• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 18:40:21 följande:

Det här gör att väntan på bebisen känns nååååågot lättare ??? phpm0KFTD26796.jpg

Yummi :)
  • Felinne

God morgon. Jag tänkte köra ett lite frågerace eftersom det idag är max två veckor kvar (BF idag!) till jag får träffa min lilla bumling, om allt går bra. Hoppas ni har tålamod med det.

- Alltså det här kanske är en jättekonstig och personlig fråga, men är det någon annan än jag som tycker att era blygläppar blivit mycket större? Tycker att de gångerna jag kommer åt att känna efter (ganska sällan eftersom magen är i vägen för mig) att det känns som att de är större på samma sätt som de kan bli när jag har haft sex. Kan det hänga ihop med att blodvolymen i kroppen är större eller är det snarare hormonellt betingat?

- Vilket märke och mycket blöjor har ni laddat upp med? Är det bra att ha olika storlekar redan från början?

- Vilka andra saker som hör till bebisens skötsel (förbrukningsvaror tänker jag på nu) tycker ni är bra att ha fixat innan och vad kan vi vänta med?

• tåg

Bf+9. Tänkte ta världens längsta promenad idag, föda ikväll och komma hem igen på måndag. Förstår inte vad han väntar på!? jag är laddad och redo!

• FiaFunderar

Jag hoppades hoppades hoppades att det skulle hända något inatt. Det kändes annorlunda i magen och ryggen igår/inatt...

Men jag vaknar som vanligt nu kl 8 och är lika besviken... Bf+7

• moruri

Felinne: har säkert att göra med den ökade blodvolymen.

Köpte ett paket pampers storlek 1. Jag menar, affären stänger ju inte! :p tror det räcker med första storleken. Douglas vägde 4100g och badar lite halvt i sina än.

Sist med sonen köpte jag massa krämer, babyoljor, tvål, tvättlappar osv. Sedan läste jag väldigt mycket om vad alla dessa saker innehåller, inget som är vidare bra för babyns hud. Nu tvättar vi med vatten i handfatet sedan torkar med handduk. Om de är torra så är naturliga matoljor att föredra. Kokos, oliv, raps... Använder bara våtservetter om vi är ute. Tops bör man ha till navelvård. Thats it enligt mig! Jag vill inte smeta in mina barn med massa skitämnen som de flesta barnvårdsprodukter innehåller. (googla)

• Tuttiluttan

När de gäller värkar, var ska dom kännas? I hela magen eller de ska kännas längre ner i nedre delen av magen?

• tåg
    Tuttiluttan skrev 2013-12-21 09:27:27 följande:
    När de gäller värkar, var ska dom kännas? I hela magen eller de ska kännas längre ner i nedre delen av magen?

mina värkar kändes bara som extrem mensvärk. gånger tusen! alltså bara nere i "mensmagen ", inget i ryggen eller så. men det är väl olika, som med allt ;)
  • Tuttiluttan
    tåg skrev 2013-12-21 09:32:06 följande:

mina värkar kändes bara som extrem mensvärk. gånger tusen! alltså bara nere i "mensmagen ", inget i ryggen eller så. men det är väl olika, som med allt ;)
    Ahh på de viset! Då har jag nog en del värkar nu.. Har lagt mig för o vila, fick 2-3st när jag diska , jag fick stanna upp i de jag gjorde, de va "mensvärk" fast mer o så stråla de ner i bäckenet... Har aldrig tidigare känt de så innan..

Tack för ditt svar tåg!
  • Plopps80

Mina värkar satt i mensmagen enbart. Vi har kört ettans blöjor tills nu när Ludwig väger 4765 gram. Han kan ha ettan fortf men det börjar bli lite tajt så nu har vi tvåan.

Svar på tråden December bebis 2013