• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 11:40:16 följande:
    Misskaos - Men det var en envis unge du!! Fast det var lite konstigt för när jag va hos min barnmorska så sa hon att hon hade minsann aldrig varit med om att någon gått hela vägen till 42+0. Möjligtvis någon enstaka men annars inte. Mitt svar blev då "jo, du, denna gång får du nog vara med om någon som går hela vägen till maj". Lite pessimistiskt tänk iofs av mig. Jag fortsätter att hålla tummar och tår för dej iallafall!!!

Jaha. Du kan hälsa henne! 42+2! Hon kan få en journalkopia
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Jamen du ser! Verkar ju vara mer vanligt än ovanligt att man går till v 42+0! Jag ska försöka sluta tänka å leva på som vanligt. Man vet ju att snart är de här men ändå inte. Jag tycker att idag eller imorgon vore perfekt. Sen hem söndag å vila måndag sen fira jul på tisdag. Så vill jag ha det tack!! :)

• Catis

Här i Sundsvall har de ändrat från 42+0 till 41+3 och då får alla ett ultraljud och sen bedömning vad som ska göras.

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 13:18:25 följande:
    Jamen du ser! Verkar ju vara mer vanligt än ovanligt att man går till v 42+0! Jag ska försöka sluta tänka å leva på som vanligt. Man vet ju att snart är de här men ändå inte. Jag tycker att idag eller imorgon vore perfekt. Sen hem söndag å vila måndag sen fira jul på tisdag. Så vill jag ha det tack!! :)

95% tror jag föds mellan 37+0 och 42+0. Så blir det några över då..

Och ja tack!

Fast jag har haft sdr nu, och jag är inte säker på mitt förstånd som gör detta frivilligt igen. HUR tänkte jag??? Är dessutom osäker på om det bara är pinvärkar eller på riktigt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Crissie

En dum fråga kanske men har vi någon tråd där vi fortsätter hänga när vi fått våra små? Det vore kul!

• Catis
    Crissie skrev 2013-12-20 14:11:12 följande:
    En dum fråga kanske men har vi någon tråd där vi fortsätter hänga när vi fått våra små? Det vore kul!
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m71802767.html

Där är vi några som hänger kvar. Blir nog mer fart i den tråden när alla bäbisar har kommit!
  • Felinne
    MissKaos skrev 2013-12-20 14:07:14 följande:

95% tror jag föds mellan 37+0 och 42+0. Så blir det några över då..

Och ja tack!

Fast jag har haft sdr nu, och jag är inte säker på mitt förstånd som gör detta frivilligt igen. HUR tänkte jag??? Är dessutom osäker på om det bara är pinvärkar eller på riktigt.
    Inte riktigt, men nästan. ca 88% föds någon gång under perioden två veckor före till  två veckor efter BF enligt SCB
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-12-20 12:00:43 följande:
    Tråkigt miss kaos trodde verkligen det var din tur! Ni som ammar svettas ni mkt? Jag svettas floder vid minsta ansträngning och på natten vaknar jag sjöblöt. Lillen ligger ju precis brevid också som ett litet element. Han blir 4 v imorn undrar hur länge dessa svettvallningar ska hålla på! Lillen verkar ha vänt rätt på dygnet. Han är vaken mer på dagarna och somnar oftast för kvällen vid 20-21, det har han gjort sedan han föddes. Han äter ofta vid 23 och sover sedan oftast till 03-03:30. Därefter vill han amma varannan timme fram tills vi går upp. Han har ofta en period på kvällen när han är övertrött och inget är bra. Varken bröst eller napp duger han vill ingenting. Är inte varje kväll men det är jobbigt när han är ledsen och man inte kan trösta. Tycker jag börjar komma in i allt nu men jösses det var en större omställning än jag trodde från ett barn till två. Jag har väldig struktur och rutiner och allt rubbas när man får bebis. Nu börjar nya rutiner ta plats och det känns bra.
    Japp, svettas som en tok!! Hinkar i mig liter på liter med vatten.Min lilla sover ungefär som din, under förutsättning att han får ligga nääääära. Ligger han en bit ifrån vaknar han oftare. Han är också lite orolig på kvällen. Sover egentligen bara bra nära nära mig, ute i vagnen eller i bärsjalen *svett*, aldrig för sig själv. Han är ju drygt tre veckor nu. Jag är så glad att amningen funkar så bra. Han äter ju ofta, men mjölken fullkomligt sprutar så han blir snabbt mätt och belåten. När han var 3 veckor hade han gått upp från 3215 g till 3940 g, kurvan ser ut att gå rakt upp!

Jag har ju bara ett barn (som är litet, bonusbarnen är ju "stora" nu). Tycker vi har fått in bra rutiner. Vi är i stallet ett par timmar varje dag, och promenerar med barnvagnen någon timme. Känns bra att komma igång lite smått. Igår lade vi oss på ett täcke på golvet. Rasmus låg på mage och tränade nacken och jag gjorde lite lätta styrkeövningar. Lite lagom härlig träningsvärk idag
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-20 14:47:34 följande:
    Inte riktigt, men nästan. ca 88% föds någon gång under perioden två veckor före till  två veckor efter BF enligt SCB

Åh så kanske det var! Dom flesta!

Vet inte om det är ngt på G här ändå. Har onda sdr av och till. Får andas igenom dom. Olika onda och oregelbundet men har hållt på hela eftermiddagen utom en timme som jag slockande i soffan.. Inte särskilt tätt.  Varit på toa big time iaf, men åt å andra sidan ärtsoppa igår..
Svar på tråden December bebis 2013