• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag var öppen 4cm när vi kom in. Öppen 4 efter 2h. 1h senare 5cm. 1, 5h senare var hon ute 45 min krystning. Lite längre kryst än beräknat jag tänkte tryck 70% av max. Kände att det hade spruckit annars. 4-5stygn..

Det är 1eller så när jag inte hade kul alls. Men när narkos kom för eda krystade jag! Fick massor av kvaddlar. Underbart i det lägey bad om fler och fler tror jag fick 8

Goldie skrev 2013-12-21 12:12:55 följande:
    STORT grattis, äntligen! Och vad skönt med snabbare FL denna gång, hoppas inte rallyt gick för fort bara, då kan man ju bli lite medtagen av det ;) mysigt med en tös!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

BM här på ös har varit underbara! Oxh dom gjorde ett grymt bra jobb med att skydda mina nedre regioner..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Wohoo!

Tuttiluttan skrev 2013-12-21 13:06:16 följande:
    Har varit i kontakt med BB, fick beskedet att de är igång nu. Är i latensfasen, kan ju ta nån dag till, men ack så glad jag är

• Lina1990

Felinne: det är ibland väldigt svullet och ömt för mig där nere. Känns som man fått en redig spark mellan bena är nog blodvolymen i kroppen och trycket från barnet. Har tyvärr fått hemorrojder med och det beror ju på blodmängden i kroppen.

• Sunnza
    Lina1990 skrev 2013-12-21 14:34:01 följande:
    Felinne: det är ibland väldigt svullet och ömt för mig där nere. Känns som man fått en redig spark mellan bena är nog blodvolymen i kroppen och trycket från barnet. Har tyvärr fått hemorrojder med och det beror ju på blodmängden i kroppen.

jag känner också jätte öm och svullet nere, ont värre på blygbenet :/ 

fyfan jobbigt att får hemorrojder :/ 

• sarak

Grattis Miss Kaos!!
    Härligt Tuttiluttan att det är på gång. Stort lycka till!!

• sarak
    Felinne skrev 2013-12-21 07:01:08 följande:
    God morgon. Jag tänkte köra ett lite frågerace eftersom det idag är max två veckor kvar (BF idag!) till jag får träffa min lilla bumling, om allt går bra. Hoppas ni har tålamod med det.

- Alltså det här kanske är en jättekonstig och personlig fråga, men är det någon annan än jag som tycker att era blygläppar blivit mycket större? Tycker att de gångerna jag kommer åt att känna efter (ganska sällan eftersom magen är i vägen för mig) att det känns som att de är större på samma sätt som de kan bli när jag har haft sex. Kan det hänga ihop med att blodvolymen i kroppen är större eller är det snarare hormonellt betingat?
    - Vilket märke och mycket blöjor har ni laddat upp med? Är det bra att ha olika storlekar redan från början?
    - Vilka andra saker som hör till bebisens skötsel (förbrukningsvaror tänker jag på nu) tycker ni är bra att ha fixat innan och vad kan vi vänta med?
    Jag hade sjukt svullna blygdläppar när jag var gravid! Tror det är normalt. När jag hade sex kunde det riktigt bulta i dom av blodet som pulserade. Knäppt.
    Jag köpte inga blöjor själv innan. Fick massor av både Pampers och Libero i olika gratisgrejer. Har sedan fortsatt med pampers, libero tyckte jag var hårda. Har fortfarande storlek ett, Rasmus väger nu 3940 gram.
    Nagelfil skulle jag rekommendera att ha med redan till BB. Rasmus naglar växer sjukt fort. Annars har jag inte haft användning av någon kräm eller liknande än. Några gånger har jag pumpat ut bröstmjölk och smörjt med, när han varit röd och irriterad i någon veck eller lite torr på någon fot. Det funkar bra och det ska ju vara bra. Lite omständigt dock tycker jag. Som tur är är hans hud oftast len och fin ändå!
  • Tuttiluttan

Det börjar verkligen ta i nu, värkarna ligger runt 1.30-2.00 min o kommer tätare.. Änsålänge hanterbara men inte alls sköna...

Fasar inför vad som komma skall... Men fortsätter de såhär så undrar jag inte om jag är mamma imorgon...

Börjar bli så nervös nu dessutom...

Svar på tråden December bebis 2013