• lije

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Carmelina: bra tips, ska försöka hålla igen lite, man behöver ju inte gigantiska portioner vilket jag alltid gör när något är gott! Räcker inte med en halv pizza, två skal med tacos osv utan äter tills det står ut genom öronen :)
    Sen är frågan om jag ska räkna med något glas vin, då drar det i väg och risken att jag börjar släppa på allt blir större!!

Spökplumpen, har du vägt dig??

• lije

Hmm vet inte alls hur de vågarna fungerar och hur tillförlitliga de är!? En faktor som gör att man väger mindre är väl att man har rätt lite mat i magen :)
    Men 0,9 ner är väl ändå bra :)

• lije

SP: nja ingen teori direkt! Kanske tar lite tid innan kroppen reagerar på maten! Jag brukar inte känna mig snurrig! Tyckte du det var väldigt jobbigt igår? Kommer du fortsätta m fastedagar?

Hjärtemamma: det är ju jättebra att vågen går neråt trots lite slarv eller? Jag tänker att det måste finnas utrymme för lite skarv, man måste ju leva och kan ju inte planera föra alla situationer som uppstår.. Sen hoppas man ju kunna minimera dem :)

• lije

Evelinas syster: vad bra du jobbat! Kul m bilder :)

Mammakalmar: spännande, berätta hur det går! Har haft funderingar på det men jag kör som sagt "fasta" 2-3 dgr i veckan ist!

Fastat idag, helgen åts det mkt, iaf lörd och söndag! Får se hur vägningen går på torsdag! Hur går det för er andra? Vilka är fortfarande "med??"

• lije

SP: bra tänkt, man ska fasen inte ha dåligt samvete om man äter, lika bra att försöka inte ha det! Jag har hållt på m fastan ca 1 mån och jag har under den tiden ätit mkt och onyttigt minst två dagar i veckan och ändå gått nedåt, inte jättesnabbt men ändå... Jag känner att jag hellre har två dagar i veckan som är stenhårda och sen kunna äta vad jag vill (kanske inte alla dagar, men under helgen) än att räkna o väga och ständigt ha koll på points och kanske ha dåligt samvete när jag äter gott! OM det nu kan fungera så här över tid! Sen har jag koll på pointsen under veckan, framförallt nu när jag ändå vill ner i vikt! Sen när man ska hålla vikten kanske det fungerar ändå...
    Sen tänker jag som du, är detta bra för hälsan oxå finns det ju bara goda anledningar till att fortsätta! Över sommaren får vi väl se hur det går :0

• lije

SP: sorry ;) men det är du värd!!

Carmelia: grattis till nedgång, vad bra du är!

Blä!! Smygvägde mig i morse och det såg inte bra ut, kanske inte funkar som jag hoppas att fasta! Sen går det ju upp och ner ändå ibland! I morn är riktiga vägdagen så får se då!! Blir så låg bara, men jag känner att kläder sitter bättre osv så borde inte stirra mig blind på vägen! Provade ett par byxor som jag knappt kunnat stänga förut och de gled upp lätt nu :)

• lije

Jo måttband är ju bra, ska nog göra det :)

Men fy, idag är det tungt!! Vill bara skita i detta, gå hem från jobbet och köpa en stor påse godis och sätta i mig framför tvn i kväll-är supertrött då sonen varit vaken massor i natt och känner bara BLÄ... Orkar inget!! Längtar efter semester... Ingen bra dag idag!

• lije

Vägning idag, gick inte bra! Plus 0,7! Ska inte nedslås, känner inte att jag gått upp på kläder lr så!! Men ändå lite surt!

• lije

Hallo! Går sådär för mig! Ätit massa i helgen, fastade söndag och idag och ska fasta torsdag oxå! Tyvärr är det mkt utekvällar m vin och grejer på G !!

• lije

Tjolanta, välkommen! Inte kul att shoppa när inget känns fint!

Idag är det fasta som gäller! Glömde att väga mig i morse så får bli i morn! Men jag har inte så goda förhoppningar tyvärr!!

• lije

Hej alla! Jag är fortfarande med men det har varit så mkt så har inte hunnit tänka på mat lr på att skriva! Har fastat mina dagar men ätit mkt de andra! Står just nu still sedan ett par veckor på 65! Inte nöjd men samtidigt så känns byxor osv större så får väl gå på det! Snart väntar semester så då lär det väl slarvas en del :(

• lije

Usch jag har helt tappat greppet känner jag! Semester utomlands om en vecka! Borde ju hålla i tills dess iaf men... Jag har iaf hållt två fastedagar i veckan men resten är skit....

Bra jobbat ni andra (impad av er)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor