• moruri

Jahopp, blir igångsättning. 3cm öppen. Får inte ens åka hem imellan, tänkte ju inte ens på att ta med förlossningsväskan. Sambon får åka hem och hämta den nu... Så bebis idag eller imorgon! :D spännande och läskigt!!!!

• MissKaos

Njae. Bf+16 kom sonen på.. antar det blir samma nu.. övertiden är jobbig!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-15 13:31:37 följande:
    Tycker synd om dej Misskaos, nu kan din bebis allt få komma! Förstår dej att du känner dej låg! Jag har BF idag å känner mig små nere, kan bara tänka mig hur du känner då! Men inom ett par dagar MAX har du din lilla! :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    moruri skrev 2013-12-15 13:58:01 följande:
    Jahopp, blir igångsättning. 3cm öppen. Får inte ens åka hem imellan, tänkte ju inte ens på att ta med förlossningsväskan. Sambon får åka hem och hämta den nu... Så bebis idag eller imorgon! :D spännande och läskigt!!!!
    Åh vad spännande! Visst var din mamma hos er så det löser sig med sonen? Lycka till!
  • MissKaos

Spännande! Hyr kommer det sig att det går så fort? Att du inte får åka hem mellan?

moruri skrev 2013-12-15 13:58:01 följande:

Svar på tråden December bebis 2013