• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    moruri skrev 2013-12-21 09:09:32 följande:

Felinne: har säkert att göra med den ökade blodvolymen.

Köpte ett paket pampers storlek 1. Jag menar, affären stänger ju inte! :p tror det räcker med första storleken. Douglas vägde 4100g och badar lite halvt i sina än.

Sist med sonen köpte jag massa krämer, babyoljor, tvål, tvättlappar osv. Sedan läste jag väldigt mycket om vad alla dessa saker innehåller, inget som är vidare bra för babyns hud. Nu tvättar vi med vatten i handfatet sedan torkar med handduk. Om de är torra så är naturliga matoljor att föredra. Kokos, oliv, raps... Använder bara våtservetter om vi är ute. Tops bör man ha till navelvård. Thats it enligt mig! Jag vill inte smeta in mina barn med massa skitämnen som de flesta barnvårdsprodukter innehåller. (googla)

Tack! Vad bra. Nä, naturligtvis går allt att köpa i efterhand men jag tänker att det kanske är bra att ha något hemma åtminstone :)

Jag är heller inte sugen på att smörja in med massa skit och jag är nog dessutom mer medveten än medelpersonen om vad saker och ting innehåller men det känns alltid bra att höra någon annan prata om det också.
  • MissKaos

Nu är vår flicka!!(fel frn ul) Här. 52cm och 4, 0kg

Fl gick snabbt. lätt rally ett tag.

Hon ät underbar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2013-12-21 09:54:21 följande:

Hon ät underbar smile1.gif

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Grattis misskaos, äntligen!!!
  • Förstaförsökaren26

Åhhh grattis Misskaos!! Tänkte på dej förut faktiskt å tänkte att kanske, kanske hade bebis kommit å så var det!! :D återigen grattis!! :)

• Nov13

Vad sjukt misskaos, låg inatt och tänkte att du säkert hade fött och att det skulle vara en flicka istället för en pojke. Gick precis in här för att skriva att jag var säker på att du fött.

Stort grattis!!!

• Äntligengravid

Grattis Tror vi hade bf ungefär samtidigt. Skönt att din bebis äntligen kom. Har förstått att du haft det hemskt jobbigt

MissKaos skrev 2013-12-21 09:54:21 följande:

Hon ät underbar

• ev127

Undrar hur det gått för turkos? Så himla nyfiken på fler uppdateringar..

Svar på tråden December bebis 2013