• lije

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hallo allihopa! Tycker det låter som ni alla kämpat på bra! Både m träning o mat !!
    Jag åt som vanligt igår (blev hämtmat och godis:) men idag har jag fastat så får se i morn hur vägen samarbetar!Har inte varit så farligt hungrig idag, kan bero på att jag åt mer protein, sen att jag blivit lite van oxå kanske! Hamnade på ca 450 kal idag!

• lije

Fru mamma: det kanske är bra att ställa undan vågen ett tag? Och kanske göra upp "menyer" på ca 1400 kal som du ska äta per dag! Tränar du hårt kan du ju lägga till lite mer! Så du får lite mer energi i dig och inte behöver tänka så mkt!!
    Ta hand om dig!!

• lije

Fru mamma: Ja men lägg dig på 1200-1300 men se till att du får i dig iaf det. Göra en meny och följa den? Och om du som sagt tränar hårt kanske du ska lägga till lite, jag lade oftast inte till alls om jag tränade mer än om jag var väldigt hungrig, men det är ju kanske inte att rekommendera egentligen :/

Bra jobbat med viktnedgång, långstång och santahermosa :)

Jag hade gått ner 0.6 idag och då har jag bara kört mina fastedagar och resten av veckan har jag i princip ätit vad jag velat. Jag hade nu nått mitt första delmål och nästa mål är om 2.5 kilo, 62 kilo! Hoppas nå det till juni!

Tyvärr har jag ätit godis på jobbet idag, blääääää... Måste sluta nu, men skålen står och stirrar på mig... Vill inte ens ha men kan inte låta bli...  Ska försöka börja räkna pointsen igen även om jag fastar 2 dgr i veckan bara för att ha lite bättre koll. Sen ska jag ha någon dag när jag äter vad jag vill men...

• lije

Lilla puh och fru mamma, grattis, bra jobbat!!

Hjärtemamma, ta en dag i taget nu, inte stressa över att gå ner i vikt när du är sjuk! Nya tag sen!! Vi kör på tillsammans, har själv haft några slarvdagar nu, blir fasta idag, tis och torsdag!!!

• lije

Hallo! Hjärtemamma: skönt att du är bättre iaf! Börja lite försiktigt m träning! Jag kör mina fastedagar, hade tänkt räkna points de andra dagarna men så har det inte blivit alla dagar! Går neråt men sakta, har officiell vägdag på torsdag så får se då hur det ser ut! Tycker ändå detta med fasta verkar fungera ok för mig! Om det sen ger så positiva effekter på hälsan som studier visar så är ju det toppen och egentligen därför jag gör det!
    I sommar är det väl svårare men 2 dgr i veckan borde väl fasen gå att få till?? Usch-sommaren är svår tycker jag: vin, glass, grillat, goda såser osv.....

• lije

Tror oxå fredagar är bättre vägdag även om det i längden såklart inte spelar roll :)
    Bra gjort m träningen och att du inte ger upp :) Bara att köra på så ska du se att det ger resultat! Själv sitter jag mittemot en stor godisskål på jobbet.... Jag som fastar idag, kan inte ens äta en känner jag! Ska hälla mig till 450 kal idag typ och har ätit 300 hittills :0

• lije

Spökplumpen: har oxå haft samma tankar och detta m två dagars fasta som jag kör ska minska risken för cancer och diabetes! Inslaget gick på vetenskapens värld för någon månad sen!!

• lije

Carmelina: grattis, Gud va bra! Fuskvägt mig idag, såg så där ut men vi får se i morn!!

Spökplumpen: jag är som du, väldigt känslig när jag blir för hungrig! Första dagarna m fasta var jobbiga men nu tycker jag att jag vant mig, som om kroppen ställer in sig på att visa dagar blir det mindre mat! Jag ligger på 400-500 kal de dagarna! Obs, det är ju inte fasta sim i att man bara dricker utan en form av kalorifasta! Man får alltså äta 400-500 kal! Kolla programmet om de finns kvar, jag blev inspirerad! Har oxå cancer i familjen och se tog upp just cancer o diabetes!

• lije

Gick inget bra idag, plussade något hekto !! Men nu ska jag skita i det under helgen och sen stenhårt fr måndag!!!

• lije

Hej! Bra jobbat ned jogging spökplumpen, hoppas du kan gå i morgon ;)

Kul att det går så bra fru mamma!!

Jag har ätit och druckit allt jag velat under långhelgen, varit borta hela helgen! Vågar inte tänka på vågen nu! Kör stenhårt mån-ons och så är det vägdag torsdag! Mitt mål att komma under .63 till 5 juni är nog i fara iaf!!!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor