• lije

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Stod still idag, typ ner 0,1 så nu blir det två fastedagar och stenhårt denna vecka, inget godis lr något!! Så sur, tycker ändå jag sköter mig hyfsat och VV brukar funka på mig! Går ju iofs ner vilket är bra men vill ha snabbare resultat! Blä!!

• lije

Vad bra ni kämpar och vilka bra resultat ni får allihopa. Hjärtemamma: Ja inte är det lätt när mannen sitter och vräker i sig onyttigheter. Min man äter chips eller annat ontyttigt varje kväll i princip och snabbmat slinker ner då och då. Jag är iofs mer av en soffätare, kan äta lite mat bara jag får äta lite gott i soffan framför tvn. Det är väl något jag borde jobba på.... Tycker det är astråkigt när helgen kommer och jag inte kan äta lite godis eller popcorn. Och jag tycker ju att man ska kunna göra det, därför tilltalar vv mig men just nu verkar det inte fungera på mig..
    Är fortfarande besviken på mitt resultat. Börjar känna en viss stress... Vill ju ner till 62 till juni och det lär väl inte hända. Det är ju för fasen maj snart. Funderar på att ta till något drastiskt, för att få en liten kick. Har provat att köra Dukan dieten tidigare och det fungerar iaf för att gå ner. Det som varit svårt är att hålla vikten sen. Därför tänkte jag att VV var bättre för mig. Ska fundera vidare. Kanske köra dukaninspirerat ett tag och ändå räkna points så jag kan övergå till det sen.

TIPS någon?

• lije

Fru mamma: jo kanske är så, får försöka hålla ut och se det långsiktigt! Jobbigt med jobbiga dagar, men som jag förstod det äter du för lite? Hur många kalorier ska du äta en dag? Du får väl lägga in några mellanmål!

Jag har kört endagsfasta idag (inspirerad av vetenskapens värld) och tänkte göra de i morn oxå! Ätit 500 kalorier! Sovit dåligt i natt på det oxå så har känt mig lite off hela dagen! Inte så hungrig nu iaf!! Får se om det kan kicka igång viktminskningen!!

• lije

Fru mamma: kan du lägga till lite nötter, det är kaloririkt och rätt gott :)
    En liten näve räcker ju för att få en hel del energi!
    Skönt att du fått till rutinerna iaf! Hur var humöret innan, om du inte åt förrän eftermiddagen? :)

• lije

Fru mamma: ja nötter är ju väldigt gott, brukar vara svårt att sluta, jag väljer därför naturella, de är inte lika goda tycker jag ;)
    Ner 0.3 sen igår men det är ju inget hållbart resultat

Hela Helena, morgonpromrnader är toppen, körde jämt det förut(innan barn) 40 min lr lätt jogging 30! Nu hinner jag inte, lr orkar!

• lije

Har fortsatt min "fasta" och sa nej tack när det bjöds på mitt favvofika på rasten :)
    Får se hur det går i kv när jag ska äta grönsaksoppa till middag :/

• lije

Hjärtemamma: jag tror du bundit vatten, därför jag aldrig har vägdag måndag, det brukar ju slinka ner lite mer onyttigheter på helgen! Pizza binder mkt vatten tror jag! Så.. Kör som vanligt! Jag skulle kört på och kanske fuskvägt mig på onsdag lr torsdag igen, då tror jag du får ett annat resultat!

Jag fastade (kalorifastade) i tors o fredags och åt massa gott i lördags men även igår slank det ner lite mer än jag borde! Fastar idag och ev onsdag oxå! Så hoppas jag att det ger resultat! Men i morn kanske det inte blir nyttigaste dagen heller tyvärr! Tanken m 2/5 (fasta)är ju att man ska kunna äta vad man vill de andra dagarna men jag är tveksam t att de fungerar på mig, därför tänker jag räkna points ändå!!

• lije

Lite tips: Håller med dig, det är väldigt svårt att träna bort övervikt enbart. Jag brukar dock märka att när jag tränar håller jag oxå kosten på en nyttigare nivå, det liksom hänger ihop. Så är det säkert inte för alla men för mig har det oftast varit så. Men visst, den största förändringen man måste göra om man är överviktig är att ändra kosten. Det har jag märkt på många i min släkt som tror att de kan äta vad de vill bara för att man promenerar en timme om dagen, men en timmes promenad bränner ju ca 300 kal om du går fort och väger ca 70 kilo och ett hg lösgodis är ju ca 350 kal (och ett hg är inte mycket haha)

Men jag tror som sagt att börjar man träna får man ett annat hälsotänk på köpet ganska ofta.

Att hålla koll på kalorier, eller iaf göra en veckas check, tycker jag oxå är bra för att få koll på vad man stoppar i sig. Jag tex äter alltid stora portioner och när jag tex väger min pasta så får jag ofta en chock hur mycket kalorier (eller jag som räknar points) det är. Så då kan det vara bra att få lite koll på portionsstorleken.
    Nu tycker jag att verkar som många här räknar lite kalorier så....

Jag har ju kört fastedagar och idag hade jag gått ner ett kilo sedan i torsdags (så idag 64.3) men i mitt fall är det ju en snabbeffekt som kom av det. Men jag tror jag kommer fortsätta ett tag med det, tycker det är rätt smidigt.. Och kommer det fungera bra så passar det mig perfekt att äta på det sättet.

Lilla Puh, du får prova dig fram, man har ju börjat diskutera detta med att det inte finns någon som heter att man inte går ner i vikt om man äter för lite och att kroppen går på sparlåga osv... Men jag vet inte vad som är sant... Allas kroppar reagerar ju olika så...

Santahermosa: välkommen och grattis till ett bra utfört jobb :) Seriöst, vad bra jobbat. Hur har du bärt dig åt?

Långstång, det låter ju väldigt knasigt, har ingen bra ide på hur det kan komma sig.

Frumamma. Haha glömma väga sig, det brukar inte hända mig. Tänk på att du kanske väger ett halv kilo mer under dagen än morgonvikt :)

• lije

Anonym(.) det vet jag inte om de stämmer! 900 möjligen men är du fysiskt inaktiv kvinna runt 65 kilo behöver du ca 1800-2000 kal om dagen! Man bör ligga på 500 underskott om du ska ner i vikt! Enligt viktklubben iaf! Jag låg på 1300 när jag räknade ich det var ingen svält :)

• lije

Fru mamma grattis, vad roligt! Visst känns det skönt att få lite kvitto på att man gör rätt!!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor