• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sunnza
    tåg skrev 2013-12-21 23:34:51 följande:
    Här går vattnet nu! jippi! just när man skulle sova. men nu är man ju rätt pigg igen kan man säga (: spännande nu!
    spännade !!! härligt !!! lyckan till :D 
  • Sunnza
    tåg skrev 2013-12-21 23:34:51 följande:
    Här går vattnet nu! jippi! just när man skulle sova. men nu är man ju rätt pigg igen kan man säga (: spännande nu!
    vilken veckan är du i ? :) 
  • tåg
    Sunnza skrev 2013-12-21 23:40:31 följande:
    vilken veckan är du i ? :) 

bf +9, snart 10
  • Sunnza
    tåg skrev 2013-12-21 23:44:37 följande:

bf +9, snart 10
    aww vad spännade, tappade du mycket vatten eller hur gick deT? =) det e mitt tredje men förra bådar gick aldrig vatten
  • Elalela

Hej! jag är inne här och läser varje dag men har inte skrivit själv tidigare.
    Bf idag. Andra barnet
    Tror mitt kan vara på G nu.. Har haft några kraftiga värkar nu med ca 12-15 min emellan. Tänkte bäst att jag går och lägger mig och vilar lite om det kör igång på riktigt.
    Sammandragningar har jag haft sen v 20. Förvärkar i ett par veckor. Men nu känns det fasen som det är på riktigt!! Hoppas att det inte avtar!!!!!!

• Sunnza
    Elalela skrev 2013-12-21 23:52:40 följande:
    Hej! jag är inne här och läser varje dag men har inte skrivit själv tidigare.
    Bf idag. Andra barnet
    Tror mitt kan vara på G nu.. Har haft några kraftiga värkar nu med ca 12-15 min emellan. Tänkte bäst att jag går och lägger mig och vilar lite om det kör igång på riktigt.
    Sammandragningar har jag haft sen v 20. Förvärkar i ett par veckor. Men nu känns det fasen som det är på riktigt!! Hoppas att det inte avtar!!!!!!
    lyckan till ;) 
  • Elalela

Jag somnade, de avtog...
    Fan!
    Var uppe och var på toa nu. Kom en värk direkt nu när jag la mig i sängen igen.
    Kanske ska gå upp och ställa mig och rulla höfterna?

• pyysen

Då hade man gått över med 7 dagar då ! :( vänta, väntar och väntar.... Igår hade jag väldigt kraftiga förvärkar men de avtog när jag skulle börja sova. Vilken lurare jag har i magen. Imorgon skall jag på kontroll kl. 8. Jag är lite tudelad där om jag vill att di sätter igång mig eller inte. Vill inte föda ut nån gigantisk baby (beräknat att väga 3800g på bf) men vill också hellst undvika att hon kommer precis på julafton. Nå det får morgondagen visa.

• Elalela

Värkarna avtog vid fyra tiden. Gick och la mig igen och har inte känt något sedan dess. Fan vad lurad jag blev!!

• FiaFunderar
    pyysen skrev 2013-12-22 08:21:17 följande:

Då hade man gått över med 7 dagar då ! :( vänta, väntar och väntar.... Igår hade jag väldigt kraftiga förvärkar men de avtog när jag skulle börja sova. Vilken lurare jag har i magen. Imorgon skall jag på kontroll kl. 8. Jag är lite tudelad där om jag vill att di sätter igång mig eller inte. Vill inte föda ut nån gigantisk baby (beräknat att väga 3800g på bf) men vill också hellst undvika att hon kommer precis på julafton. Nå det får morgondagen visa.

Jag får hinnsvepning imorgon om jag vill men kommer nog tacka nej!

Jag är livrädd att föda på julafton!

Jag har haft "mensvärk" till och från ett tag nu och det kan göra riktigt ont... Med dottern kände jag ingenting alls förän värkarna drog igång på BF+13

Idag är jag på BF+8
Svar på tråden December bebis 2013