Lite tips: Håller med dig, det är väldigt svårt att träna bort övervikt enbart. Jag brukar dock märka att när jag tränar håller jag oxå kosten på en nyttigare nivå, det liksom hänger ihop. Så är det säkert inte för alla men för mig har det oftast varit så. Men visst, den största förändringen man måste göra om man är överviktig är att ändra kosten. Det har jag märkt på många i min släkt som tror att de kan äta vad de vill bara för att man promenerar en timme om dagen, men en timmes promenad bränner ju ca 300 kal om du går fort och väger ca 70 kilo och ett hg lösgodis är ju ca 350 kal (och ett hg är inte mycket haha)
Men jag tror som sagt att börjar man träna får man ett annat hälsotänk på köpet ganska ofta.
Att hålla koll på kalorier, eller iaf göra en veckas check, tycker jag oxå är bra för att få koll på vad man stoppar i sig. Jag tex äter alltid stora portioner och när jag tex väger min pasta så får jag ofta en chock hur mycket kalorier (eller jag som räknar points) det är. Så då kan det vara bra att få lite koll på portionsstorleken.
Nu tycker jag att verkar som många här räknar lite kalorier så....
Jag har ju kört fastedagar och idag hade jag gått ner ett kilo sedan i torsdags (så idag 64.3) men i mitt fall är det ju en snabbeffekt som kom av det. Men jag tror jag kommer fortsätta ett tag med det, tycker det är rätt smidigt.. Och kommer det fungera bra så passar det mig perfekt att äta på det sättet.
Lilla Puh, du får prova dig fram, man har ju börjat diskutera detta med att det inte finns någon som heter att man inte går ner i vikt om man äter för lite och att kroppen går på sparlåga osv... Men jag vet inte vad som är sant... Allas kroppar reagerar ju olika så...
Santahermosa: välkommen och grattis till ett bra utfört jobb :) Seriöst, vad bra jobbat. Hur har du bärt dig åt?
Långstång, det låter ju väldigt knasigt, har ingen bra ide på hur det kan komma sig.
Frumamma. Haha glömma väga sig, det brukar inte hända mig. Tänk på att du kanske väger ett halv kilo mer under dagen än morgonvikt :)