• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    islandpeak skrev 2013-12-13 14:42:25 följande:

Man blir tyvärr inte mer klok av att läsa :) jag lovar, när det väl är dags så vet ni!! Man känner det direkt! Sen kan det vara olika, jag har fött två barn tidigare och det var som natt och dag, men ändå vet man! Så det bästa tips jag kan ge är att inte känna efter för mkt, då blir man bara besviken över att det inte händer nåt ,)

Fast det där är ju tyvärr inte heller sant. Jag känner t.ex två personer som båda åkte in för kontroll efter att deras vatten gått (ingen av dem kände av några värkar) och då visade det sig att de båda var öppna omkring 8cm (kommer inte ihåg exakt). Två resp. tre timmar senare var barnen ute. Snacka om att mina vänner var överraskade!

Jag tror därför det enda vi kan anta är att varje kvinna, graviditet och förlossning är unik och det går inte att säga att "när det väl är dags så vet ni".

Annars låter det som ett bra tips.
  • islandpeak

Fast precis en sån förlossning har jag haft oxå.. Jag trodde kanske inte att det skulle gå SÅ fort, men anade något gjorde jag.. Så visst känner man det på sig på ett eller annat sätt. Men som sagt det finns inga riktlinjer, alla är olika!

• moruri

40+5 :( ingen bebis...
    Imorgon ska jag ringa för att komma in på överburenhetskontroll, får väl la se vad de siger.

Iaf fått nycklarna till nya lägenheten idag. Får väl börja måla lite imorgon om bebisen inte tänker titta ut.

• Cornelia 084

Fortfarande ca 6-7 min mellan värkarna och de håller i allt mellan 20-50 sekunder.. De börjar bli mer och mer smärtsamma men fortfarande hanterliga. Är så rädd för att det ska avta och visa sig bara vara förvärkar :/

Vill ju ha igång detta nu! Hade inbillat mig att det skulle gå fort när det väl satte igång då jag är omföderska, men har haft det så här sen efter lunch :(

• Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-13 18:02:38 följande:

Fortfarande ca 6-7 min mellan värkarna och de håller i allt mellan 20-50 sekunder.. De börjar bli mer och mer smärtsamma men fortfarande hanterliga. Är så rädd för att det ska avta och visa sig bara vara förvärkar :/

Vill ju ha igång detta nu! Hade inbillat mig att det skulle gå fort när det väl satte igång då jag är omföderska, men har haft det så här sen efter lunch :(

Testat alvedon? Då får du ju svar på om det är förvärkar om det då slutar göra ont o avtar :)

Bad o vetekudde tycker jag ger mig mer värk bara...

Hoppas det är på G!
  • Repan
    moruri skrev 2013-12-13 17:21:51 följande:

40+5 :( ingen bebis...
    Imorgon ska jag ringa för att komma in på överburenhetskontroll, får väl la se vad de siger.

Iaf fått nycklarna till nya lägenheten idag. Får väl börja måla lite imorgon om bebisen inte tänker titta ut.

Gud vad segt! Vill du bli undersökt kanske?
  • moruri

Absolut, hatar gynundersökningar egentligen, men vill veta vad som händer där nere om något är på g. Kanske ber om en hinnesvepning... Vi aka diskutera igångsättning imorgon då de egentligen inte vill att jag ska gå över mer än en vecka pga övervikt.

• sarak

Åh grattis till alla bebisar som kommer!!
    Läser varje dag, men hinner aldrig skriva något längre. Men så spännande, alla är liksom på gång och kan föda när som helst!

Här rullar det på med bebis. 17 dagar gammal idag, tiden går så fort, samtidigt som det känns som han funnits med oss jämt. Han mår bra, vi behöver inte längre åka och lämna blodprov för gulsot, så skönt. Han  går upp bra i vikt, 3660 gram i onsdags, 15 dagar gammal. Han äter och äter, minst 12-13 gånger per dag. Blir inga långa sovstunder för hans mamma, men vi sover gott där emellan. Vi försökte någon gång att få honom att sova i egen säng, men det går inte. Blir inget sova alls då. Nu försöker jag försiktigt att flytta honom en bit ifrån mig när han somnat vid mitt bröst och lägga honom med eget täcke. Det är inte alltid det fungerar utan att han vaknar och blir arg och ibland somnar jag innan han ätit klart, så då får han sova nära mig. Men då sover vi som bäst båda två.

Svar på tråden December bebis 2013