• lije

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Åh, kul tråd! Får man haka på? :)

Ålder: 35

Längd:160 cm kort

Vikt: 66 kg

Målvikt: 62 (till att börja med, vill egentligen ner några kilon till men är nöjd om jag klarar 62 på 8 veckor)

Startdag: 10/4 men har redan tjuvstartat och gått ner 3 kilo

Metod: VV, räknar points

Försökt gå ner i vikt innan: jajamen, gick ner 10 m VV och det höll jag hyfsat bra tills sonen kom för 2 år sen! Har provat mycket! Räknat kalorier, GI, dukan osv! Inser dock att VV passar mig bäst! Inga förbud, kan äta lite choklad på kvällarna och lite godis i helgen!!
    Träning har jag svårt att hinna, men får motion genom att jag cyklar till jobbet! Funderar på att ta upp styrketräningen igen om jag hinner!!

Vägdag: torsdagar

• lije

Vad duktiga ni är som ger er ut på promenader och tränar och står i!! Känner aldrig att jag hinner!

Och carmelia: som sagt, håll ut i morn kan det va minus 2 :)

• lije

Fru mamma: tack :)

Vårfräsch: håll ut!!
    nu hittade jag inte ditt inlägg om hur du går ner, räknar du kalorier?

Motstå sug: ja det är jag sämst på, därför sparar jag alltid några points t kvällen och äter en liten bit choklad lr ett knäcke lr så! Vet inte om det är dumt att mata sockermonstret så att säga och så nyttigt att äta lite mindre mat för att få äta något gott men förbud brukar inte funka så länge för mig! Så provar så här nu så får jag se! Och än så länge fungerar detta bra!

Annars säger jag som många andra, kvarg m fun light lr m hallon är helt ok!

• lije

Butter och mister mamma: det låter väl bra att ni inte väger er mer än en gång i veckan! Framförallt om man vet med sig att man har lite "ätstörningstendens"!

Själv vill jag helst bara smälla i mig allt jag ser just nu, är så besviken! Inte gått ner ett gram sedan förra veckan, och jag har varit hård m pointsen denna vecka! Inte ätit upp alla tränings eller veckopoints!! Varför är det så lätt att säga till andra att man ska hålla ut och att resultat kommer ( och verkligen mena det oxå ) men när det gäller en själv blir det kaos i huvudetð??³. Sen vet jag att det blir lite slarv både idag o i morgon, ska ut o äta! Sur är jag!!!!
    Hoppas det går bättre för er andra!!

• lije

Godmorgon!! Igår var jag ute och åt trerätters som vi blev bjudna på, och tänkte inte alls på vad jag åt! Det var medvetet men har dock liiiite ångest! Nu gäller det bara att försöka ta tag i det igen men i kv ska jag ut och dricka lite vin och då blir det svårt! Men planen är soppa t lunch och något väldigt lätt t middag så kanske de funkar ändå!!

Kia82, såna bars körde jag oxå med förut, de är goda(vissa)!

Mammakalmar: tycker det är helt ok att äta något gott om man ändå hållet sin kalorinivå, framförallt när det är lite synd om en :)

Nu är det helg-likamed mkt som ska motstås!! Veckorna är normalt inte så svåra för mig men helgerna!!!

• lije

Åh grattis båda två till nedgång (man måste ju säga att 2,8 på två veckor är mkt bra)
    Har inte vägdag förrän torsdag! Helgen har inte gått jättebra men inte skitdåligt heller! Försökt räkna points, men svårt när man äter ute osv! Hur gör ni andra när ni inte kan väga och laga er egen mat? Och har överstigit lite grann men inte jääääätte mycket!
    Och välkomna till er nya:)

• lije

Lilla puh! Så brukar jag oxå göra när jag känner att det går åt skogen, det gäller bara att inte fortsätta skjuta på det, vilket ibland händer ð??.

Bra jobbat med långpromenader, jag har cyklat t jobbet, så iaf lite motion!

Var det ingen mer här som använder VV? Tycker att aktivitetspointsen för löpning är väldigt få, jämfört med tex kalorier man förbrukar vid löpning!!

Idag har jag bara ätit 19 av 26 points, och hungrig är jag inte! Blir väl lite te och mörk choklad iaf! Fanns ostbågar hemma oxå, tyvärr :S
    2points för 2 dl vilket ändå är ok ð??

• lije

Idag har varit en bra dag, tycker hela veckan varit bra, lite fusk i helgen! Med bra menar jag att jag hållit mina points även om jag sparat några till choklad på kvällen :)
    Så nu är jag lite pirrig inför i morn då det är vägdags!! Fasen om jag står still i morn oxå!!!! Är nästan arg i förebyggande syfte :)

Fru mamma: håll ut :) det går över!!! Hur är det med magsjukan?

• lije

Ja nu såg jag ditt svar, carmelia. :)
    Åh grattis, vad bra resultat!! Hur många points får du äta? Vad är det minsta man ska äta nu?
    Det är klart det är skillnad på hur mkt man väger, tack, tänkte inte så långt :)
    Men tycker ändå det är lite :)
    Äter sällan duoval, ibland på pasta när jag ätit lite t lunch och har massa points kvar! Brukar lägga upp dagen med frukost ca 5 p och lunch mellan 2-7 för att äta resten t middag, o spara 2 t choklad :) funkar bättre eftersom maken lagar mat!! Hur gör du/ni andra??

• lije

Vägdag!!! - 1 kilo inte helt nöjd eftersom jag stod still så länge men får väl va nöjd ändå! Vill ju att det ska hända något!! På 7 v har jag gått ner 4 kilo men sista 3 bara 1:(
    Cyklade idag fast spöregn och blåst :)

Hjärtemamma, Känner igen det där med fötterna när man står på crosstrainer! Vet inte vad det är som gör det, först pirrar det sen börjar det sticka och sen är det kört!! Måste vara att man spänner sig på något sätt!! Skönt att dottern är pigg! En magsjuka skulle kanske få fart på det haha! Nej fy det är det nog inte värt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor