• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf

Hallå tjejer, ville poppa in och höra hur det går. Det är lite tumultartat här, lillpojken är superfin på alla sätt men det är tufft med andra barnet! Ingen tid över till storasyster, brösten gör ont.... Lycka till på tulet imorgon misskaos, vad brukar ett sådant visa och vad för åtgärder gör man ev? Repan, spännande att höra att grejer är på g!!

• moruri

Ja, mamma är hemma med lilkillen, men vill de kommer förbi lite senare så jag får pussa på honom först!!! Första natten utan honom.

Ingen aning, frågade om jag fick åka hem i mellan men icke, hon sa de ville ha koll nu. Lite dålig på att förklara denna läkare. Tydligen något gel de ska trycka upp...

• MissKaos

Hade lite lite vatten sist. Hoppas det är mindre nu så dom sätter igång mig! Mäter strl på bebisen vattenmänfd mm magen växer inte.

greywolf skrev 2013-12-15 14:07:32 följande:
    Hallå tjejer, ville poppa in och höra hur det går. Det är lite tumultartat här, lillpojken är superfin på alla sätt men det är tufft med andra barnet! Ingen tid över till storasyster, brösten gör ont.... Lycka till på tulet imorgon misskaos, vad brukar ett sådant visa och vad för åtgärder gör man ev? Repan, spännande att höra att grejer är på g!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Vattnet har inte gått säger BM. Trolig förklaring är då falsk vattensvgång: "Vid fullgången graviditet händer det att den inre och yttre fosterhinnan separeras från varandra och fostervattnet fyller mellanrummet. Detta kan ge vattenavgång, även om den inre fosterhinnan är intakt."

Det knäppte o snärte till när det hände och när jag reste mig upp rann det ett par deciliter vatten, trosorna blev dränkts och det luktade sperma.

BM kunde knappt göra sin undersökning :( gjorde så vansinnigt ont. Hon fann en svampinfektion som jag ska behandla nu och att jag är öppen 1-2 cm o har sammandragningar var 10e minut. Jag tror hon svepte mig det sista för hon gjorde cirkelrörelser.

Känner mig jättekonstig efter allt detta. När någon försöker säga att man kissat på sig liksom och man VET att det inte är så.

• Lina1990

Var också på hobbit igår, gick fint lika bra o gå på en lång film så e man inte så biosugen ett tag framöver :p

• Plopps80
    greywolf skrev 2013-12-15 14:07:32 följande:

Känner det samma! Ofantligt dåligt samvete för storasyster önskar man kunde dela sig på mitten. Har dessutom åkt på någon infektion. Har 38,5c och känner mig hängig och utmattad. Det sista man behöver nu. Ska till antenatalmottagningen imorn och kolla att jag inte har infektion i livmodern. Har haft ont långt ner i "mensmagen" sedan förlossningen. Allt känns enormt tungt just nu.
  • Irlais

Repan, när mitt vatten gick (hemma alltså) var det nog samma för bm sa att hon kunde känna intakta hinnor vid koll och i min journal står det att vattnet gick när jag var öppen 10cm. Men värkarna satte igång pga vattenavgången ändå så det kan det väl mycket väl göra för dig också! Fostervattenprov innehåller ju prostaglandin...

Misskaos, håller tummarna. Har en fråga till dig och andra som använder bärsjal! Jag har en trikåsjal och knytandet går ganska bra, men bebisen hamnar liksom snett i den så att rumpan är på ena sidan och huvudet på andra. Gör det något för ergonomin för bebisen?

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-15 14:52:29 följande:
    Vattnet har inte gått säger BM. Trolig förklaring är då falsk vattensvgång: "Vid fullgången graviditet händer det att den inre och yttre fosterhinnan separeras från varandra och fostervattnet fyller mellanrummet. Detta kan ge vattenavgång, även om den inre fosterhinnan är intakt."

Det knäppte o snärte till när det hände och när jag reste mig upp rann det ett par deciliter vatten, trosorna blev dränkts och det luktade sperma.

BM kunde knappt göra sin undersökning :( gjorde så vansinnigt ont. Hon fann en svampinfektion som jag ska behandla nu och att jag är öppen 1-2 cm o har sammandragningar var 10e minut. Jag tror hon svepte mig det sista för hon gjorde cirkelrörelser.

Känner mig jättekonstig efter allt detta. När någon försöker säga att man kissat på sig liksom och man VET att det inte är så

Fast du har ju inte kissat på dig! En hinna har väl gått? Och är du öppen 1-2cm med regelbundna värkar så borde det väl dra igång får man hoppas!! Men fy att du hade så ont? Varför? Var det svampen? Min odling försvann ganska omgående med vagiatatorier och salva.

Med sonen kissade jag på mig.. *rodnar* Skulle kliva i badkaret och PANG så blev det dyblött. På nyårsafton. Tur jag skulle i och inte ur. Trodde det var vattnet men icke..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-12-15 15:18:54 följande:
    Repan, när mitt vatten gick (hemma alltså) var det nog samma för bm sa att hon kunde känna intakta hinnor vid koll och i min journal står det att vattnet gick när jag var öppen 10cm. Men värkarna satte igång pga vattenavgången ändå så det kan det väl mycket väl göra för dig också! Fostervattenprov innehåller ju prostaglandin...

Misskaos, håller tummarna. Har en fråga till dig och andra som använder bärsjal! Jag har en trikåsjal och knytandet går ganska bra, men bebisen hamnar liksom snett i den så att rumpan är på ena sidan och huvudet på andra. Gör det något för ergonomin för bebisen?

Du knyter för löst gissar jag! Dra åt Sen är det trico dessutom det töjjer sig. Bebisen ska sitta thight

Svårt att säga.. bild?
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - förstår inte varför man ska behöva gå över så jäkla lång tid. Det medför ju att man blir nere å inte mår bra alls! Jag ska hålla tummarna att det sätts igång för dej!!

Svar på tråden December bebis 2013