• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 05:16:45 följande:

Måste medge att jag är något avundsjuk! Vill oxå att nägot ska hända! Här är det lugnt som bara den! Eller bebisen kör danspass å jag vet inte vad otroligt mkt men ingen slempropp har gått eller ens några förvärkar :S

Är oxå smått avundsjuk, vill oxå ha

Min bebis!

Inatt lossna iaf mer slemmis för mig, långt ifrån allt men de är ju alltid ngt!

Heja oss!!!

Lycka till MissKaos
  • Förstaförsökaren26

Tuttiluttan - ja, våra små kan väl alla få komma idag så är väntan över. Känns som att jag kommer att bli den första som är gravid förevigt :S

• Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 07:43:48 följande:

Tuttiluttan - ja, våra små kan väl alla få komma idag så är väntan över. Känns som att jag kommer att bli den första som är gravid förevigt :S

E det bara du o jag kvar? Känns som alla andra fått..

We are so lonley!!
  • Goldie

Hej tjejer, jag är också kvar och väntar på min bebis! Läser tråden varje dag men har inte tagit mig för att skriva på länge. Har BF 22/12, gick över sex dagar med storasyster så vi får se hur det blir denna gång. Pendlar mellan att bara vilja ha ut bebisen NUUUUU och tycka att det ändå är rätt okej. Har inte massa foglossning och så, vilket jag är tacksam för, men känner mig så ruskigt klumpig som höggravid och kan få extremt ont i magen ibland (som en kniv typ) när bebisen lägger sig på ett särskilt vis...

Jätteroligt att läsa om alla som är på G nu eller redan har fått!

• Goldie
    MissKaos skrev 2013-12-20 07:06:04 följande:
    Värkarna avtog dock.. har varit lugnt sen 5:15. Bara ngn enstaka smygare..
    Hoppas verkligen att det är nu det händer för dig MissKaos! som du har kämpat med övertid nu...
  • Felinne

Jag är också kvar. Har BF 21/12 och hoppas verkligen att bebisen stannar till 2014, eller i alla fall inte väljer att titta ut den 24/12. Samtidigt vill jag ju mest att vi båda ska klara oss så bra som möjligt, utan en massa skador så i den aspekten spelar ju datumet mindre roll.

Går in och skriver lite då och då men blir mest stressad av att läsa folks förlossningsberättelser eller om alla som vill ha sin bebis NU! Såklart är jag glad för de som har fått sina bebisar och kan också förstå de som vill ha ut sina små älsklingar men det blir ganska enformigt att läsa om för mig i det här skedet. Låter säkert egocentriskt av mig, men det är helt enkelt så jag känner.

Svar på tråden December bebis 2013